Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اوضاع امنیتی عدن با وجود وعده‎های عربستان برای ایجاد ثبات در این استان، بحرانی‏تر شده است.

شبکه الجزیره گزارش داد که کاخ معاشیق با وجود حضور نیروهای نظامی عربستان در آن، همچنان در محاصره شبه نظامیان تحت حمایت امارات قرار دارد.

شبکه قطری به نقل از یک منبع وابسته به دولت مستعفی یمن گزارش داد که امارات جنگنده‎ها و تانک‌های خود را در حمایت از شبه نظامیان وابسته به «شورای انتقالی جنوب»، وارد عدن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع ذکر شده تاکید کرد که «با طرف به هیچ توافقی دست نیافته‎ایم و اوضاع همچنان پیچیده است. نیروهای اماراتی همچنان در اطراف مقر ریاست جمهوری در عدن مستقر هستند.»

منابع محلی یمن می‏‌گویند که ظرف 48 ساعت اول درگیری‎های عدن بین شبه نظامیان اماراتی و سعودی طی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته، بیش از 220 نفر از طرفین درگیر در عدن کشته و زخمی شدند و با توجه به واقعیت‌های جدید تحولات جنوب یمن و تشدید اختلافات و کشمکش بین عربستان و امارات بر سر نفوذ بویژه در جنوب یمن، انتظار می‏‌رود که درگیری‌ها میان ریاض و ابوظبی در هفته‌های آینده افزایش یابد، زیرا امارات عربی متحده مصمم است تا استراتژی خود را برای کنترل جنوب یمن و تسلط بر تمامی جزایر و بنادر سرعت ببخشد.

منابع وابسته به دولت منصور هادی در جنوب یمن معتقدند که عربستان صرفا در حال نظاره کردن وضعیت است و نتوانسته در مقابل امارات کاری از پیش ببرد چرا که نیروهای مورد حمایت امارات در حال ساقط کردن سران وابسته به دولت هادی (مورد حمایت ریاض) یکی از پس از دیگری هستند.

این موضوع ابوظبی را بر آن داشت که برای کاهش نفوذ عربستان سعودی در استان‌های جنوبی یمن از جمله عدن تلاش کند و از همین روی شهر مهم بندری عدن طی روزهای اخیر شاهد شدیدترین تنش و درگیری بین شبه نظامیان وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات و شبه نظامیان طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری دولت مستعفی یمن است و همه پروازهای ورودی و خروجی عدن نیز به حالت تعلیق درآمده است.

انتهای پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

 

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت و باعث کاهش کیفیت هوا در این منطقه شد.

اردلان محمدپور، با بیان اینکه  جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب استان  حاکم خواهد شد که در برخی  مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه خواهد بود، افزود:

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای چهار درجه سانتیگراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هشت و ۲۵ درجه سانتیگراد نوسان داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • دعوای لفظی محمد صلاح و کلوپ پیش از ورود ستاره به زمین | تلاش هم تیمی ها برای آرام کردن اوضاع | ویدئو
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند