Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر فارس از اکران ۱۸ عنوان فیلم در ۷ نوبت اکران روزانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،  فروغ عدالت پور ظهر چهارشنبه در آستانه آغاز جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: این دوره از جشنواره از پربارترین دوره هاست که تجربه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۱۱ فیلم خوب بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در هفدهمین جشنواره فجر شیراز به اکران گذاشته می شود، افزود: این آثار را از شورای تهیه کنندگان سینمای ایران خریداری کردیم؛ در حالیکه افزون بر این، ۷ عنوان فیلم برای اکران به شیراز اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر جشنواره فیلم فجر فارس با اعلام اینکه۴ سالن به این دوره از جشنواره اختصاص یافته است در خصوص قیمت گذاری بلیت های جشنواره توضیحاتی داد و گفت: برای دانشجویان تخفیف فروش در گیشه در نظر گرفته شده است، در حالیکه قیمت ها به شیوه ای انجام گرفته تا برای تسهیل در تماشای فیلم توسط اقشار مختلف مردم امکان دیدن برترین های سینمای ایران فراهم شود، بنابر این، قیمت متفاوتی در نظر گرفتیم که از ۱۲ هزار تومان شروع شده و در برخی سانس ها و سالنها به ۲۰هزار تومان می رسد.

عدالت پور درخصوص آیین گشایش هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز که جمعه ۱۳بهمن ماه جاری از ساعت ۱۸ آغاز می شود عنوان کرد: همزمان با این آیین در ۲ سالن فیلم «بمب؛یک عاشقانه» پخش می شود. این درحالیست که مراسم افتتاح با حضور عوامل فیلم یادشده در لابی همراه با فرش قرمز سینما هنرشهر آفتاب برگزار خواهد شد.

این درحالیست که به گفته رئیس انجمن فیلم، عکس و پویانمایی استان فارس امسال بخش منتقدان به جشنواره افزوده شده که در سالن قرمز پردیس یادشده روزانه برگزار می شود و آثار پخش شده روز پیش به نقد و بررسی گذاشته خواهد شد.

وی ساعت برپایی جلسات نقد و بررسی فیلم های هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز را ۱۷ اعلام و توصیه کرد که همه  روزنامه نگاران در این جلسات حضور داشته باشند.

دبیر جشنواره هفدهم به نقد و بررسی آثار این جشنواره توسط عباس بیاتی، بیژن کیا، مرتضی رضایی، سعید ذوالنوریان و محمد برفر خبر داد و گفت: افزون بر این جلسات کارگاه بازیگری با حضور اصغر همت، بازیگر سینما و تئاتر ایران برگزار می شود. همچین دکتر الستی درخصوص فیلم کوتاه یک کارگاه آموزشی برگزار می کند.

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز در ادامه اعلام کرد که محل برپایی کارگاه های یادشده سالن غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس است؛ این درحالیست که فرشاد محمدی مدیر تصویربرداری فیلم «عرق سرد» هم در این جشنواره کارگاهی در این باره برگزار می کند.

عدالت پور از اکران آثار فیلمسازان برتر استان فارس در یک سالن جداگانه خبر داد و افزود: در این بخش ۸ عنوان فیلم سینماگران استان فارس که در جشنواره های داخلی و خارجی آثارشان مورد استقبال قرار گرفته و موفق به کسب جوایزی شدند برای انتفاع فیلمسازان از فروش اکران می شوند.

وی بخش جنبی هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز را مورد اشاره قرار داد و گفت: روزانه ساعت ۱۰ صبح این بخش ویژه مدارس با اکران ۴ عنوان فیلم کودک و نوجوان برگزار می شود. این درحالیست که  یک فیلم برای خانواده ها اکران می شود.

عدالت پور حجم مخاطب این دوره جشنواره را متفاوت از دوره های پیشین ارزیابی کرد و افزود: همه فیلمها رده الف و ب است.

وی با بیان اینکه بلیت فروشی فیلم افتتاحیه ظرف ۳ دقیقه به پایان رسید بدین خاطر از امکان اکران فوق العاده برخی فیلم ها خبر داد و گفت: سانس های فوق العاده در نطر گرفتیم که در صورت استقبال تماشاگران این سانس انجام می گیرد.

عدالت پور با بیان اینکه در مجموع ۱۸ عنوان فیلم جشنواره در این دوره اکران می شود اعلام کرد: در یک سال اخیر کیفیت سطح سینما افزایش یافته و ما برای تامین و جواب گویی هزینه های سینما ناچار به قیمت بلیت متغیر هستیم؛ برای داشتن جشنواره ای پرشور می طلبد که تمام فیلمها را در ۳ قیمت مختلف دسته بندی کنیم اما، تمامی این آثار در سالن های جشنواره اکران می شوند.

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز در ادامه عنوان کرد: امسال تماشاگران بلیت خود را درب خانه دریافت می کنند.

وی با توجه به اینکه قیمت بلیت از ۱۲ تا ۱۵ و در برخی سانس های هنرشهر آفتاب به ۲۰ هزار تومان می رسد به نظام قیمت گذاری این دوره اشاره کرد و افزود: بلیت های جشنواره توسط شورای سیاست گذاری این رویداد در شیراز انجام گرفت. این در حالیست که به گفته عدالت پور برای هر فیلم ۱۵ میلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ۸۰۰ صندلی سالن حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با قیمت ۱۰هزار تومان در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز کاهشی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، اکبر یاوری با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های شدید در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب کرمان اجازه برداشت پیاز چند روزی به کشاورزان داده نشد، اظهار کرد: همین موضوع باعث شد که قیمت پیاز افزایشی شود.

وی افزود: اما در حال حاضر قیمت پیاز روند کاهشی به خود گرفته است و با گرم‌تر شدن هوا و به دست آمدن پیازهای شهرستان‌های دیگر قیمت‌ها باز هم کاهشی خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تهران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت عمده فروشی پیاز دزفول در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و پیاز جیرفت نیز ۱۷ تا ۲۴ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز به تهران وارد می‌شود. مصرف تهران نیز  حدود ۲۵۰ تن است. این یعنی روزانه حدود ۱۰۰ تن نیز پیاز مازاد در تهران داریم.

گفتنی است؛ حدود دو هفته‌ای می‌شود که قیمت پیاز در برخی مناطق افزایش یافته و بعضا به کیلویی بیش از ۳۰ هزار تومان و در برخی مناطق تا ۴۰ هزار تومان هم رسیده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۲ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت