Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@10:38:58 GMT

زیبایی پوست و رشد موها با مصرف "روغن زیتون"

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۳۵۹۴۷

زیبایی پوست و رشد موها با مصرف 'روغن زیتون'

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روغن زیتون از دیدگاه طب سنتی دارای طبع گرم و تر است و اثرات فراوان در بدن به جا می‌گذارد,  اسید اولئیک موجود در روغن زیتون مغز را تقویت می‌کند.از نشانه‌های روغن زیتون خوب این است که اگر افراد یک قاشق چایخوری از آن را به دهان بگذارند, سوزش ملایمی در ابتدای حلق ایجاد می‌شود و بلافاصله نیز از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روغن زیتون به دلیل داشتن ویتامین E به شادابی و سلامت پوست کمک می‌کند, اگر یک قاشق روغن زیتون را با دو قاشق عسل مخلوط کنید و به صورت بمالید و خوب ماساژ دهید, جرم و کثیفی صورت را پاک کرده و رنگ پوست صورت را روشن و جوان می‌کند.

مالیدن روغن زیتون به مفاصل آسیب دیده و دارای التهاب از جمله راه‌های رفع التهاب نواحی درگیر به حساب می‌آید, برای ترمیم زخم، کمی روغن زیتون به موضع مالیده شود به بهبود زخم کمک می‌کند.

  افرادی که یبوست خفیف دارند‌، از روغن زیتون می‌تواند بهره ببرند؛ می‌توان چند عدد سیب را رنده کرد و با یک تا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط و شب قبل از خواب بخورند، این کار به رفع یبوست آنها کمک می‌کند.

پودر دارچین را با روغن زیتون و زرده  تخم مرغ مخلوط و خمیر کنند و ضماد کردن این خمیر در ناحیه پهلوها, سمت چپ و راست پایین شکم (لگن)، برای رفع درد کلیه و تخمدان‌‌ها مفید است. سنجد در صورتی که با روغن زیتون حرارت داده‌ شود، برای سستی مفاصل و رشد مو بسیار مفید است؛ می‌توان این معجون را به‌صورت ضماد  استفاده کنند.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

على ضیاءالدینی شهردار زرند درآئین کاشت این درختان که همزمان با سالروز تاسیس سپاه انقلاب اسلامی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر زرند برگزار شد، گفت:کاشت این درختان که نماد «مقاومت» می‌باشند به شکرانه تحقق وعده صادق» و اعلام همبستگی با مردم مقاوم و مظلوم غزه و ادای احترام به شهدای مظلوم این سرزمین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام شد. 

وی افزود: زیتون نماد صلح و مقاومت است و یادآور مقاومت مردم غزه برای پس گرفتن سرزمین خود از دست رژیم غاصب صهیونیستی تلاش می‌کنند.

عباس ایرانمنش رئیس شورای اسلامی شهر زرند نیز با محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین و بمباران اخیر غزه و کشتار زنان و کودکان بی دفاع گفت: مقاومت مردم غزه حاصل پاگرفتن تفکر انقلاب اسلامی بود که مردم این سرزمین روی پای خود ایستاده و با تمام توان به مقاومت می‌پردازند.

وی تاکید کرد: با این مقاومتی که در سرزمین غزه به راه افتاده، شک نکنید که وعده صالح امام راحل به حقیقت خواهد پیوست و اسرائیل ماندنی نخواهد بود.

 کاشت این درختان در محل باغ چاه اب شماره ۶ شهرداری زرند که در روز‌های گذشته با تلاش عوامل سختکوش سازمان فضای سبز حوزه معاونت خدمات شهرداری زرند مهیا و آماده شده بود، اجرایی شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چسب مو چیست و چه کاربردهایی در حالت دهندگی مو دارد ؟
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود