Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوشی موبایل را می‌توان به بدن انسان تشبیه کرد. بطور مثال شما اگر ویروسی در بدن خود داشته باشید و به آن رسیدگی نکنید به احتمال زیاد به سایر قسمت‌های دیگر بدن نیز سرایت کند. گوشی‌های تلفن هوشمند هم دقیقا به همین گونه است اگر به ویروسی که گوشی تلفن را آلوده کرده، توجه نکنید احتمالا به سایر بخش‌ها نیز آسیب میزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیک: ویروس‌ها از گذشته تا کنون به عنوان یکی از دلایل خرابی سیستم‌ها شناخته شده‌اند. هر چقدر هم که سیستم عامل قدرتمندی داشته باشیم، ولی نمی‌توان مطمئن بود که در برابر ورود ویروس‌ها ایمن است. زیرا ویروس‌ها دائما در تلاش هستند تا به سیستم عامل‌های پر طرفدار خسارت وارد کنند. بعضی از این ویروس‌ها نه تنها از چشم اندروید مخفی می‌ماند، بلکه از طریق آنتی ویروس نیز نمی‌توان این ویروس‌ها را از بین برد.

گوشی موبایل را می‌توان به بدن انسان تشبیه کرد. بطور مثال شما اگر ویروسی در بدن خود داشته باشید و به آن رسیدگی نکنید به احتمال زیاد به سایر قسمت‌های دیگر بدن نیز سرایت کند. گوشی‌های تلفن هوشمند هم دقیقا به همین گونه است اگر به ویروسی که گوشی تلفن را آلوده کرده، توجه نکنید احتمالا به سایر بخش‌ها نیز آسیب میزند. بطور مثال می‌توان به هنگ کردن گوشی به عنوان یکی از نتایج وجود ویروس‌ها اشاره کرد. در ادامه بعضی از ویروس‌های خطرناک اندروید را معرفی خواهیم کرد.

Shedun

Shedun، جزء ویروس‌های معروف سیستم عامل اندروید است که در سال ۲۰۱۵ شناخته شد. این ویروس گوشی شما را به صورت اتوماتیک روت کرده و به طور کلی باعث از بین رفتن برنامه‌ها می‌گردد. در صورتی که این مشکل پیش آید به سختی می‌توانید اطلاعات را بازیابی کنید.

روش حذف Shedun

این ویروس عمدتا در گوشی‌های چینی قدیمی که بصورت قاچاق وارد کشور می‌شوند یافت می‌گردد. حذف کردن این ویروس از گوشی تقریبا غیر ممکن است و برای خلاص شدن از شر آن باید صرفا گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید؛ بنابراین بهتر است ابتدا از اطلاعات بک آپ تهیه کرده تا بتوانید بعد از ریست فکتوری اطلاعات را داشته باشید. همچنین شما می‌توانید از فلش کردن گوشی استفاده کنید، البته این راهکار بستگی به مدل و سیستم عامل گوشی دارد لازم به ذکر است این روش برای تمام کاربران امکان پذیر نیست.

Godless

ویروس Godless برای بار اول در گوگل پلی یا پلی استور پیدا شد. این موضوع زنگ خطری برای کاربران اندروید بود که بیشتر به برنامه‌هایی که دانلود می‌کنند دقت داشته باشند. این ویروس در اسکرین کاملا خاموش گوشی را روت می‌کند و از آنجا که هیچ علائمی را نشان نمی‌دهد، کاربران متوجه‌ی آن نخواهند شد و به همین دلیل یکی از خطرناک‌ترین ویروس‌های اندروید است. شاید قصد داشته باشید که گوشی خود ری استارت کنید و گوشی شما بالا نیاید، این‌ها همه می‌توانند نشان دهنده‌ی وجود این ویروس در گوشی شما باشد. معمولا کاربران تصور می‌کنند که گوشی خاموش شده، اما درست در همان زمان ویروس در حال آسیب زدن به گوشی شما می‌باشد.

Godless صرفا یک ویروس نیست؛ بلکه خانواده‌ای از ویروس‌های مخرب در قالب یک نرم افزار مخرب است. معمولا این ویروس‌ها سیستم عامل اندروید ۵ ٫ ۱ به بالا را آلوده می‌کنند.

برنامه‌های کپی شده و شبیه سازی شده

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که نرم افزاری را بر روی گوشی خود نصب کنید و پس از آن شاهد بروز مشکلاتی در گوشی خود باشید. برنامه‌های معروف و پرطرفدار نیز از جمله برنامه‌هایی هستید که هکر‌ها و کلاهبردارن بیشتر از آن‌ها به منظور خرابکاری و یا دسترسی به اطلاعات شخصی گوشی افراد استفاده می‌کنند. تنها اقدامی که کاربران در این مورد می‌توانند انجام دهند، اطمینان از صحت و اعتبار این برنامه‌ها است.

در این قسمت به نکته‌ای جالبی باید اشاره کنیم؛ یک نرم افزار مخرب با عنوان راهنمای بازی پوکمون معرفی شد که این نرم افزار توانست به بیش از ۵ هزار گوشی نفوذ کند.

تشخیص برنامه‌های مخرب

متاسفانه روش قطعی برای تشخیص برنامه‌های مخرب وجود ندارد. تعداد دانلود و رتبه‌ی نرم افزار‌ها از جمله عواملی هستند که کاربران را برای دانلود یک نرم افزار ترغیب می‌کند، به همین دلیل اطمینان یافتن از صحت برنامه دشوار می‌شود؛ بنابراین قبل از اینکه برنامه‌ای را دانلود کنید حتما از صحت آن مطمئن شده و نرم افزار را از منابع معتبر دانلود کنید.

Hummingbad

ویروس هامینگ بد در جولای ۲۰۱۶ شناخته شد و سازوکار آن به این شکل است که تمام اطلاعات گوشی را به سرقت می‌برد و بدون اجازه از کاربر می‌تواند اپلیکیشن و برنامه‌های خود را دانلود کند. طبق آمار سازمان جهان امنیتی سایبری، ویروس Hummingbad در سرتاسر جهان حدود ۱۰ میلیون گوشی هوشمند را دچار مشکل کرد. این ویروس در هنگام جست وجوی کاربران در اینترنت به شکل خودکار برنامه‌های خاص را دانلود می‌کند.

پاکسازی ویروس Hummingbad

برای خلاص شدن از شر این ویروس باید گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، اما ممکن است این روش نیز اثر بخش نباشد که در اینصورت ویروس به عمق نرم افزار گوشی نفوذ کرده و چاره‌ای جز تعویض آن ندارید.

Gunpoder

ویروس Gunpoder از طریق شبیه ساز بازی نینتندو (Nintendo) و نصب آن خارج از گوگل پلی می‌تواند به گوشی شما نفوذ کرده و حتی چک کند که حق نصب را پرداخته اید یا نه.

روش مقابله با Gunpoder

به منظور پیشگیری از ورود این ویروس به گوشی تلفن‌تان باید حتما قبل از دانلود نرم افزار‌های موجود در اینترنت آن‌ها را کاملا بررسی کنید. معمولا این ویروس‌ها در برنامه‌های رایگان وجود دارند. بهترین راهکاراین است که با پرداخت مبلغ اندکی برای خرید برنامه مورد علاقه تان مانع از نفوذ این ویروس‌ها به گوشی‌تان شوید.

در پایان به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که حتما قبل از دانلود و نصب کردن هر برنامه‌ای از صحت آن اطمینان حاصل کنید تا دچار مشکل نشوید. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003GMh

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رشد دوبرابری اندروید نسبت به iOS در سال ۲۰۲۴

ایتنا - ​​​​​​​با تغییرات بازار تلفن هوشمند، اندروید در سال ۲۰۲۴، رشد قابل توجهی خواهد داشت که دو برابر روند iOS اپل خواهد بود.
آیفون برای مدت طولانی، حضور پرقدرتی در آمریکا داشت اما اپل در سال‌های اخیر، شاهد رشد قابل ملاحظه در بازار جهانی هم بوده است. در نتیجه، سهم بازار اندروید با وجود داشتن اکثریت جهانی، کاهش یافت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اما اکنون شرکت تحقیقاتی آی دی سی پیش‌بینی کرده است اندروید در طول سال ۲۰۲۴، به شکل قابل ملاحظه‌ای، سریع‌تر از iOS رشد خواهد کرد.

نابیلا پوپال، مدیر تحقیقات آی دی سی به شبکه سی‌ان‌ان گفت: اندروید، امسال دو برابر سریع‌تر از iOS، رشد خواهد کرد. فروش اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، به دلیل فروش کمتر در چین، ۱۰ درصد کاهش داشت و این شرکت، جایگاه برترین سازنده گوشی را به سامسونگ واگذار کرد.

بازگشت سامسونگ به جایگاه برتر، اتفاق مهمی است و انتظار می‌رود اندروید، امسال دو برابر سریع‌تر از iOS، رشد کند.

بر اساس گزارش پایگاه فناوری ۹to۵google، در این بین، اپل در آمریکا با شکایت وزارت دادگستری روبروست که مدعی است این شرکت با آیفون، انحصاری را در بازار ایجاد کرده است و باید شیوه‌های ضد رقابتی خود را تغییر دهد.

دیگر خبرها

  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • چند نکته برای مدیریت گوشی همراه هنگام سفرهای خارجی
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعاتش را پاک کنیم؟
  • هک شده‌اید یا نه؟ نشانه‌ها و راه‌حل‌ها
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • مجرم دستگیر شد/ باتری گوشی‌های اندرویدی چرا خالی می‌شوند؟
  • پیش‌بینی رشد دوبرابری اندروید نسبت به iOS در سال ۲۰۲۴
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعتش را پاک کنیم؟