Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نخست وزير لبنان تاکيد کرد که بيروت و آنکارا در موضوع تصميم دولت آمريکا درباره قدس هم‌نظرند و اين تصميم را مردود مي دانند.
به گزارش خبرگزاري آريا، «سعد حريري» نخست وزير لبنان روز چهارشنبه پس از ديدار با «بن علي ييلديريم» همتاي ترکيه اي خود در آنکارا، در کنفرانس مطبوعاتي مشترک تصريح کرد، هدف از اين ديدار گفتگو درباره روابط دو کشور و بررسي اوضاع منطقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود، در موضوعاتي چون تصميم دولت آمريکا در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل، دولت هاي لبنان و ترکيه ديدگاه همساني دارند و هر دو دولت اين ديدگاه را رد مي کنند.
نخست وزير لبنان همچنين گفت، اين کشور به طرح صلح عربي که در کنفرانس بيروت و با هدف ايجاد راه حل دائمي مبتني بر تشکيل دو کشور مستقل ارائه شده بود، اعتقاد دارد.
حريري تاکيد کرد، راه حل بحران سوريه براي اينکه بتواند تماميت ارضي سوريه و حقوق همه گروهها در اين کشور به ويژه آوارگان سوري را تضمين کند، جز از راه مسالمت آميز ميسر نيست.
وي با اشاره به اينکه لبنان و ترکيه ميزبان تعداد قابل توجهي از آوارگان سوري هستند گفت، لبنان خواستار تضمين بازگشت ايمن اين آوارگان به کشورشان است و براي عملي شدن اين خواسته تلاش مي کند مواضعش را با مواضع دولت ترکيه هماهنگ کند.
سعد حريري همچنين ضمن قدرداني از مقامات ترکيه به دليل تحويل يکي از متهمان فراري به لبنان گفت، اين فرد متهم در حمله تروريستي که دو هفته قبل در صيداي لبنان رخ داد دست داشت. اين اقدام ترکيه بيانگر هماهنگي و همکاري کامل ميان نهادهاي امنيتي و قضايي دو کشور به ويژه همکاري در بخش مبارزه با تروريسم است.
حريري تصريح کرد، ديدار امروز ما همچنين جهت بررسي طرح دولت لبنان براي تقويت ارتش و نيروهاي امنيتي کشور بوده است. اين موضوع به زودي در کنفرانسي در رم نيز مطرح خواهد شد. ما خواستار حمايت ترکيه از اين طرح هاي اساسي هستيم، مي خواهيم بخش خصوصي ترکيه در طرح هاي سرمايه گذاري در لبنان سهيم شود؛ زيرا انتظار داريم يک سوم سرمايه هاي مورد نياز لبنان، از بخش خصوصي تامين خواهد شد.
ييلدريم: تاکيد بر حمايت از لبنان
نخست‌وزير ترکيه نيز در اين کنفرانس مطبوعاتي گفت، امنيت و ثبات لبنان براي ما بسيار مهم است و ما به حمايت از اين کشور ادامه خواهيم داد.
وي گفت، در ديدار نخست وزيران دو کشور، قدس به عنوان پايتخت فلسطين اعلام شد و حاضران با تصميم يکجانبه آمريکا مخالفت کردند.
ييلديريم با اشاره به روابط دوستي عميق بين ترکيه و لبنان گفت، از هفت سال پيش جنگ‌هاي داخلي در سوريه وجود داشته و بي ترديد لبنان، ترکيه و اردن جزو کشورهايي هستند که بيشترين تأثير را از اين بحران پذيرفته‌اند و سوري‌ها در اين کشورها بيشتر هستند.
نخست وزير لبنان براي ديدار با مقامات ارشد ترکيه، شب گذشته وارد «آنکارا» پايتخت اين کشور شد.
حريري قصد دارد در سفر به آنکارا با رجب طيب اردوغان، رئيس جمهوري ترکيه نيز ديدار کند.
133/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مرد آمریکایی به کمک دختر ترکیه‌ای مسلمان شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • (ویدئو) مرد آمریکایی به کمک دختر ترکیه‌ای مسلمان شد
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن