Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه پیام نور یکی از 10 دانشگاه جامع کشور است که از سال 1367 و با هدف توسعه آموزش عالی در کشور آغاز به کار کرد و بیشتر تمرکز خود را برای فعالیت در مناطق محروم و فاقد دانشگاه قرار داد؛ دانشگاهی که به رغم همه توفیقاتی که داشته است، خالی از ایراد نیست و به دلیل ساختار آموزشی خاصی که دارد کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشگاه که در سال های اخیر و در حوزه های مختلفی مثل علوم انسانی، مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، معماری و هنر دانشجو می پذیرد، در شرایط کنونی نزدیک به 700 هزار دانشجو دارد و از مقطع کارشناسی تا دکتری تخصصی دانشجو می پذیرد.

همزمان با آغاز انتخاب واحد ترم آتی دانشگاه پیام نور اختلالاتی در سامانه ثبت نام این دانشگاه پیش آمد که زمینه ساز نارضایتی برخی دانشجویان شد و آنها را نسبت به ضعف این سامانه و خسارت های احتمالی آن برای آنها نگران کرد.

این دانشگاه همچنین در بخش های دیگری مثل حقوق کارکنان، ورود به اکثر رشته های کم هزینه، افزایش شهریه ها و ... با اعتراض و انتقاداتی همراه است که «تابناک»، مجموعه این مشکلات را در گفت و گو با رئیس روابط عمومی این دانشگاه به بحث گذاشت.

محمد محسن صدر، در گفت و گو با «تابناک» و در رابطه با اشکالاتی که سامانه ثبت نام این دانشگاه در هنگام انتخاب واحد داشت گفت: دانشگاه پیام نور چیزی حدود 700 هزار دانشجو دارد که همگی این دانشجویان باید از طریق یک سامانه اقدام به انتخاب واحد کنند. ورود این حجم از دانشجو به سایت برای انتخاب واحد اشکالاتی در سامانه ایجاد می کند که ما نیز این موضوع را قبول داریم.

وی افزود: در بازه زمانی ثبت نام ترم آتی به محض اینکه از وجود اشکال در سامانه انتخاب واحد مطلع شدیم، تلاش خود را برای رفع مشکل انجام دادیم و همچنین به دانشجویان اطلاع دادیم که به دلیل بروز مشکل بازه ثبت نام را تمدید خواهیم کرد که نگران نباشند.

صدر در رابطه با این اشکال که در سامانه انتخاب واحد دانشگاه امکان اطلاع از زمان و استاد درس وجود ندارد، افزود: زمان و استاد درس در سامانه مشخص است. البته ممکن است بنا به دلایلی مثل تغییر استاد درس و بروز برخی ناهماهنگی ها زمان و استاد تغییر کند که این موضوع عجیبی نیست. شاید در یک ترم مدیریت از عملکرد استاد راضی نباشند و چون جمع زیادی از اساتید ما حق التدریسی هستند، امکان جایگزینی آنها وجود دارد.

رئیس روابط عمومی دانشگاه پیام نور در ادامه و در واکنش به اعتراض برخی دانشجویان در مورد افزایش هزینه های ثبت نامی گفت: دانشگاه پیام نور سالانه 15 درصد شهریه های ثابت و متغیر خود را افزایش می دهد که این موضوع در کل عدد قابل ملاحظه ای نمی شود و البته چون دانشگاه ما بر پایه همین شهریه ها و دریافتی اندکی از دولت اداره می شود، دریافت شهریه و افزایش آن امری اجتناب ناپذیر است. اما معمولاً هر سال بین 30 هزار تا 40 هزار تومان به شهریه ها اضافه می شود که زیاد قابل توجه نیست.

وی در مورد این انتقاد که دانشگاه پیام نور عمده تمرکز خود را روی رشته های کم هزینه و بدون آزمایشگاه گذاشته است و به رشته هایی مثل پزشکی به دلیل هزینه بالا ورود نمی کند، گفت: از ابتدایی که اساس نامه دانشگاه نوشته شد به این دانشگاه اجازه ورود به رشته های پزشکی داده نشد و اگر این ممنوعیت نبود قطعاً دانشگاه به رشته های پزشکی هم ورود می کرد. شاید شما تصور کنید هزینه های آزمایشگاهی و ... در این رشته زیاد است، اما از آنسو باید دقت کنید که درآمدهای خوبی نیز از این محل به دست می آمد که هزینه را از بین می برد. در حال حاضر نیز برخی رشته هایی که نیاز به آزماشگاه دارند در دانشگاه پیام نور فعال است و اتفاقاً در برخی استان ها این دانشجویان دانشگاه های سراسری هستند که از آزمایشگاه های ما استفاده می کنند.

صدر در مورد مشکلات مالی و اعتباری این دانشگاه نیز افزود: بزرگ ترین مشکل ما در دانشگاه پیام نور موضوع بودجه و منابع مالی است و به دلیل شهریه های کمی که از دانشجویان می گیریم و از سویی دولت نیز بر خلاف دانشگاه های سراسری سرانه اندکی به ما می دهد، از این باب در مضیقه هستیم.

این مقام مسئول در دانشگاه پیام نور در مورد این انتقاد که از دانشگاه پیام نور و جامعه دانشجویی آن اعتراض صنفی و آموزشی چندانی دیده نمی شود و این در حالی است که مشکلات فراوانی در این دانشگاه وجود دارد، اضافه کرد: اینکه شما می بینید در دانشگاه پیام نور اعتراض چندانی به شکل دانشگاه های سراسری وجود ندارد، به این خاطر است که ما کارمان را خوب انجام می دهیم. ما با دانشجویان ارتباط قوی داریم و به محض اطلاع از مشکل برای حل آن اقدام می کنیم و اجازه نمی دهیم به بحران تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش و در مورد اعتراض جمعی از کارکنان دانشگاه پیام نور به حقوق و مزایای دریافتی گفت: کارکنان ما مشکل مالی ندارند اما برخی از آنها انتظار دارند هرچه درآمد در دانشگاه است به آنها اختصاص یابد. ممکن است برخی شرکت یا نهادها درآمدهای خوبی داشته باشند و به همین دلیل حقوق و مزایای بهتری به کارکنان خود اختصاص دهند، اما شرایط دانشگاه پیام نور به گونه ای نیست که بتواند افزایش چشمگیری در حقوق و مزایای کارکنان خود ایجاد کند.

«تابناک» در ادامه تلاش خواهد کرد تا واکنش کارکنان، دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور را نسبت به گفته های رئیس روابط عمومی این دانشگاه پیگیری کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان

مردم غزه با نگارش پیام‌هایی بر روی چادرهایی که در آنها زندگی می‌کنند، از جنبش‌های دانشجویی سراسر جهان برای حمایت از فلسطین قدردانی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چادرهای آوارگان در رفح حاوی پیام‌های حمایت و تشکر از دانشجویان دانشگاه های سراسر جهان به ویژه دانشگاه های آمریکایی است که خواستار پایان دادن به نسل کشی جاری در غزه برای دویست و چهارمین روز متوالی هستند.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیاست.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 9 روز پیش (17 آوریل) آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه نقش دارند شدند.

معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند. اردوگاه‌های دانشگاهی که در سراسر آمریکا ایجاد شده‌اند، دانشجویانی را از پیشینه‌های مختلف ـ از جمله فلسطینی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و مسلمانان ـ گرد هم آورده‌اند تا بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کنند.

تا کنون در جریان جنبش دانشجویی در ایالات متحده، بیش از 600 نفر از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بازداشت شدند.

خیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • حمایت دانشگاهیان مازندران از خیزش جهانی دانشجویی
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند