Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد از پرداخت کامل سود سهام عدالت دهک‌های پایین درآمدی در دهه فجر خبر داد.

مسعود کرباسیان (روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶) با اشاره به تصمیمات جدید دولت در خصوص پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: پرداخت کامل سود سهام عدالت برای اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین درآمدی در دهه فجر امسال صورت می‌گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که در این مرحله کل سود سهام عدالت طبقات پایین درآمدی پرداخت شود افزود: مشمولانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند در دهه فجر امسال، باقی مانده سود سهام عدالت خود را به میزان ۱۰۰ هزار تومان برای هر فرد دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که در مرحله نخست توزیع شود سهام عدالت، این دسته از مشمولان سود ۵۰ هزار تومانی دریافت کرد‌ه‌اند گفت: سود سهام عدالت بقیه مشمولان نیز به مرور پرداخت خواهد شد؛ چراکه ما سود شرکتهای مشمول سهام عدالت را به مرور دریافت می کنیم و تخصیص خواهیم داد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: از ابتدای دهه فجر، یعنی از روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه مرحله تکمیلی پرداخت سود سهام عدالت مشمولان به صورت گروهی آغاز خواهد شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص آن دسته از مشمولانی که از (پنجشنبه) باقیمانده سود سهام عدالت خود را دریافت می کنند افزود: مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، خدام مساجد و حسینیه ها، بیماران خاص، مددجویان و کارکنان موسسات خیریه، فعالان قرآنی، قالی بافان، زندانیان آزاد شده و تحت حمایت، تاکسیرانان، خبرنگاران و … از جمله ۱۶ گروهی هستند که جمیعت آنها حدود ۲۲ درصد جمعیت کل مشمولان سهام عدالت را شامل می شود و از فردا تسویه کامل سود سهام عدالت آنها که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است انجام می شود.

پوری حسینی تاکید کرد: در مجموع مشمولانی که فردا سود سهام عدالت خود را دریافت نخواهند کرد و پس از پایان دهه فجر و تا پایان سال به مرور سود سهام عدالت آنها واریز خواهد شد عبارتند از کارمندان شاغل و بازنشستگان کشوری و لشکری، کارگران فصلی و ساختمانی، روستائیان و عشایری که مددجوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیستند و مددجویانی که قبلا تحت پوشش نهادهای حمایتی بوده اند و با بهبود شرایط زندگی از پوشش این نهادها خارج شده اند.
وی ادامه داد: این دسته از مشمولان فردا سود سهام عدالت دریافت نخواهند کرد که ۷۸ درصد کل جمعیت مشمولان سهام عدالت را شامل می‌شوند.

وی گفت: بنابراین بجز این ۴ گروه که سود سهام عدالت آنها پس از دهه فجر و تا پایان سال به مرور واریز خواهد و در این زمینه نیز اطلاع رسانی می‌شود، بقیه مشمولان سود سهام عدالت خود را همزمان با آغاز دهه فجر، از فردا دریافت می‌کنند.

پوری حسینی ادامه داد: سود سهام عدالت تنها به میان مشمولانی توزیع می شود که شماره شبای حساب بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت کرده اند، بنابراین از  حدود ۱۱ میلیون مشمول باقی مانده ای که تا کنون شماره شبای خود را وارد این سامانه نکرده اند تقاضا داریم هر چه سریع تر این کار را انجام دهند.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: مشمولانی که از فردا سود سهام عدالت خود را می گیرند، این اتفاق به منزله تسویه مانده سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۹۵ شرکتهای سرمایه پذیر است که به آنها داده شده است و دیگر تا پایان سال سودی نخواهند گرفت.

***

رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی از واریز مرحله نخست سود سهام عدالت به حساب مشمولان در بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ خبر داد. رقم سود مرحله اول برای مالکان کل سهام ۵۰هزار تومان و برای بقیه مردم کمی بیشتر از نصف این مبلغ است.

پوری حسینی با ابراز این‌که از میان این ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، حدود ۲ میلیون نفر متوفی هستند افزود: بر اساس قانون پس از پایان مهلت ۱۰ سال تسویه اقساط سهام عدالت، سود سهام سال مالی ۹۵ این شرکتها باید در سال ۹۶ میان مشمولان توزیع شود.

وی با یادآوری این‌که دیروز ریاست محترم جمهوری موافقت خود را با آغاز انتقال سود سهام عدالت میان مشمولین اعلام داشت اضافه کرد: بر این اساس مشمولانی که میزان سهام عدالت آنها یک‌میلیون تومان است (شامل مشمولان مددجوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی و نیز افرادی که از محل آورده نقدی خود اقدام به تسویه مانده بدهی اقساط سهام خود نموده‌اند) بابت عملکرد سود سال مالی ۹۵ شرکتهای سرمایه‌پذیر، ۱۵۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد که البته این سود به‌مرور و طی دو یا سه مرحله به حساب آنها واریز خواهد شد.

پوری حسینی گفت: افرادی هم که سهام عدالت آنها کمتر از یک‌میلیون تومان ارزش دارد، به‌نسبت ارزش سهام خود سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

وی  گفت: کلیه ۴۹ میلیون نفری که ثبت‌نام‌شده قطعی سهام عدالت هستند، قطعاً سود مربوط به سهام خود را دریافت می‌کنند. کل سود پرداختی ۱۵۰ هزار تومان است که در سه نوبت و برای کسانی که سهامشان یک‌میلیون تومان است پرداخت شده و مابقی سهامداران نیز به‌اندازه ۵۳ درصد از سهام خود، سود دریافت می‌کنند که در مجموع حدود ۸۰ هزار تومان است و در دو تا سه قسط پرداخت می‌شود.

افرادی که سهام عدالت آنها کمتر از یک‌میلیون تومان ارزش دارد، به‌نسبت ارزش سهام خود سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد. طبق اطلاعات دریافتی، سود سهام عدالت افرادی که مالک ۵۳۲ هزار تومان سهام عدالت هستند، ۲۶۶۰۰ تومان در مرحله اول است. مجموع سود پرداختی به این افراد در سال جاری علی‌الحساب ۷۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. سود سهام عدالت کسانی که مالک حدود ۴۰۰ هزار تومان سهام هستند، بیش از ۲۰ هزار تومان در مرحله اول و ۶۱ هزار تومان در یک سال است.

وی­ افزود: سعی سازمان خصوصی سازی این است که الباقی مبلغ سود را قبل از عید واریز کند که این بستگی به دریافت سود از شرکت‌های سرمایه پذیر دارد. اگر تا پایان سال سازمان خصوصی سازی نتوانست­ همه ­سود را از شرکت‌ها دریافت کند مرحله سوم و نهایی پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۶، اوایل سال ۹۷ واریز خواهد شد.

پوری حسینی گفت: بر این اساس اگر مشمولان پرسش یا ابهامی در مورد سود پرداختی سهام عدالت دارند می‌توانند با تلفن مرکز پاسخگویی سهام عدالت به‌شماره ۸۳۳۳۸-۰۲۱ تماس بگیرند و یا با مراجعه به سامانه سهام عدالت به‌نشانی www.samanese.ir اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنند.

بر اساس مفاد این اطلاعیه، واریز سود سهام عدالت متناسب با مبلغ سهامداری هر نفر، به حساب شخص مشمول واریز می شود. لذا هر یک از مشمولان که تا تاریخ ۳۱/۵/۱۳۹۶ در قید حیات بوده و شماره شبا بانکی خود را در سامانه سهام عدالت به تأئید نهایی رسانیده و اکنون حساب بانکی آنان مسدود یا دچار مشکل نمی باشد، از سود نقدی این مرحله برخوردار می شوند. بدیهی است مشمولین در قید حیات که تا کنون شماره شبا بانکی خود را به تایید سامانه سهام عدالت نرسانده اند، در این مرحله واریز سود ندارند و سود متعلق به آنان در مراحل بعد به طور یک جا پرداخت خواهد شد. این مشمولان مکلفند برای بهره مندی از سود سهام در مراحل آتی، نسبت به درج شماره شبا بانکی در سامانه سهام عدالت به نشانیwww.samanese.ir   اقدام نمایند.

 

*** خبر ۱۸ دی ماه ۹۶

با موافقت رئیس‌جمهور توزیع سود سهام عدالت به مشمولین ثبت‌نام‌شده قطعی این طرح، از امروز، ۱۸ دی ماه ۹۶ آغاز می‌شود.

آن دسته از مشمولین که از محل تخفیف یا آورده خود یک میلیون تومان سهام دارند، ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این رقم در نوبت‌های بعدی تا ۱۵۰ هزار تومان تکمیل می‌شود.

سایرمشمولین سهام عدالت نیز متناسب با سهام خود از سود متعلقه بهره‌مند می‌شوند.

این تصمیم در خلال جلسه امروز صبح (دوشنبه) رییس جمهور با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی اخذ شد.

سیدجعفر سبحانی ( ۲۶ شهریور ۹۶) در مورد واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولین تا پایان شهریور ماه امسال اظهار داشت: با توجه به‌ این که سازمان خصوصی‌سازی از سی‌ام فروردین ماه از کلیه مشمولین درخواست اعلام شماره شبا کرد، تاکنون بیش از ۳۲ میلیون نفر شماره شبای خود را به سامانه ما وارد کرده‌اند و بیش از ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز صورت حساب‌های خود را در سامانه مشاهده کرده‌اند.

مشاور رییس‌ کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان‌ اینکه برای پرداخت سود سهام عدالت خواهیم داشت افزود:‌ برای پرداخت سود سهام عدالت به مشمولینی‌ که شماره شبای خود را وارد سامانه کرده‌اند با اولویت‌بندی دهک های پایینی درآمدی، سودها را پرداخت خواهیم کرد که برای این منظور در انتظار مصوبه شورا هستیم.

وی با بیان اینکه این سود را در چند مرحله واریز خواهیم کرد گفت: در هر مرحله‌ای که بتوانیم این سودها را جمع آوری خواهیم کرد و تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان سود جمع آوری و دریافت شده است.

وی گفت: زمانی می‌توانیم به همه مشمولین سود بدهیم که همه منابع در دست‌مان باشد اما اکنون که به صورت بخش بخش این منابع و سودها را دریافت می‌کنیم نمی‌توانیم سودها را یکباره پرداخت کنیم  و بر اساس اولویت‌بندی دهکهای پایینی جامعه سود میان مشمولین عزیز توزیع و بقیه مشمولین اولین مرحله سود سهام عدالت خود را در سال ۹۶ در مرحله بعدی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: سود سهام عدالت اول به مشمولان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت خواهد شد اما این موضوع در مقدار سود دریافتی هیچ تاثیری ندارد.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به اینکه مبلغ سود برای سال مالی ۹۵ چقدر خواهد بود، گفت: بعضی از مشمولین سهام عدالت شامل ۵۰ درصد تخفیف شده‌اند و در نتیجه حساب آنها تا سقف یک میلیون تومان پر است. علاوه بر این تعدادی از مشمولان نیز خود حساب‌شان را تا سقف یک میلیون تومان پر کرده‌اند. به این افراد حدودا ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بابت سال مالی ۱۳۹۵ پرداخت خواهد شد. برای باقی افراد نیز به تناسب اینکه حساب خود را چقدر پر کرده‌اند، سود پرداخت می‌شود.

سبحانی در پاسخ به اینکه این سود در چند مرحله پرداخت می‌شود، گفت: پایان شهریورماه اولین مرحله واریز سود خواهد بود اما پیش‌بینی می‌کنیم که این سود در سه مرحله پرداخت شود اما برای این موضوعات باید ببینیم که از شرکت‌ها چقدر سود دریافت می‌شود تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان توسط سازمان خصوصی‌سازی از شرکت های سرمایه‌پذیر سود دریافت شده اما با توجه به اینکه طبق قانون تا هشت ماه شرکت ها فرصت دارند تا سود خود را پرداخت کنند، امکان دارد این مبلغ تفاوت چشمگیری کند.

 

*** خبر ۳۰ فروردین ۹۶

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به دریافت شماره حساب مشمولان برای واریز سود سهام عدالت از روز (چهارشنبه ۳۰ فروردین ۹۶)، خاطرنشان کرد: پرداخت سود سهام قبل از ماه های تیر و مرداد اجرایی نخواهد شد.

پوری حسینی شهریور ماه را زمان خاتمه مراجعه به سامانه سهام عدالت عنوان کرد و افزود: «اگر مشمولان تا این تاریخ به سامانه مراجعه نکنند و کد شبای خود را اعلام نکنند، مبالغ سود سهام این دسته از مشمولان در حساب ما نگهداری می شود تا اطلاعات خود را تکمیل نمایند!»

*** خبر ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

علی‌ اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی گفت : اتفاقی که افتاده این است که به مشمولان سهام عدالت بعد از ۱۰ سال گفته شد چه مقدار سود به آنها تعلق گرفته است که برای افراد مختلف متفاوت است و برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی این رقم ۱ میلیون تومان و برای دیگر افراد ۵۳۰ هزار تومان است.

پوری حسینی افزود: ۶۰ شرکت سرمایه پذیر داریم که از یک درصد تا ۹۰ درصد به سبد سهام عدالت اختصاص یافته است و نکته مهم اینکه در حال حاضر سهم هیچ شرکتی متعلق به هیچ یک از مشمولان نیست.

او با اشاره به نحوه توزیع سود سهام عدالت گفت: سود تا پایان سال ۹۴ که پایان ۱۰ ساله بود دریافت و به حساب خزانه واریز می شد اما بعد از اتمام ۱۰ ساله باید به اطلاع مردم می رسید که این کار انجام شد و سود سال ۹۴ در سال ۹۵ و سود سال ۹۵ در سال ۹۶ واریز می شود و به برگزاری مجمع شرکت ها برمی گردد.

پوری حسینی افزود: کمترین سود در طول ۳ سال گذشته ۴ هزار میلیارد و بیشترین سود ۷ هزار میلیارد بوده است که بین ۴۹ میلیون نفر تقسیم می شود و حدود ۹۰ هزار تومان میانگین سهم هر نفر خواهد بود.

او گفت: تا امروز هیچ برگه سهمی بین مشمولان توزیع نشده و آنها اجازه خرید و فروش را تا زمان تعیین شرکت های واسط ندارند همچنین ما اجازه برای ثبت نام جدید نداریم و بعد از تعیین تکلیف این به جامانده ها خواهیم پرداخت.

*** خبر ۱۸ اسفند ۹۵

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ارزش پرتفوی سهام عدالت حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است، گفت: سالانه حدود ۳۲ هزار تومان از محل سود سهام عدالت به هر فرد تعلق می گیرد.

محمد رضا پور ابراهیمی با اشاره به اینکه موضوع سهام عدالت یکی از موضوعات مهم و اساسی اقتصاد ایران است، گفت: از سال ۸۵ واگذاری سهام عدالت در دستورکار مسئولان قرار گرفت و بازه زمانی ده ساله برای سهام در نظر گرفته شد، که هم اکنون یک دارایی رها شده در اقتصاد ایران است.

وی با بیان اینکه سهام حدود ۶۰ شرکت بزرگ به نام سهام عدالت به مردم واگذار شد، یادآور شد:ارزش پرتفوی سهام عدالت در ابتدا ۹۶هزار میلیارد تومان بوده که بر اساس برآوردهای جدید ارزش سهام هم اکنون حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان شده و ارزش آن کاهش یافته است.

پورابراهیمی با اشاره به خروج ۷ شرکت پالایشگاهی از سبد سهام عدالت، افزود: دولت حسن روحانی با خروج این ۷ شرکت ارش سهام عدالت را کاهش داد، که این ۷ شرکت سودآورترین شرکت های بورسی بود و به جای آنها ۲ شرکت غیر بورسی را ارائه کرد.

هفته پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که هیات دولت در جلسه ۲۷ بهمن‌ماه به پیشنهاد وزارت اقتصاد و به استناد ماده ۳۴ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تصمیمی را به تصویب رساند تا ۲۰ درصد سهام ۷ شرکت پالایشگاهی را از سبد سهام عدالت خارج کند.

بر اساس این گزارش؛ پالایش نفت اصفهان، تبریز، لاوان، تهران، شیراز، کرمانشاه و بندرعباس شرکت‌هایی هستند که بر اساس این مصوبه نام آنها از فهرست‌ شرکت‌های واگذار شده به طرح توزیع سهام عدالت خارج شده است.

***** خبر ۹ اسفند ۹۵

مرحله اول آزادسازی سهام عدالت کلید خورد
طبق گفته‌های معاون وزیراقتصاد آزادسازی سهام عدالت در سه مرحله انجام خواهد شد که شامل صدور صورتحساب، توزیع اوراق سهام و امکان خرید و فروش می‌شود. در مرحله نخست که از ابتدای هفته آینده به صورت رسمی آغاز می‌شود، فرایند صدور صورتحساب مشمولان انجام می‌شود. برهمین اساس با توجه به وجود ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ ثبت‌نام شده قطعی سهام عدالت، صدور صورتحساب تنها از طریق سایت امکانپذیر بود که سامانه WWW.SAMANESE.IR راه‌اندازی و هفته آینده با حضور مقامات دولتی رونمایی می‌شود.
مشمولان مراقب باشند
پوری‌حسینی در همین رابطه افزود: بجز این سامانه هیچ سامانه دیگری در رابطه با این طرح با مردم تماس نخواهد گرفت و راه‌اندازی هر سامانه و دریافت هر نوع وجوه از مشمولین طرح سهام عدالت غیرقانونی است. همچنین شماره تلفن ۸۳۳۳۸ با ۹۰ خط از روز گذشته فعال شد که مشمولین سهام عدالت می‌توانند از آن استفاده کنند.
 نحوه دریافت صورتحساب
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با استفاده از این سامانه گفت: تا ۱۰ روز نخست راه‌اندازی سایت بر اساس رقم یکان کد ملی (رقم سمت راست کدملی)، مشمول، باید در روزهای خاصی به این سامانه مراجعه شود. برای مثال اگر سامانه در روز ۱۶ اسفند افتتاح شد، تنها مشمولین با کد ملی که آخرین رقم سمت راست آن ۶ است، می‌توانند صورتحساب خود را دریافت کنند و در روز بعد از آن یعنی ۱۷ اسفند، مشمولین با رقم ۷ در یکان کد ملی خود می‌توانند از سامانه استفاده کنند. اما پس از اتمام ۱۰ روز سامانه برای تمام افراد باز خواهد بود و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. به گفته وی برای ورود به سایت تنها به کد ملی نیاز است و برگه‌هایی که در زمان ثبت‌نام به آنها داده شده هیچ ارزشی ندارد و نیازی به آن نیست.
پوری‌حسینی با اشاره به مراحل استفاده از این سامانه گفت: پس از وارد کردن کد ملی سامانه چند سؤال برای احراز هویت استفاده‌کننده خواهد پرسید تا به اطمینان برسد که شخص استفاده‌کننده خود مشمول است. این سامانه تنها از داخل کشور قابل دسترسی است. علاوه براین افرادی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند امکان دیدن این سامانه را ندارند، بنابراین باید قبل از مراجعه به سامان سهام عدالت اقدام به غیرفعال کردن آن کنند.
 تعیین تکلیف متوفیان  در مرحله بعد
بر اساس آمارهای موجود حدود ۲ میلیون نفر از مشمولین سهام عدالت در حال حاضر متوفی هستند که دراین مرحله امکان استفاده از سایت را ندارند و درآینده به وراث آنها اطلاع داده خواهد شد تا با مدارک موردنیاز برای دریافت صورتحساب و سپس ورقه سهم مراجعه کنند. علاوه براین حدود ۲ میلیون نفر که مراحل ثبت‌نام خود را قطعی نکرده‌اند نیز جزو ۴۹ میلیون مشمول قطعی محسوب نمی‌شوند. ولی دولت این اجازه را دارد تا درآینده در مورد جامانده‌ها و همچنین افراد تازه متولد شده تصمیم‌گیری کند.
 مشمولین سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان سود می‌گیرند
وی همچنین در خصوص ارزش کنونی سهام عدالت مشمولین گفت: در حال حاضر ارزش بازار برگه‌های یک میلیونی سهام عدالت مشمولین، حدود ۲ میلیون تومان است که سود سالانه آنها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود که مشمولین از سال آینده و در سالیان آتی در صورت نگه داشتن سهام خود، می‌توانند از آن بهر مند شوند.
در واقع پس از صدور صورتحساب‌های سهام عدالت، مشمولان مطلع می‌شوند که تاکنون چه میزان سود از شرکت‌ها بابت قیمت سهام به خزانه دولت واریز شده است که در زمان آزادسازی به همان میزان سهم برای آنها آزاد می‌شود. ولی مشمولان می‌توانند مابه التفاوت پرداخت سود و تسویه ارزش سهام را به‌عنوان آورده نقدی پرداخت کنند تا سهام آنها به صورت کامل آزاد شود که برای این کار تا مهر ماه سال آینده فرصت دارند.

سهامداران از اواخر سال ۹۶ سود می‌گیرند
طبق قانون باید پس از ۱۰ سال سهام عدالت آزادسازی شود که با توجه به آغاز این طرح از فروردین ۱۳۸۵ امسال موعد آزادسازی است. هرچند مصوبه شورای عالی اصل ۴۴ اجازه پرداخت سود را صادر کرده است، ولی آنگونه که پوری حسینی توضیح می‌دهد، با توجه به اینکه مجامع شرکت‌های مشمول سهام عدالت تیرماه سال آینده برگزار می‌شود و طبق قانون تجارت شرکت‌ها ۸ ماه برای توزیع سود فرصت دارند، به طور قطع تعیین سود هر مشمول و توزیع آن زودتر از اواخر سال آینده امکانپذیر نیست. بنابراین تا پایان سال ۹۶ باید این اتفاق بیفتد و مشمولین می‌توانند در سال آینده سود سهام عدالت خود را دریافت کنند و دیگر این سود بابت اقساط سهام آنها به خزانه واریز نخواهد شد.برهمین اساس وی از برخی از رسانه‌ها خواست که سهام عدالت را سیاسی نکنند چرا که سیاسی کاری آفت بزرگی برای آن است. به گفته وی طرح سهام عدالت متعلق به یک جناح سیاسی نیست، چه آنکه نخستین آیین نامه آن در دولت هشتم تصویب شد و در دولت‌های نهم و دهم ادامه یافت و اکنون در دولت یازدهم دنبال می‌شود.

 

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، آگهی فروش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار است فردا (26 فروردین ماه) به صورت رسمی منتشر شود تا پروسه واگذاری سهام این دو باشگاه بار دیگر استارت بخورد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است پنج بانک ملت،‌ تجارت، صادرات، شهر و رفاه به صورت یک کنسرسیوم اقدام به خرید 81 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس کنند و باشگاه استقلال نیز با وجود انتشار آگهی، همچنان در اختیار وزارت ورزش باقی خواهند ماند و به این ترتیب مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه برای حضور در آسیا برطرف می‌شود.

مجوز تیمداری بانک‌ها صادر شد؛ خرید پرسپولیس استارت می‌خورد

براساس زمان‌بندی انجام شده، پس از انتشار آگهی فروش، خریداران تا تاریخ 29 فروردین ماه فرصت دارند مدارک خود را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه دهند و سپس در تاریخ 3 اردیبهشت ماه مزایده به صورت رسمی انجام خواهد شد.

پس از این اتفاق، پروسه انتقال سهام که معمولاً حدود یک هفته‌ای زمان می‌برد، با هماهنگی‌های انجام شده ظرف یک روز انجام خواهد شد تا قبل از موعد مقرر (5 اردیبهشت‌ماه) مالکیت، به خریداران جدید انتقال یابد و مشکل مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس حل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ + جدول واریزی تمامی دهک‌ها
  • شروع فروش فوری محصول پرطرفدار ایران خودرو (۲۷ فروردین ۱۴۰۳) + شرایط
  • خبر مهم برای مشتریان ایران خودرو | شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
  • شرایط واریز وجه دنا پلاس اعلام شد + جزییات
  • شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
  • فروردین سود سهام عدالت واریز می‌شود؟
  • اعلام زمان دومین حراج شمش طلا
  • زمان بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
  • زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد