Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر شفیعی معاون بررسی های راهبردی وزارت اطلاعات در دومین گردهمایی سراسری استادان معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع «تحول در علوم انسانی» در تبیین مسائل و ناارامی های اخیر کشور، با اشاره به ریشه ها و زمینه های اجتماعی و بکار بردن مفهوم «زمینه های اجتماعی اقتصاد پایه» به عنوان دلایل اصلی و اولیه شکل دهنده به اعتراضات به چگونگی تبدیل این اعتراضات به اغتشاشات پرداختند و بطور خاص با اشاره به نفش ضدانقلاب در موج سواری و بزرگنمایی این اعتراض گفت: ما همه باید با انسجام و مسئولیت پذیری دچار تقلیل گرایی نشویم و با اسیب شناسی دقیق مسائل کشور و بیش از همه با تقویت همگرایی ها و وحدت داخلی و با ابتنای بر منابع قدرتی که انقلاب به ما بخشیده است مانع از فضادادن به دشمن و اپوزیسون نظام شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینکه بخش اعظمی از معترضین را نوجوانان و جوانان دهه هفتاد تشکیل می دهند بدین معناست که بعضا ما به خودمان مشغول شدیم و لذا دشمن با برنامه ریزی و هوشمندی می تواند این اقشار را تحریک و نیازهای به حق آنها را در جهت علیه نظام سوق دهد.

معاون بررسی های راهبردی وزارت اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به نوعی اعتراضات اخیر را با اعتراضات دهه هفتاد مقایسه و البته در این رابطه مهمترین تفاوت را ورود و نقش برجسته شبکه های مجازی و پیام رسان ها دانستند که لازم است با هوشیاری لازم در مورد آن توجه شده و ضمن ضرورت بهره گیری از فضای مجازی و پرهیز از راهکارهای انقباضی صرف، فرمودند امروز بخشی از جهان بینی جامعه و قشر جوان و نوجوان ما که تعداد آنها نیز بسیار زیاد است در فضای مجازی شکل می گیرد. این مهم ضرورت بازبینی سیاست ها و البته داشتن نگاه همه جانبه به آنرا می طلبد.

وی همچنین در تبیین نقش بیگانگان با اشاره به اینکه در حال حاضر در شدید ترین روابط خصمانه امریکا با ایران قرار داریم با اشاره به اسناد امنیت ملی که اخیرا توسط ترامپ منتشر شده است فرمودند که در سال های آتی این فضای تقابلی تشدید خواهد شد و امریکا با پیپگیری سیاست امنیتی سازی در صدد بازگشت و ایجاد مجموعه ای از تهدیدات متکثر علیه نظام است.

دکتر شفیعی تصریح کرد: به جز موضوع برجام، امریکا می تواند اروپا را در موضوعات دیگر با خود همراه کند و لذا ما باید با انسجام داخلی و پرهیز از مسائل حاشیه ای با هوشمندی با این رویکرد امریکا مواجه شویم. دشمن در پی آن است تا از طریق برجسته تر کردن ناارامی ها و ایجاد نارامی ها در داخل از طریق گروه های تروریستی ما را به داخل مشغول کند و به این ترتیب دستاوردها و نفوذ منطقه ای ما را کاهش دهد.

وی افزود: مچنین فرمودند باید بر مسائلی نظیر کارامدی و مقابله با فساد تمرکز ویژه نماییم و این مهمترین محوری است که می تواند اعتماد و سرمایه اجتماعی را افرایش دهد و بدیهی است همچنان که امام و رهبری همواره بر ان تصریح داشته اند تا زمانی که رابطه مردم با حاکمیت که بحمدالله مستحکم است، تقویت شود دشمن با همه امکانات و ترفندهای خود راه به جایی نمی برد.

معاون بررسی های راهبردی وزارت اطلاعات در ادامه بیان راهکارهای خود، به ضرورت تشکیل اتاق فکرهای مختلف در دانشگاه ها اشاره و از اساتید دانشگاه خواستند با مسئولیت پدیری در این رابطه، نقش و سهم خود را در حل مسائل کشور ایفا نمایند.

ایشان تصریح نمودند باید مسئولیت پذیری و پاسخگویی مسئولین و مدیران در نهادها و وزارتخانه های مختلف در برابر نقش­هایی که می پذیرند را در جامعه به یک مطالبه تبدیل کنیم. علاوه بر این همه لازم داریم خط خود را از ضدانقلاب جدا کنیم.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در خصوص اعتراضات ضد صهیونیستی و اغتشاشات در ایران!

رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه شیکاگو در پاسخ به دروغ پردازی‌های مجری بی بی سی علیه انتفاضه دانشجویی در آمریکا گفت: در دانشگاه شیکاگو شعار یهودی ستیزانه‌ای نشنیده‌ام، به نظر من این ادعا، ادعای خیلی مضحکی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اعتراضات ضد صهیونیستی به مدارس آمریکا رسید+ فیلم
  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در خصوص اعتراضات ضد صهیونیستی و اغتشاشات در ایران!
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید