Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزيران خارجه ترکيه و آمريکا تلفني درباره کنگره مردمي سوريه در سوچي و وضعيت عراق گفت‌وگو کردند.
العالم ـ ترکيه
«رکس تيلرسون» وزير خارجه آمريکا در تماس تلفني با «مولود چاووش‌اوغلو» همتاي ترکيه‌اي خود درباره کنگره مردمي سوريه در شهر «سوچي» گفت‌وگو کرد.
به نوشته روزنامه «ديلي صاباح» تيلرسون و چاووش‌اوغلو همچنين درباره مسائل عراق نيز صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين تماس يک روز پس از برگزاري کنگره مردمي سوري در سوچي روسيه انجام گرفت.
به گزارش فارس، نشست سوچي در بيانيه پاياني خود بر حفظ تماميت ارضي و حاکميت ملي سوريه و حفظ ارتش اين کشور تأکيد کرد.
بيانيه مذکور بر حق مردم سوريه براي تعيين آينده کشورشان به صورت مستقيم و دموکراتيک از طريق انتخابات تأکيد مي‌کند و حق انتخاب نظام سياسي، اقتصادي و اجتماعي را منحصر به آن‌ها مي‌داند.
مطابق بيانيه نشست سوچي، ارتش و نيروهاي مسلح سوريه بايد حفظ شده و بتوانند به وظايف خود براساس قانون اساسي اين کشور از جمله حفظ مرزها و مردم سوريه از هرگونه تهديد خارجي عمل کنند.
بيانيه سوچي همچنين همه اشکال و انواع تروريسم، تعصب، افراط گرايي و فرقه‌گرايي ديني را محکوم کرده و بر مقابله با آن‌ها به شکل فعال تأکيد مي‌کند.
بيانيه مذکور همچنين بر حمايت از حقوق بشر و احترام به آن، آزادي‌ و عدم تبعيض و برابري همه بدون توجه به دين، رنگ، قوميت يا جنس تأکيد مي‌کند.
نشست سوچي همچنين از تشکيل «کميته بررسي قانون اساسي» خبر داد که مأموريت آن بررسي قانون اساسي فعلي سوريه بوده و متشکل از 150 عضو از نمايندگان کنگره گفت‌وگوي ملي سوريه است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در این بیانیه آمده است: وقایع پس از طوفان‌الاقصی، یکی از شرافتمندانه‌ترین و پایدارترین مقاومت‌ها در تاریخ بشر و همچنین یکی از وحشیانه‌ترین قتل عام‌های تاریخ بشر را در معرض دید همه جهانیان قرار داد.
 
کشتار و مقاومت جاری در غزه امروز نقطه‌ عطفی مانند دیگر نقاط عطف مهم تاریخ است که حق را از باطل، عزت را از رسوایی متمایز می‌کند.
 
 صهیونیست‌ها نه تنها یک ملت را در فلسطین می‌کشند، بلکه تمام اصول و ارزش‌های انسانی را نیز به قتل می‌رسانند و دولت‌های غربی فراتر از چشم بستن بر این کشتار، از حمایت آشکار از اسرائیل دریغ نمی‌کنند.
 
ایالات متحده آمریکا که کشور قاتل را به سلاح‌های نسل‌کشی مجهز می‌کند، همچنان عامل جنایات غزه است، در حالی که آمریکای امپریالیست از صهیونیست‌هایی که توسط مجاهدین غزه تحقیر شده‌اند، محافظت می‌کند.
 
در روزهای اخیر شاهد تشدید تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های ایالت‌های مختلف آمریکا بوده‌ایم. در تظاهرات مداوم حمایتی در نزدیک به 25 دانشگاه برجسته آمریکا، از هاروارد تا ییل، از کالیفرنیا تا تگزاس، وحشیگری صهیونیست‌ها از یک سو  و از سوی دیگر حمایت آمریکا از اسرائیل مورد اعتراض قرار گرفته است.
 
استادان همچنین دانشجویانی که اردوگاه‌های فلسطینی را در محوطه دانشگاه برپا می‌کنند، مورد حمایت قرار می‌دهند. در پرتو مشعل مقاومت در غزه، جهان شاهد هزاران انسان باوجدان است که در برابر حاکمان ظالم خود در آمریکا، منبع ظلم و ستم، بی‌دریغ برای احقاق حق خود فریاد می‌زنند.
 
ما به عنوان دانشجویان مسلمان از ترکیه، از میدان بیازیت و از دانشگاه استانبول به تظاهرات حامیان فلسطین که از دانشگاه کلمبیا آغاز شد و در سراسر آمریکا گسترش یافت، درود می‌فرستیم. دانشجویان با اقدامات خود نتانیاهو قاتل را ناراحت کردند. علی‌رغم رویکرد صهیونیستی مدیران دانشگاه و خشونت پلیس، آنها از مقاومت شریف فلسطین حمایت کردند و همچنان به حمایت خود ادامه می‌دهند.
 
ما از خداوند می‌خواهیم که زمینه مبارزه با صهیونیسم، سازمان یافته‌ترین شر در تاریخ اخیر را بیش از پیش گسترش دهد. از همه مردم با وجدان جهان دعوت می‌کنیم تا در عدالت و نیکی گرد هم آیند و ظلم ستمگران را در چهره آنها فریاد بزنند و معتقدیم که وجدان بشریت صهیونیسم را شکست خواهد داد. 

 

دیگر خبرها

  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست