Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز به نقل از سازمان امور مالیاتی، سیدکامل تقوی‌نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی مقررات جدید مربوط به ارزش معاملاتی املاک شهر تهران (مناطق ۲۲ گانه) را برای اجرا از ابتدای اسفندماه سال جاری ابلاغ کرد.

 

در ابلاغیه سیدکامل تقوی نژاد با موضوع ابلاغ ارزش معاملاتی املاک شهر تهران (مناطق ۲۲ گانه) مصوب دی ماه ۱۳۹۶ کمیسیون تقویم املاک موضوع ماده ۶۴ قانون مالیات های مستقیم آمده است:

 

ادارات کل امور مالیاتی موظفند از تاریخ ۱۳۹۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲.۰۱ تا پایان سال جاری همزمان با صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۷ قانون مالیات های مستقیم، میزان ارزش معاملاتی مصوب سال ۱۳۹۵ ملک مورد معامله را نیز به دفاتر اسناد رسمی کتبا طی نامه جداگانه و یا در ذیل فرم گواهی مذکور به صورت دستی درج و مهر و امضا کنند

مهر

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت

براساس ابلاغیه جدید سازمان امور مالیاتی کشور، امکان ویرایش و تکمیل اظهارنامه ارزش فصل چهارم(زمستان) سال ۱۴۰۲ تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ فراهم شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با توجه به ابلاغیه جدید سازمان امور مالیاتی کشور، امکان ویرایش و تکمیل اظهارنامه‌های ارزش افزوده فصل زمستان سال 1402 فراهم خواهد بود. بر همین اساس بخشودگی 100 درصدی جرایم موضوع بند ب ماده 36 و ماده 37 قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز تا تاریخ اعلام شده نیز قابل اعمال خواهد بود.

متن ابلاغیه سازمان امور مالیاتی به شرح زیر است:

در اجرای مقررات ماده (3) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان آخرین مهلت استرداد اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال 1402 یک ماه پس از پایان دوره مزبور می باشد. لذا با توجه به درخواستهای مؤدیان محتر و به منظور تکریم ایشان و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی برای آنان در اولین دوره اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در اجرای قانون صدر الاشاره، بنا به اختیار حاصل از ماده (191) قانون مالیاتهای مستقیم مقرر میدارد:

ادارات کل امور مالیاتی موظفند در مورد مؤدیانی که تا پایان روز چهارشنبه مورخ 1403/02/12 اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال 1402 خود را اصلاح و با تکمیل اثبت خرید و فروشهایی که صورتحسابهای آنها در سامانه مودیان صادر نشده است و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند امکان برخورداری صد درصدی از بخشودگی جریمه تاخیر موضوع ماده (37) قانون مالیات بر ارزش افزوده را تا زمان فوق و همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده (36) قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در تا اظهارنامه مسترد شده) برای موارد مذکور فراهم نمایند.

بدیهی است برای انجام محاسبات سیستمی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده صورتحسابهای الکترونیکی ثبت شده در سامانه مؤدیان برای دوره چهارم سال 1402 مقتضی است خریداران کالا و خدمات دارای صورت حساب الکترونیکی حداکثر تا تاریخ 1403/1/31 نسبت به تعیین تکلیف خریدهای خود در سامانه مؤدیان اقدام نمایند تا اعتبار خرید آنها و آثار مالیاتی فروشهای نسیه برای فروشندگان در اظهارنامه پیش فرض دوره چهارم (زمستان سال 1402 آنها لحاظ شود در صورت عدم اقدام مؤدی و در نتیجه عدم احتساب آثار مالیاتی اینگونه صورت حسابها در دوره چهارم سال 19 زمستان آثار مالیاتی آن در دوره اول (بهار) سال 1403 لحاظ می شود. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تمدید شد
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی
  • مالیات خودروهای لوکس تعیین شد
  • لوکس نشینان و لوکس سواران گوش به زنگ باشند/ مالیات خودرو‌های بالای ۳.۵ میلیارد و خانه‌های بالای ۳۵ میلیارد تومان چقدر است؟
  • وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در خراسان رضوی
  • مالیات خودروهای لوکس اعلام شد + جزییات