Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی شیراز امروز، 11 بهمن‌ماه در همایش «سلامت اداری و مبارزه با فساد» که در اتاق شیراز برگزار شد، گفت: ما به عنوان بخش خصوصی همراه و کمک کننده دولت و دستگاه قضا برای برداشتن و مبارزه فساد از کشور هستیم که در این زمینه دفتر پایش سلامت اداری در اتاق شیراز را راه‌اندازی می‌كنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار كرد: سلامت اداری به معنای رعایت اصول و مقررات اداری حاکم و از قبل طراحی شده بوده که با توجه به این قوانین و مقررات، سازمان وظایف خود را برای دستیابی به اهداف تعیین شده انجام می‌دهد و در جامعه‌ای که سلامت اداری از وضع مطلوبی برخوردار باشد، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دارای امنیت بوده و در فضای رقابت سالم، کارایی و اثربخشی افزایش می‌یابد.
رازقی اظهار كرد: مهم‌ترین مصادیق فساد اداری شامل ارتشاء، اختلاس، بی‌عدالتی، باج‌خواهی، نارضایتی ذینفعان، باندبازی، قوم گماری، کم کاری، جعل اسناد و افشا و فروش اطلاعات اسا.
رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینكه فساد اداری یک رابطه دو سویه بین بخش دولتی و خصوصی است که لازمه مبارزه با فساد توجه و اقدام هماهنگ هر دو بخش عمومی و خصوصی است، گفت: تا زمانی که بخش خصوصی به‌ جای رقابت سالم درصدد باشد با اقدامات فسادآمیز کار خود را پیگیری کند، امرمبارزه، با موفقیت چشمگیر مواجه نخواهد شد.
وی اضافه کرد: هر چند بخش خصوصی نیز یک سوی رابطه فساد اداری قرار دارد اما عمده فساد به دلایل ناشی از موانع کسب و کار است به طوری که زمانی که موانع کسب و کار زیاد شود شاهد بروز فساد خواهیم بود زیرا بخش خصوصی باید راهی برای انجام کار خود پیدا کند.
رازقی ادامه داد: پیامد اعتراض ما در بخش خصوصی در هر موضوعی توسط بخش دولتی گریبانگیر بخش خصوصی می‌شود و اگر اقدامات فسادآمیز بانک، بخش دولتی و یا نهاد تصمیم گیرنده‌ای را اعلام کنیم آن‌ها فعالیت‌های ما را هدف قرار می‌دهند.
رازقی با اشاره به وضعیت نامناسب کشور در بخش سلامت اداری گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث فساد اداری می‌شود بزرگ بودن بدنه دولت و نهاد حاکمیت جامعه در همه ابعاد است.
رئیس اتاق شیراز گفت: همچنین مظاهر فساد از جمله نظام بانکی، تامین اجتماعی، مالیات و قاچاق در کشور موجودیت کشور را در معرض خطر قرار داده است و باید دید با وجود این همه دستگاه نظارتی، چرا کشور در چنین شرایطی قرار دارد.
وی افزود: مبارزه با فساد اداری نیازمند الگویی جامع است و تنها دولت نمی‌تواند عهده‌دار سلامت اداری شود. بلکه تعامل میان سه قوه، بخش خصوصی و نهادهای مدنی، متضمن رسیدن به شرایط مطلوب‌تر خواهد بود.
رازقی بیان کرد: تعهد عملی مسئولان برای مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری، شفافیت اطلاعات و تقویت رسانه‌های عمومی برای اشاعه آن، افشای مفسدین و عدم مسامحه در محاکمه آنان، پاسخ‌گویی مسئولان و افزایش رضایت ارباب رجوع، رفع یا اصلاح قوانین و نظارت بر اجرای صحیح آن، کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری‌های عادلانه، شایسته سالاری در نظام اداری و غیره مهم‌ترین راهکارهای ارتقای سلامت اداری است.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز در پایان گفت: همایش ملی سلامت اداری از سال آینده به‌صورت سالانه با هدف مبارزه با فساد در کشور برگزار می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد

سعید بهاوری رئیس شورای اسلامی ابهر با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد، گفت: این پارک، یک مجموعه تفریحی و ورزشی است که مجوز آن توسط بخش خصوصی دریافت شده است و ساخت آن نیز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پارک در یک مجموعه ورزشی ابهر راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: مهم نیست که شهرداری یا مجموعه خصوصی مجوز این مجموعه را دریافت کرده باشد بلکه مهم این است که این مجموعه در ابهر و برای شهروندان ابهری راه‌اندازی می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به برخی از مباحث مطرح شده مبنی بر اخذ مجوز این مجموعه از سوی شورا، ادامه داد: این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی با بیان اینکه اخذ مجوز و جذب سرمایه‌گذار در ادارات دولتی روند طولانی دارد و مدت‌ها ممکن است به طول بینجامد، یادآور شد: نمونه بارز این موضوع، مجموعه تجاری - فرهنگی ارغوان است که در شورای سوم کلید خورد و در شورای چهارم قرارداد آن بسته شد که این امر بیان‌گر طولانی بودن پروسه انعقاد قراردادهاست.

بهاوری با بیان اینکه راه‌اندازی مجموعه‌هایی نظیر پارک آبی یکی از راهکارهای اساسی و مثبت برای جذب گردشگر است، تصریح کرد: برای جذب گردشگر باید جاذبه لازم ایجاد شود که با احداث مجموعه‌های تفریحی و ورزشی نظیر پارک آبی می‌توان نسبت به معرفی سایر پتانسیل‌های ابهر نیز اقدام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی