Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساوه - ايرنا - معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري گفت: استان مرکزي در زمينه توان جذب اعتبارات تخصيص يافته براي توسعه و اشتغال روستايي، در ميان 10 استان برتر کشور قرار دارد.

به گزارش ايرنا، سيد ابوالفضل رضوي عصر چهارشنبه در آئين بهره برداري از واحد توليدي صنايع غذايي شهرستان ساوه افزود: سهم استان مرکزي از اين تسهيلات سه هزار ميليارد ريال است که تاکنون حدود 500 ميليارد ريال تخصيص يافته و در بانک هاي توسعه تعاون، کشاورزي و پست بانک قابل پرداخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: پيش بيني مي شود استان هايي که در جذب سهم اعتبارات موفق تر عمل کنند، سال آينده شاهد افزايش سهم اعتبارات تخصيص باشند.
به گفته رضوي، هدف اصلي معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري، توان افزايي اقتصادي خانوارهاي روستايي است.
وي افزود: ايجاد اشتغال براي جوانان روستايي نيز در اولويت برنامه هاي دولت قرار دارد و در اين خصوص، تسهيلاتي با کارمزد 6درصد به کارآفرينان روستايي اعطا مي شود.
رضوي ادامه داد: اين تسهيلات براي روستاهاي مرزي با نرخ چهار درصد اعطا مي شود و ميزان سرمايه در گردش براي شهرهاي با جمعيت کمتر از 10 هزار نفر نيز، 10 درصد است.
وي اظهار کرد: زمان بازپرداخت اين تسهيلات، با سه سال تنفس است و از سال چهارم، به مدت 6 سال، بازپرداخت تسهيلات انجام مي شود.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري در خصوص اعطاي تسهيلات به مناطق و روستاهاي مرزي کشور، گفت: در اين خصوص تاکنون اعتباراتي براي طرح هاي مشارکتي در استان هاي خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان پرداخت شده که اثرگذاري چشمگيري در ايجاد اشتغال در نواحي مرزي داشته است.
معاون رئيس جمهوري در مورد واحد بهره برداري شده صنايع غذايي ساوه گفت: حمايت از توليد ملي از اولويت هاي جدي دولت تدبير و اميد است.
رضوي افزود: دولت دکتر روحاني از دوره يازدهم کمک به ايجاد اشتغال و توليد در روستاها را آغاز کرد و در دوره دوم اين دولت نيز اعطاي تسهيلات به روستائيان در دستور کار قرار گرفت.
معاون رئيس جمهوري تاکيد کرد که دفتر توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري براي کشاورزاني که قصد توليد محصولات ارگانيک (محصولاتي که بدون استفاده از کود و سموم کشاورزي توليد مي شوند) بسته هاي حمايتي در نظر گرفته است.
*** لزوم تثويت صنايع تبديلي براي ارتقاي توان صادراتي کشور
محمدرضا منصوري نماينده مردم شهرستان هاي ساوه و زرنديه نيز در اين مراسم ضمن قدرداني از سرمايه گذاران اين طرح توليد سالاد و سبزيجات، اظهار کرد: اميدواريم در زمينه اعطاي تسهيلات به روستائيان و کارآفرينان با کمک نهاد رياست جمهوري بتوانيم گامهايي براي ايجاد اشتغال در مناطق روستايي استان مرکزي بخصوص شهرستان هاي ساوه و زرنديه برداريم.
وي همچنين بر لزوم توسعه صنايع تبديلي بخصوص در بخش کشاورزي و با استفاده از کمک روستائيان و کشاورزان تاکيد کرد و گفت: در سالهاي گذشته آنگونه که شايسته است به صنايع تبديلي توجه نکرده ايم در حالي که اينگونه صنايع علاوه بر ممانعت از خام فروشي محصولات به افزايش توان صادراتي و ارزآوري کشور کمک مي کند.
نماينده مردم ساوه و زرنديه اظهار کرد: بسياري از صنايع حقوق کارگران را به موقع پرداخت نمي کنند که در مواردي ممکن است اين کار بصورت تعمدي باشد از اين رو بايد با اين گونه صنايع برخورد شود زيرا پرداخت نکردن حقوق کارگران علاوه بر اينکه باعث ورشکستگي کارخانه ها مي شود، نظم اجتماعي و شهر را بر هم مي ريزد.
وي گفت: در مجلس شوراي اسلامي قصد داريم اموالي که اين گونه شرکت ها دارند و به شرطي که به توليد لطمه نزند را به پرداخت حقوق کارگران اختصاص دهيم ضمن اينکه کارگران نيز بايد شکايت کنند و از اينکه تهديد به اخراج شوند نبايد هراس داشته باشند.
منصوري گفت: در شرايطي که دلار از هشت هزار ريال به 47 هزار ريال افزايش يافته، هر توليدکننده اي که نتواند فعاليتش را تداوم دهد، کاربلد نيست.
وي گفت: چگونه است که شرکتي مانند تويوتاي ژاپن چندين برابر واحدهاي توليدي ما پول آب، برق، گاز و حقوق کارگر مي پردازند اما باز هم سودآوري دارد اما توليدکننده ما با اينکه از تخفيف هاي خدماتي بهره مند است باز هم بدهکار مي شود؟
نماينده مردم ساوه و زرنديه با تاکيد بر اينکه بايد کار را به کاردان بسپاريم، هشدار داد که بسياري از صنايع دولتي کشور در حال فروپاشي است.
وي براي اثبات اين مدعا از سازمان تامين اجتماعي ياد کرد و گفت: اين سازمان بخاطر سکانداري شستا و برخي کارخانه هايي که در اختيار آن قرار گرفته اما مشرف به مديريت اين مجموعه ها نبوده، زيان ده شده و در اين خصوص کافيست توجه کنيم که در ماه دي، 60 هزار ميليارد ريال پرداختي در مقابل 48 ميليارد ريال دريافتي داشته که نشانه شروع ورشکستگي اين مجموعه است.
وي تاکيد کرد که بايد همه مسئولان شهرستان ساوه اجازه ندهند که برخي صاحبان صنايع وام هاي صوري دريافت کنند و بخاطر کاهش ارزش پول، حقوق کارگر را به تعويق بيندازند.
*** افزايش 20 هزار نفري جمعيت روستانشيين شهرستان ساوه بخاطر تدابير دولت
معاون استاندار مرکزي و فرماندار ساوه نيز گفت: در دولت هاي گذشته کمک هايي با عناوين و رديف هاي مختلف به روستاها انجام مي شد که در سال هاي 90 و 91 با حذف تبصره ماده 37، اين حمايت ها کمرنگ شد.
محمد بهاروند افزود: با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد، اقدامات موثر و قابل توجهي با احياي اين رديف ها انجام شد و حتي معاونتي در رياست جمهوري با شرح وظايف گسترده تر براي کمک به منا طق روستائي و محروم کشور ايجاد شد.
وي اظهار کرد: طرح هاي بهره برداري شده در روستاهاي شهرستان ساوه به مراتب از طرح هاي شهري بيشتر است و بر اين اساس، طبق آخرين سرشماري ملي، 20 هزار نفر به جمعيت روستانشين اين شهرستان افزوده شده است.
بهاروند تصريح کرد: افزايش جمعيت روستايي و اشتياق به کار و تلاش در روستاهاي اين شهرستان، مهر تاييدي بر موفقيت آميز بودن کارنامه دولت دکتر روحاني در ساوه است.
فرماندار ساوه در خصوص مشخصات واحد صنعتي بهره برداري شده گفت: اين واحد توليدي با استفاده از 20 ميليارد اعتبارات روستايي و 50 ميليارد ريال سهم آورده ايجاد شده که حدود 100 اشتغال ايجاد کرده است.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعيت داراي 2 بخش مرکزي و نوبران و 110 روستا است.
6539/3075 خبرنگار: يحيي معماري *** انتشار دهنده: حسين مهدي زاده
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است