Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@17:23:20 GMT

پرچمدار عدالت طلبی

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۰۰۲۹

پرچمدار عدالت طلبی

به روایتی سیزدهم جمادی الاول مصادف با شهادت یگانه بانوی جهان اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س)، دختر رسول گرامی اسلام، حضرت محمد(ص)است. آن حضرت در دشوارترین لحظات تاریخ زیست و با تشریک مساعی با پدرو همسرش، رسالت محمدی(ص) را یاری رساند. اسماعیل علوی

ایران آنلاین /و نخستین فرد از خاندان رسالت بود که پس از رحلت پیامبراکرم(ص) دارفانی را وداع گفته و به رسول خدا پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت فاطمه(س) برجسته‌ترین زن
در تاریخ اسلام وتنها زنی است که از جایگاه عصمت وطهارت برخوردار است. آن حضرت با برخورداری از ژرفای اندیشه یکی از ارکان مکتب اسلام محسوب است که با مجاهدت‌های مرارت بار،راه ورسم شریعت خاتم را استمرار بخشید و نسبت به دفاع از گرایش فکری عدالت محور قیام  نمود.

زهرای مرضیه(س) به کمال عقل، زیبایی روح، صفای باطن وکرامت و فضیلت آراسته بود و محیط زندگی خویش را نیزسرشار از ارجمندی‌های معنوی ساخته و با دفاع از حق وحقیقت، برهه درخشانی ازتاریخ اسلام را رقم زد.

به گونه‌ای که مسیرحرکت شریعت محمدی(ص) و شناخت حقایق آن، بدون درک تاریخ زندگی حضرت فاطمه(س) مقدور نخواهد بود. آن حضرت(س) افزون برهوشمندی، درایت، علم و دانش گسترده، برترین نمونه سماحت، بزرگواری و قداست و پاکی بود و تجسم عینی همه فضیلت‌هایی است که مکتب اسلام تعلیم می‌کند. فاطمه(س) در دامان رسالت آنچنان تربیت یافت که هیچ زنی به موهبتی که او دست یافته نرسیده و آگاهی‌اش بر رموز قرآن کریم به پایه آن حضرت نمی‌رسد. شخصیت حضرت فاطمه(س) براساس ایمان کامل، یقین، رواداری واخلاص و زهد رشد یافته ونشانگر عظمت خاندان رسالت است و در پناه آن می‌توان به ارجمندی‌های بسیاری نائل آمد.

آن حضرت در روند پرورش وبالندگی در هر کمالی، رهرو راه پدر بود تا آنجا که عایشه همسر پیامبرخدا(ص) در حقش می‌گوید: «هیچ فردی از آفریدگان خدا را در سخن گفتن شبیه‌تر از فاطمه(س) به رسول خدا ندیدم. هرگاه پیامبر(ص) بدو می‌رسید دستش را بوسه می‌زد و فاطمه(س) نیز هرزمان رسول‌الله(ص)به دیدارش می‌رفت به استقبالش می‌شتافت، خوش آمد می‌گفت ودست پدر را غرق بوسه می‌کرد.» از رهگذراین سخن می‌توان پی برد که؛حضرت فاطمه(س) نزد رسول گرامی اسلام(ص)بسیار محبوب بوده است.

همسر پیامبر اکرم(ص) در ادامه می‌افزاید: «من غیر از رسول خدا(ص) راستگوتر از فاطمه(س) ندیدم.» حضرت فاطمه (س) در طول عمر کوتاه خود تصویر کاملی از موقعیت و جایگاه زن مسلمان را ترسیم نمود. تصویری که هرانسان منصف وآزاده‌ای سرتعظیم وتکریم در برابر آن فرود می‌آورد. سالروز شهادت یگانه بانوی جهان اسلام ودخت گرامی رسول اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) برعموم مسلمانان تسلیت باد./روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی


به گزارش تابناک، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی به نمایندگی از رهبر انقلاب از آیت الله محمدعلی گرامی در یکی از بیمارستان ها عیادت کرد.

آیت الله گرامی مدتی در بیمارستان بستری بود و روز گذشته ترخیص شد.

دیگر خبرها

  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است