Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - واقعيت افزوده همچنان ابتداي راهش قرار دارد ولي تا همين جا هم توجهات زيادي را به سمت خود جلب کرده است، به خصوص بعد از آنکه اپل با عرضه پلتفرم ARKit توانست پتانسيل هاي بيشتري از اين تکنولوژي را به نمايش بگذارد و در نتيجه همين اتفاق هم موج جديدي از اپ ها و بازي هاي واقعيت افزوده روي iOS سرازير شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سال 2016 که پوکمون گو براي نخستين بار واقعيت افزوده را به صورت گسترده تر روي زبان ها انداخت، اين تکنولوژي پيشرفت هاي خوبي را به خود ديده است. واقعيت افزوده ديگر فقط به خاطر تازگي و متفاوت بودنش جذابيت ندارد و حالا روي متفاوت کارايي هاي آن را مي بينيم.
براي مطلب پيش رو تصميم گرفتيم نگاهي به واقعيت افزوده روي اسمارت فون ها بياندازيم و بهترين اپليکيشن ها و بازي هايي که با اين تکنولوژي ساخته شده اند را معرفي کنيم، برنامه هايي که مي توانند به محيط واقعي ما رنگ و رويي متفاوت ببخشند.
Google Translate

گوگل ترنسليت يک اپليکيشن از پايه ساخته شده براي واقعيت افزوده نيست ولي قابليت جالبي دارد که از همين تکنولوژي استفاده مي کند. با اين ويژگي کاربر مي تواند از متني در دنياي واقعي عکس بگيرد تا برنامه ترجمه اش را نشان دهد؛ ديگر احتياجي نيست جمله ها را بنويسيد. در صورتي که موبايل به اينترنت متصل باشد، گوگل ترنسليت در اين حالت از زبان هاي زيادي پشتيباني مي کند ولي اگر آفلاين هم باشيد باز مي توانيد متني که عکس گرفته ايد را به مهمترين ترين زبان هاي دنيا ترجمه کنيد.
دانلود نسخه اندرويد - دانلود نسخه iOS
AR Runner

اگر حوصله قدم زدن نداريد و پوکمون گو هم نتوانسته شما را به خارج از خانه بکشاند، يک گزينه جديد براي تان داريم: AR Runner. در اين اپليکيشن شما تا جايي که مي توانيد فقط بايد بدويد. در واقع به کمک دوربين موبايل، بازي چند نقطه آبي و قرمز در محيط به وجود بياورد. حالا بايد به سرعت به نقطه هاي آبي برويد و رکورد بزنيد. وجود چهار حالت مختلف باعث شده تا AR Runner حداقل براي چند ساعت کاربر را مجاب به دويدن کند. البته هنگام حرکت چون بايد موبايل را دست تان بگيريد، مراقب باشيد تا اسمارت فون نيافتد.
دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جديدتر)
TapMeasure

TapMeasure يکي از جالب ترين کاربردها را بين اپليکيشن هاي موبايل دارد: با اين برنامه هر چيزي که خواستيد را اندازه گيري مي کنيد. کافيست اپليکيشن را اجرا کرده و از وسيله مورد نظرتان عکس بگيريد. وجه تمايز ساخته Occipital نسبت به برنامه هاي مشابه نيز اينجاست که در کنار اندازه گرفتن اشياء، مي توانيد مدل هاي سه بعدي هم بسازيد. اگرچه بعضي کاربران گزارشاتي مبني بر اينکه در بعضي موقعيت ها TapMeasure کار نمي کند داده اند ولي با اين وجود باز اپليکيشن با ايده جالبش ارزش تجربه کردن را دارد.
دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جديدتر)
Housecraft

در صورتي که نمي دانيد اتاق تان را چگونه بچينيد، Housecraft را نصب کنيد. اين اپليکيشن که توسط سازندگان بازي معروف Threes ساخته شده است، کمک مي کند تا کاربر به واسطه تکنولوژي واقعيت افزوده و وسيله هاي مختلف، دکوراسيون هر جايي که مي خواهد را تغيير دهد. با وجود اينکه اپليکيشن هاي سبک زندگي واقعيت افزوده هنوز ابتداي راه خود هستند و از Housecraft هم نمي توان انتظار چيزي شبيه به نرم افزارهاي کامپيوتري را داشت ولي برنامه هنوز جنبه سرگرمي اش را دارد. کاربران اندرويدي براي داشتن تجربه مشابه مي توانند IKEA Catalog را دانلود کنند.
دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جديدتر)
GIPHY World

GIPHY با کيبورد iMessage سازگار است و براي گسترش گيف هاي خود هم با کمپاني بزرگ توييتر و فيسبوک همکاري مي کند. بنابراين اگر يک تجربه «مطمئن» از واقعيت مجازي روي آي ديوايس خود مي خواهيد، GIPHY World را پيشنهاد مي کنيم. اين برنامه به کمک دوربين موبايل، گيف ها را به دنياي واقعي مي آورد و مي توانيد از اين موقعيت ها فيلم بگيريد و با بقيه به اشتراک بگذاريد، چيزي که پيشتر نيز با هات داگ واقعيت افزوده اسنپ چت ديده بوديم و در اينجا به خاطر مدل ها و گيف هاي بيشتر شاهد نسخه کامل ترش هستيم.
دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جديدتر)
Star Walk 2

تاکنون شده که بخواهيد موقعيت دقيق ستاره ها را ببينيد؟ خوشبختانه براي اين کار ديگر نيازي به تلسکوپ نيست و حالا مي توان از واقعيت افزوده کمک گرفت. در Star Walk 2 که يکي از محبوب ترين اپ هاي واقعيت افزوده نيز است، کافيست دوربين موبايل خود را به سمت آسمان گرفته و حتي در کمترين نور هم از طريق آن ستاره ها را دنبال کنيد. Star Walk 2 به خاطر جزييات بالا در نمايش مدل هاي اجرام آسماني با واکنش هاي مثبت منتقدان مواجه شده و بي شک يکي از بهترين گزينه هاي ليست براي دانلود است.
دانلود نسخه اندرويد - دانلود نسخه iOS
The Machines

اگر بخواهيم گرافيک را ملاک قرار دهيم، The Machines با محيط پر جزيياتي که به نمايش مي گذارد نسل جديد عناوين واقعيت افزوده است و با وجود اينکه چند ماه از عرضه ساخته Directive Games مي گذرد ولي هنوز هم بازي واقعيت افزوده اي نتوانسته کيفيتش را به اين عنوان نزديک کند. بازي همانند DOTA 2 و نمونه هاي معروف روي موبايل مثل وين گلوري عنواني در سبک MOBA است. همانند آن ها محيط به دو قسمت تقسيم مي شود و با هيروي خود بايد به منطقه دشمن حمله کنيد و مقر اصلي را از بين ببريد.
دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جديدتر)
Stack AR

عنوان Stack که توسط استوديوي کچ اپ ساخته شده را انجام داده ايد؟ Stack AR نسخه واقعيت افزوده همين بازي است. همانند آن بايد بلوک هاي مکعبي را روي يکديگر گذاشته و بلندترين سازه اي که مي توانيد را بسازيد. البته مراقب تعادل سازه هم باشيد. چون در صورت انتخاب يک مکان اشتباه تمام زحمت هاي تان به باد خواهد رفت. بد نيست بدانيد Stack AR اولين عنوان ARKit به حساب مي آيد که توانسته بين پردانلودترين بازي هاي رايگان هفته قرار بگيرد.
دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جديدتر)
Zombie Gunship Revenant AR

تا الان Zombie Gunship Revenant AR محبوب ترين بازي پلتفرم ARKit بوده و بازيکن ها استقبال خيلي خوبي از آن داشته اند. البته عجيب هم نيست. سري Zombie Gunship هميشه از موفق ترين بازي هاي اسمارت فون ها به شمار مي رفته و طعم تجربه مکانيزم هاي گيم پلي آن با تکنولوژي واقعيت افزوده مي تواند هر کسي را مجاب به دانلود بازي کند. در اين عنوان به شما کنترل يک هليکوپتر داده شده و حالا بايد زامبي هايي که در زمين حرکت مي کنند را نابود کنيد.
دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جديدتر)
WallaMe و World Brush

عملکرد World Brush و WallaMe کاملا مشابه هم است. با اين دو عنوان مي توانيد در دنياي واقعي تلفن هوشمندتان را از جيب در بياوريد و روي جاهايي که خواستيد نقاشي کرده يا پيام هايي بنويسيد. جدا از اينکه قابليت به اشتراک گذاري کارهايتان را هم داريد البته دو تفاوت بين WallaMe و World Brush وجود دارد. يکي اينکه WallaMe برخلاف رقيبش تنها محدود به ديوارها بوده و جاي ديگري نمي توانيد نقاشي کنيد. همچنين World Brush فقط براي ARKit عرضه شده است.
دانلود World Brush براي iOS 11 و جديدتر
دانلود WallaMe براي iOS - دانلود WallaMe براي اندرويد
Euclidean Lands

زماني که مانيومنت ولي به ديدار هيتمن گو مي رود؛ Euclidean Lands را مي توانيم ترکيبي از ايده هاي اين دو بازي محبوب بناميم. در واقع طراحي معماها و گرافيک مشابه مانيومنت ولي است اما چگونگي حرکت شخصيت اصلي داستان همانند هيتمن گو بوده و به صورت نوبتي ابتدا شما و سپس دشمنان حرکت مي کنند؛ بايد با انتخاب هاي درست و هوش تان مرحله ها را پشت سر بگذاريد. به تازگي توسعه دهنده آپديتي براي ساخته اش منتشر کرده تا به واسطه آن، بازيکن هايي که ديوايس هايشان از ARKit پشتيباني مي کند بتوانند بعضي مرحله ها را با استفاده از تکنولوژي واقعيت افزوده انجام دهند.
دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جديدتر)
My Country

My Country نخستين بازي واقعيت افزوده در سبک ساخت و ساز است. در اين عنوان کشور خود را در دنياي واقعي بنا مي کنيد، شهرهاي جديدي احداث مي نماييد و با تکنولوژي هاي جديد آرامش بيشتري را به زندگي مردم تان بدهيد. جالب اينجاست با وجود اينکه واقعيت افزوده محدوديت هايي را براي سازنده به وجود آورده ولي همچنان ويژگي هاي کليدي سبک ساخت و ساز در My Country ديده مي شود. اگر مي خواهيد ساختن يک کشور در دنياي واقعي بسازيد، اثر جديد سازندگان Guns of Boom حتما سرگرم تان مي کند.
دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جديدتر)
Ghosts `n Guns

در Zombie Gunship Revenant AR از دور با دشمنان مي جنگيد و اگر مي خواهيد نزديک تر برويد، Ghosts `n Guns را تجربه کنيد. در اين عنوان شوتر واقعيت افزوده، روح هاي پيکسلي به دنيا حمله مي کنند و بايد با اسلحه هايي که داريد آن ها را بکشيد. بعد از چند مرحله نيز يک دشمن قدرتمند به سراغ تان مي آيد. Ghosts `n Guns با دشمنان متنوع و کنترل ساده در کنار تجربه رواني که ارائه مي دهد، در ميان بازي هاي کيفيت شوتر واقعيت افزوده حکم همان لنگه کشف معروف در بيابان را دارد.
دانلود نسخه iOS (مخصوص iOS 11 و جديدتر)

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و دلهره بزرگ در شهر خسته

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس حالا در لیگ برتر شرایطی را تجربه می‌کند که فصل پیش رقیبانش برای قهرمانی چشیده بودند؛ به خصوص سپاهان که با از دست دادن امتیاز مقابل ملوان صدر را تسلیم رنگ سرخ کرده بود و تا هفته سی‌ام لیگ در پی جبران آن یک امتیاز گشت اما خبری از لغزش شاگردان یحیی گل‌محمدی نبود.

پرسپولیس فصل پیش درحالی که با تنها یک امتیاز بیشتر از سپاهان در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار داشت، در هفته پایانی در ورزشگاه وطنی قائمشهر برابر نساجی قرار گرفت و خیلی زود و در همان دقایق اول توسط علی نعمتی به گل رسید تا استرس در اردوی سپاهان حاکم شود و هواداران سرخ‌های تهرانی کمی آرام و قرار بگیرند.

تنها ۱۵ دقیقه از آغاز بازی گذشته بود که مهرداد عبدی با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا کار نساجی برای بازگشت به بازی سخت‌تر بشود و با این شرایط، در دقیقه ۲۸ باز هم سرخپوشان با ضربه سعید صادقی برای بار دوم دروازه حریف را باز کردند.

اما این پایان کار نبود و در نیمه دوم هم شاگردان یحیی گل‌محمدی به حملات خود ادامه دادند تا در دقیقه ۷۵، سروش رفیعی گل سوم را به ثمر برساند و تنها سه دقیقه بعد هم میلاد سرلک با شوتی تماشایی چهارمین گل سرخپوشان را وارد دروازه علیرضا حقیقی کند.

پس از برتری چهار گله پرسپولیس و در شرایطی که اخراج فرزاد زامهران، نساجی را در دقایق پایانی ۹ نفره کرده بود، یحیی گل‌محمدی در اقدامی جالب، احمد گوهری را به جای علیرضا بیرانوند به زمین فرستاد تا دروازه‌بان دوم سرخپوشان هم در هفته پایانی برای دقایقی در ترکیب این تیم قرار بگیرد.

حالا اما شرایط کاملا متفاوت است. نساجی فصل پیش درحالی در مسیر قهرمانی سرخ‌ها قرار داشت که آنها اگرچه در نیمه دوم جدول بودند اما خطر سقوط تهدیدشان نمی‌کرد. مازندرانی‌ها اما در این فصل شرایط سختی را تجربه کردند و پس از تغییر دو سرمربی از ابتدای فصل، با ساکت الهامی در پی بقا می‌گردند.

نساجی در هفته‌های گذشته درخشیده و هفت امتیاز از سپاهان، تراکتور و ذوب آهن گرفته تا خط نشانی بزرگ برای پرسپولیس در راه قهرمانی بکشد. پرسپولیس فصل پیش اتمسفر سنگین ورزشگاه وطنی را تجربه کرده بود اما حالا این جو وقتی تیم محبوب‌شان در خطر سقوط باشد، سنگین‌تر هم می‌شود.

باید دید پرسپولیس قادر به تکرار برد خاطره‌انگیز فصل پیش خود خواهد بود یا نساجی شادی را به شهر خسته هدیه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • بهترین بازیکن دفاعی NBA معرفی شد
  • بهترین بازیکن دفاعی سال NBA معرفی شد
  • معرفی 10 اپلیکیشن محبوب ایرانی که باید روی گوشی‌ آیفون نصب کنید
  • تدریس خصوصی فیزیک در نارمک
  • دانلود آهنگ های شاد جدید 1403
  • پلی‌استیشن ۵ پرو چه مشخصاتی دارد؟
  • پرسپولیس و دلهره بزرگ در شهر خسته
  • سرخپوشان به دنبال بردن نساجی در شهر خسته/ استقلالی ها درصدد تثبیت صدرنشینی
  • ورامین از سیاسی کاری و جناح بازی خسته است/عقب ماندگی راجبران کنیم
  • موتور چلسی در انتهای فصل روشن شد/ شکست استون ویلا به نفع تاتنهام+ فیلم