Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@06:13:01 GMT

استمرار نابرابری‌ها با وجود رشد ثروت جهانی

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۰۸۱۳

استمرار نابرابری‌ها با وجود رشد ثروت جهانی

بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که ثروت جهانی طی دو دهه گذشته به طور رضایت‌بخشی افزایش یافته است اما نابرابری در توزیع ثروت هم‌چنان باقی مانده است.

به گزارش شینهوا، بانک جهانی در گزارش خود با عنوان "تغییر ثروت ملت‌ها ۲۰۱۸" اعلام کرد ثروت جهانی که شامل سرمایه تولید شده، سرمایه طبیعی، انسانی و خالص دارایی‌های خارجی است، با ۶۶ درصد افزایش نسبت به سال ۱۹۹۵ به ۱۱۴۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۴ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، طبق این گزارش، بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴، تمرکز ثروت در کشورهای با درآمد بالا به طور موثری کاهش یافته است و ثروت بیشتری بین کشورهای با درآمد متوسط و بالا توزیع شده است اما کشورهای با درآمد پایین هنوز از قافله عقب مانده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است به دلیل رشد سریع آسیا، کشورهای با درآمد متوسط در حال پیشرفت هستند و بیشتر کشورهایی که در آنها افزایش ثروت سرانه بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ مشاهده شده است را کشورهای با درآمد متوسطی که رشدی سریع دارند تشکیل می‌دهند. با این حال نابرابری هنوز در این دوره زمانی قابل توجه است زیرا ثروت سرانه کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، ۵۲ برابر بالاتر از کشورهای کم درآمد است.

کاهش ثروت سرانه در برخی از کشورهای بزرگ  کم درآمد، کشورهای نفت خیز خاورمیانه و برخی از کشورهای پردرآمد عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که تحت تاثیر بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ قرار گرفتند، دیده می‌شود.

جیم یونگ کیم - رئیس بانک جهانی - در بیانیه‌ای گفت: با ساختن و پرورش سرمایه طبیعی و انسانی، کشورهای جهان می‌توانند ثروت خود را بیشتر کنند و رشدی قوی‌تری داشته باشند. اگر به سرمایه انسانی به عنوان بزرگ‌ترین بخش ثروت ملل توجه نکنیم، توسعه‌ای قابل اطمینان و پایدار وجود نخواهد داشت.

این گزارش ثروت ۱۴۱ کشور را بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ از طریق جمع‌آوری سرمایه طبیعی، سرمایه انسانی، سرمایه تولید شده و خالص دارایی‌های خارجی، ثبت کرده است. به گفته بانک جهانی سرمایه انسانی بزرگ‌ترین بخش ثروت کشورها را در مجموع تشکیل می‌دهد اما در کشورهای کم درآمد، نیمی از ثروت را سرمایه منابع طبیعی تشکیل داده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لالیگا رکورد زد؛ سودآوری لیگ اسپانیا طبق جدیدترین گزارش مالی

حضور پرشور تماشاگران، لالیگا را به رکورد جدیدی در گزارش‌های مالی رساند.

لالیگای اسپانیا رکورد جدیدی را در زمینه درآمد خود ثبت کرد.

طرفداری | به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق اعلام این لیگ در روز دوشنبه، درآمد کل لالیگای اسپانیا در فصل 23-2022 با 17.8 درصد افزایش نسبت به فصل قبل به رکورد 5.69 میلیارد یورو (6.07 میلیارد دلار) رسید و از 5.07 میلیارد یورویی که در فصل ۲۰-۲۰۱۹ به دست آمده بود، فراتر رفت.

رشد این درآمدها به لطف افزایش 28.6 درصدی درآمدهای تجاری و همچنین 36.9 درصدی افزایش درآمد روز مسابقه به دلیل رکورد حضور تماشاگران در استادیوم‌ها حاصل شده است. این در حالیست که باشگاه‌ها برای دومین فصل متوالی، از تأثیرات شیوع ویروس کرونا در حال ریکاوری هستند. محدودیت‌های کووید باعث تحت تاثیر قرار گرفتن فروش بلیط و نقل و انتقالات بازیکن در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ شد و این موضوع اولین ضرر مالی لالیگا از سال ۲۰۱۲ را به همراه داشت.

لالیگا برای اولین بار در تاریخ فوتبال اسپانیا، با شکستن رکورد ۱۵ میلیون تماشاگر و با متوسط پر شدن ۷۲ درصدی ورزشگاه‌ها در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲، به موفقیت چشمگیری دست یافت. درآمد حاصل از نقل و انتقالات هم نسبت به سال گذشته کمی افزایش یافته و از ۴۰۲ میلیون یورو به ۶۷۹ میلیون یورو رسیده است، اما همچنان به میزان قابل توجهی پایین‌تر از ۱.۱۲ میلیارد یورو در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ باقی مانده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، این گزارش سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌ها با رکورد ۸۴۸ میلیون یورو را هم در بر می‌گیرد. این رقم شامل سرمایه‌گذاری رئال مادرید برای بازسازی ورزشگاه نمادین سانتیاگو برنابئو و اطراف آن می‌شود.

از دست ندهید ????????????????????????

جشن قهرمانی بایرلورکوزن در بوندسلیگا هواداران آرسنال از قهرمانی ناامید شدند اینتر مساوی کرد، رکورد تاریخی امتیازات لیگ‌های اروپایی دست‌نخورده ماند حضور فردوسی‌پور در مراسم ختم همسر مالک تراکتور

دیگر خبرها

  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳
  • طاق‌بستان برای هموفیلی‌ها قرمز شد
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • لالیگا رکورد زد؛ سودآوری لیگ اسپانیا طبق جدیدترین گزارش مالی
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • استمرار ادعا‌های غیر واقع کانون وکلا/ سرانه وکیل در ایران نصف استاندارد جهانی