Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - انزلي - ايرنا - استاندار گيلان با تاکيد بر لزوم ترويج فرهنگ کار آفريني گفت: لازم است بين گردشگري دريايي منطقه آزاد و تالاب بين المللي انزلي پيوند ايجاد شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا مصطفي سالاري عصر چهارشنبه در همايش تجليل از کار آفرينان برتر گيلان با تبريک فرارسيدن ايام دهه مبارک فجر و تسليت ايام فاطميه اظهار کرد: جامعه به کار آفرين نياز دارد و بايد براي رفع مشکلات کارآفرينان گام برداريم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به وجود مواهب طبيعي و الهي در گيلان به عنوان ظرفيت هاي لازم براي گردشگري افزود: با اهتمام و تلاش همگان مي توان در گردشگري دريايي موفقيت هاي بسياري کسب کرد .
استاندار با بيان اينکه منطقه ازاد انزلي مي تواند به يکي از کانون هاي صادرات کالاهاي توليدي در گيلان و سراسر کشور تبديل شود ، تاکيد کرد: رفع مشکلات کالاهاي همراه مسافر با پيگيري هاي گمرک و منطقه آزاد به عنوان يکي از مشوق ها و معافيت هاي مالياتي ، از ديگر امتيازات اين منطقه است و مي تواند در جذب هرچه بيشتر گردشگر تاثير داشته و به تبع آن، افزايش رونق اقتصادي در محدوده منطقه آزاد انزلي را در پي داشته باشد.
سالاري تاکيد کرد: در صورت گره خوردن معيشت مردم گيلان با مواهب طبيعي اين استان قطعا خودشان حامي محيط زيست و منابع طبيعي در گيلان مي شوند.
استاندار گيلان افزود : بهره برداري از مجتمع بندري کاسپين تاثير فراواني بر رونق اقتصادي و صادرات بين کشورهاي حاشيه خزر داشته و بايد به گونه اي برنامه ريزي شود که اولويت صادرات با محصولات توليدي گيلان باشد و اگر نگاه توليد کننده به بازار بيرون باشد، قطعا موفقيت بهتري حاصل مي شود.
سالاري پروژه گردشگري دريايي( مارينا) را به عنوان نقطه آغاز استفاده از ظرفيت هاي ديگر دريا عنوان و تاکيد کرد: در حال حاضر استفاده از دريا فقط به بخش صيادي محدود مي شود که در صورت راه اندازي مارينا علاوه بر توسعه فرهنگ گردشگري دريايي ، استفاده متنوع تري از دريا مي شود.
وي با اشاره به لزوم ايجاد کار اجتماعي جامعه محور با استفاده از ظرفيت هاي بوميان منطقه گفت: بايد کالاهايي در گيلان توليد شود که مزيت بيشتري براي مردم اين استان و همچنين توسعه و رونق صادرات کالاي گيلان داشته باشد و اين امر يکي از دلايل بازماندن کارگاه هاي توليدي و کارخانجات در نيمه راه توليد و صادرات است.
استاندار گيلان با تاکيد بر ايجاد پيوند بين معيشت مردم، تالاب انزلي و منطقه آزاد انزلي با توسعه گردشگري دريايي افزود: درصورت ايجاد حساسيت بين بوميان حوزه تالاب و پيوند معيشت آنان با تالاب محافظت بيشتري از منابع طبيعي و مواهب الهي صورت گرفته و آسيب کمتري به آن وارد مي شود.
سالاري با تاکيد براينکه هدف گذاري در توسعه صادرات از برنامه هاي استانداري در کميته 48 گانه است گفت: هدف از برگزاري جلسات متعدد، افزايش رونق اقتصادي با هدف توسعه صادرات است و عملکرد رو به جلوي منطقه آزاد در اين حوزه رضايت بخش است.
به گزارش خبرنگار ايرنا در اين مراسم از 66 کارآفرين برتر گيلان و منطقه ازاد انزلي تجليل شد .
خبرنگار:رضا اکبري**انتشاردهنده:کبيري
7471/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی استان گیلان گفت: با حضور رئیس اداره حرایم وزارتخانه، محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در تشریح این خبر اظهار کرد: طی هماهنگی قبلی و به منظور تعیین تکلیف نهایی محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان، با حضور امیر ارجمند رییس اداره حرایم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهردار لاهیجان، معاون و کارشناسان حوزه میراث، فرهنگی، پایش میدانی از سطح شهر انجام و با رفع ابهام و موارد مدنظر شهرداری تفاهم مشترک حاصل و مقرر شد مطالعات تکمیلی و موارد اصلاحی در دستور کار مشاور قرار گیرد.

وی با قدردانی از حمایت‌های عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور و علیرضا ایزدی مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی افزود: بنا بر وظایف ذاتی، راهبرد اداره کل صیانت از بافت ها و بناهای تاریخی ارزشمند است و در این راستا تعامل و هم افزایی حداکثری با دستگاه‌های ذیربط همچون شهرداری ها یکی مهمترین اصول و سیاست های پیش روی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از تلاش و همراهی شهردار لاهیجان به منظور پاسداشت و مراقبت از آثار ارزشمند شهر قدردانی کرد و گفت: حراست حفظ و احیاء بافت ها و بناهای تاریخی وظیفه ی همه افراد و آحاد جامعه است و اگر چه مطابق با قانون و به طور رسمی این مسئولیت بر عهده ی وزارتخانه متبوع گذاشته شده اما مشارکت همگانی برای پاسداشت میراث فرهنگی اجتناب ناپذیر است.

جهانی ابراز امیدواری کرد با تعامل و ارتباط نزدیک با شهرداری لاهیجان، ضمن تسریع در روند تکمیل مطالعات، با تایید شواری فنی و ابلاغ از سوی وزارتخانه، چالش های حوزه بافت و بناهای تاریخی این شهر به پایان برسد.

کد خبر 748198

دیگر خبرها

  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان