Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-01@17:26:20 GMT

تلویزیون را در اتاق خواب کودکان نگذارید

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۲۵۵۱

تلویزیون را در اتاق خواب کودکان نگذارید

یک تغییر ساده مثل کاهش دسترسی به تنقلات پر کالری در رژیم غذایی، راه‌حلی برای بهبود رژیم غذایی کودکان و نوجوانان است.به گزارش بلاغ، آمار نشان می‌دهد تمایل به خوردن میوه و سبزی در کودکانی که زیاد تلویزیون تماشا می‌کنند، کمتر است.به نقل از سلامت نیوز ، بر اساس مطالعات اخیر کودکانی که در اتاق خوابشان تلویزیون دارند بیشتر از خوردن میوه و سبزی خودداری می‌کنند و در عوض به خوردن تنقلات، تمایل بیشتری نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان سلامت، دو سوم از نوجوانان شرکت کننده در این مطالعه مقدار کمی میوه و سبزیجات مصرف می‌کردند و در عین حال بیش از دو ساعت در روز را به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دادند.

 

 

همچنین بر اساس مقاله‌ای که اخیرا منتشر شده کودکانی که به آن‌ها اجازه داده می‌شود در تختخوابشان تلویزیون ببینند، بیشتر با خطر چاقی روبرو هستند.

تماشای بیش از حد تلویزیون و عادات بد غذا خوردن با هم مرتبط هستند و باعث افزایش خطر چاقی می‌شوند.

 کارشناسان بر این باورند که تبلیغ غذا‌های مضر، کودکان را به سمت عادات بد غذایی و مصرف کالری بیشتر سوق می‌دهد.

این در حالیست که زیاد نشستن موجب چاقی شده و باعث ایجاد مشکلات قلبی – عروقی در طولانی مدت می‌شود.

دکتر "اِما هی‌کرافت" در این باره گفت: از آنجا که تماشای تلویزیون و عادات ناسالم غذایی با هم مرتبط هستند، بنابراین کاهش زمان تماشای تلویزیون به هنگام غذا خوردن یک گام منطقی در جهت بهبود عادات تغذیه‌ای کودکان به شمار می‌آید.

یک تغییر ساده مثل کاهش دسترسی به تنقلات پر کالری در رژیم غذایی، راه‌حلی برای بهبود رژیم غذایی کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: خاموش کردن تلویزیون به هنگام غذا خوردن نیز می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۲۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حضرات بزرگان محترم روحانیت

سلام علیکم

تصور می‌شد، عملیات "وعده صادق" علیه رژیم‌صهیونیستی و نیز آغاز مجدد فعالیت گشت‌ارشاد( با نام جدید طرح نور) بتواند اتفاق پیش‌آمده در یکی دوماه اخیر در باره جناب آقای کاظم‌صدیقی را به محاق ببرد و به فراموش بسپارد.

گواهی می‌دهم هر روز با افراد متعددی در خیابانها، فروشگاهها ، وسایل نقلیه بخصوص مترو مواجه می‌شوم که درباره دو سه موضوع اظهارنظر یا پرسش می‌کنند. این بدان معناست که قضیه از نگاه افکارعمومی نه تنها تمام نشده، بلکه چون شفافیت کامل در آن صورت نگرفته، فضایی از بدبینی را حفظ کرده است.

به عنوان یک علاقمند به روحانیت و معتقد به حفظ شان و جایگاه آن و مهمتر بازگشت مرجعیت این طبقه برای مردم، انتظار دارم موضوع آقای صدیقی استخوان لای زخم نماند. اگر رفتار او صحیح،قابل دفاع و بدون خدشه است، صراحتا اعلام و ابهامات جامعه برطرف شود. در غیراین صورت، توقع جامعه مبنی بر برخورد بدون تبعیض با ایشان عملی گردد.

توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

متاسفانه حضور آقای صدیقی در نمازجمعه و توجیهات طلبکارانه‌ای که در برابر شائبه ها بیان داشت، سوءتفاهم‌های موجود را افزایش داد و بیم آن می رود این دمل چرکین سربسته بماند و بعدها خدای ناکرده عواقبش دامنگیر همه روحانیت( که قطعا بسیاری از آنها از آن دفاع نمی‌کنند) شود. د

آنچه نوشته شد صرفا گزارشی از حرفهای شفاف مردم کوچه و بازار است. چشم بستن برواقعیت، واقعیت را از بین نمی برد بلکه دیر یا زود، روی تلخ خود را نشان می دهد.

والامر الیکم

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900553

دیگر خبرها

  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد