Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@06:36:22 GMT

روان‎درمانی به روایت تصویر

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۲۷۹۰

روان‎درمانی به روایت تصویر

فرهنگ > کتاب - کتاب «تاریخچه روان‌درمانی به روایت تصویر» با رویکردی متفاوت به مقوله روان‎درمانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «تاریخچه روان‌درمانی به روایت تصویر» منتشر شد. علی بابایی‌زاد این اثر نوشته نایجل بنسون و بورین وان لوون را به فارسی ترجمه کرده است.

علی بابایی‌زاد مترجم کتاب و روان درمان‌گری که در زمینه تحلیل رفتار متقابل شناخته شده است، درباره این کتاب می‌گوید: «اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم چیزی به نام روان وجود خارجی ندارد و هر آن‌چه که هست عملکرد مغز ما در تعامل با جسم است؛ چه عملکرد الکتروشیمیایی داخل مغز و چه هورمون‌های درون‌ریز و عملکرد جسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت چیزی به نام خود را درون‌مان کشف، احساس و اندیشه می‌کنیم. با توجه به این موضوع، اگر بخواهیم مبحث روان‌درمانی و خودشناسی را مطرح کنیم، از هر سبک و سیاقی که باشد منظور این است که با ابزارهایی مثل گفت‌وگو به شناخت برسیم و با تغییر شناخت، احساسات، خلق و هیجان بهتری ایجاد کنیم و در نهایت رفتار شایسته‌تری داشته باشیم؛ طبیعتا این رفتار مناسب روی تبادل‌های اجتماعی ما اثر مثبت خواهد داشت.»

او درباره ترجمه «تاریخچه روان‌درمانی به روایت تصویر» توضیح می‌دهد: «این کتاب صرفا یک راهنمای تصویری درباره روان‌درمانی است و کارکرد عملی ندارد ولی خوبی‌اش این است که برای دانشجویان یا علاقه‌مندان روان‌شناسی نظریه‌های شخصیت، روان‌درمانی، گروه‌درمانی و... را با زبان ساده و به‌صورت تصویری معرفی می‌کند.این طور نیست که مثلا تمام روش‌های درمانی برای همه مناسب باشد، ممکن است برای فردی رفتاردرمانی موثر باشد، برای فردی که تمایل و هوش تحلیل دارد، روان‌کاوی و تحلیل مفید است، برای کسی دیگر شناخت‌درمانی و... این کتاب کمک می‌کند تا فرد با روش‌های مختلف روان‌درمانی اشنا شود و بداند احتمالا کدام روش با او سازگارتر است. باوجود ظاهر کمیک کتاب، مطالب آن مبنا و پایه علمی دارد و روش‌های اصلی درمان‌گری را معرفی کرده است.»

علی بابایی‌زاد پیش‌تر دو کتاب «۱۲۴ نکته برای ایجاد رابطه بهتر» شامل جملات کوتاه و ساده برای رابطه بهتر زوجین و «پیش‌نویس‌های زندگی در تحلیل رفتار متقابل»، کتابی تخصصی در حوزه روان‌شناسی را ترجمه کرده است.

«روان‌درمانی، تاریخچه روان‌درمانی به کمک تصویر» مانند کتاب اول این مترجم زبان ساده‌ای دارد؛ انواع بیماری‌های روان، اختلال‌های شخصیتی، روش‌های مختلف درمانی در کنار تصاویر کمیک معرفی شده‌اند. نشر «ذهن‌اویز» این کتاب را در ۱۷۷ صفحه و قیمت ۱۵۰۰۰ تومان به بازار کتاب ایران عرضه کرده است.

57243

کلید واژه‌ها : معرفی کتاب - بازار کتاب - رونمایی کتاب -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای مازندران با توجه به ورود سامانه بارشی به این استان و اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی، نسبت به احتمال طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب و خطرات ناشی از حضور در اطراف رودخانه‌های استان طی امروز و فردا هشدار داد.

با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی جدید در مازندران طی امروز و فردا و احتمال طغیان و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در سراسر استان به ویژه مناطق غربی مازندران، کمیته مدیریت بحران شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران حضور شهروندان و مسافران در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ممنوع اعلام کرد.

طبق پیش‌بینی‌ها در ۲ روز پیش رو بارندگی شدید، وزش باد، کاهش محسوس دما و بارش برف در ارتفاعات بالای ۲ هزار و ۵۰۰ متر قابل پیش‌بینی است. بیشترین اثرگذاری این سامانه سرد بارشی نیز در آلاشت، هزارجریب، جویبار، فریدونکنار، گلوگاه، نکا، بابل، بابلسر، ایزدشهر، بلده، سوادکوه، تنکابن، چالوس، دلیر، رامسر، رینه، عباس‌آباد، کجور، آمل، کلاردشت، محمودآباد، نور و نوشهر پیش‌بینی شده است.

کمیته مدیریت بحران آب منطقه‌ای مازندران اعلام کرده که با توجه به بارندگی‌های رگباری و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در دامنه‌ها، مناطق بالادست و مسیل‌ها حضور در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز می‌تواند خطرساز باشد و تاکید می‌شود که هم‌میهنان و هم‌استانی‌ها از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌ها و مناطق دامنه‌ای خودداری کنند.

کد خبر 6085337

دیگر خبرها

  • پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی
  • حال خوش کُن‌هایی که جانتان را می‌گیرند!
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران
  • تعطیلات آخر هفته و تاریخچه آن
  • تاریخچه روابط اردن و رژیم صهیونیستی
  • روز جهانی طراح و گرافیک چه روزی است؟ + تاریخچه World Graphics Day
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • چرا خواندن کتاب های روان شناسی به زندگی شخصی ما کمک می کنند
  • چه زمانی برای تست روانشناسی به مراکز مشاوره مراجعه کنیم