Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید کیان‌پور نایب رییس کمیسیون عمران در گفتگوی ویژه خبری امشب درباره بارندگی اخیر و مشکلات ناشی از آن در راه‌های کشور و تاخیر پرواز‌ها و قطار‌ها اظهار کرد: در بارش اخیری که صورت گرفت مشکل کم آبی تا حدودی برطرف شد و امیدواریم بارش‌ها ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نایب رییس کمیسیون عمران افزود:دعا می‌کنیم باران و برف بیاید ولی بارش‌ها مشکلاتی را برای راه‌ها و حمل و نقل شهری ایجاد می‌کند.اگر هشدار هواشناسی در خصوص توده بارشی اخیر جدی گرفته می‌شد، شاهد آمادگی بیشتری از سوی دستگاه‌ها بودیم.

 کیان پور ادامه داد:در استان‌ها به خاطر بارش برف غافلگیر شدیم. اگر تدبیر می‌کردیم و از ظرفیت‌ها به درستی استفاده می‌شد، می‌توانستیم وضعیت را بهتر مدیریت کنیم،‌ وقتی می‌گوییم تدبیر و مدیریت یعنی پیش بینی باید بر درمان مقدم باشد. 

 وی اظهار کرد: وقتی می‌دانید ۲۰ میلیون نفر در دامنه جنوبی البرز سکونت دارند به ازای هر کیلومتر از شریان‌های حیاتی باید تجهیزات لازم برای امدادرسانی مدنظر قرار گیرد. روزانه بالغ بر ۱۵۰ هزار تردد در اتوبان تهران -کرج صورت می‌گیرد، تجهیزات امدادرسانی ما باید به روز باشد، اکنون ۳۰ سال پیش نیست که نیروی انسانی به کار گرفته شود.

نایب رییس کمیسیون عمران تصریح کرد:اگر از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت بحران‌ها استفاده می‌شد، مشکلات بارش اخیر به این پررنگی نبود، به جای اینکه خودمان پارو بزنیم، سکانداری کنیم و از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم. 

کیان پور افزود:در بارش اخیر و مشکلاتی که بوجود آمد از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده نشد و تجهیزات مناسب و به روز نداشتیم، سازمان برنامه و بودجه باید برای نوسازی ناوگان راهداری بودجه تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه وقتی مسئولیت می‌پذیریم باید پای آن بایستیم، گفت:به دنبال بارش روز‌های اخیر دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی ترافیک سنگینی داشتند. در فرودگاه مهرآباد، خلبانان با محدودیت دید مواجه بودند و مشکل دیگری وجود نداشت و پرواز‌ها به مرور جایگزین شدند.

 نایب رییس کمیسیون عمران خاطرنشان کرد:در فرودگاه امام اگر خدمات شرکت‌های هواپیمایی به موقع انجام و به خدمات حمل و نقل نظارت می‌شد مردم با این همه مشکل مواجه نمی‌شدند. چرا شرکت‌های هواپیمایی حقوق مسافرین را رعایت نکردند!؟

نوروزی جانشین معاونت سازمان راهداری و جاده‌ای نیز در ادامه برنامه گفت: راهداری در تمام فصول در آمادگی کامل به سر می‌برد. قبل از اینکه این اتفاق بیفتد،‌طبق اعلام هواشناسی آمادگی‌های لازم هم در سطح استان‌ها صورت گرفت. وقتی شدت برف در برخی نقاط به بوران تبدیل می‌شود، اجازه تردد داده نمی‌شود. 

جانشین معاونت سازمان راهداری و جاده‌ای گفت:وقتی بوران اتفاق می‌افتد، چه کار کنیم؟ من دو شب نخوابیدم! وقتی بوران اتفاق می‌افتد چاره‌ای جز انسداد مسیر‌ها نیست چرا که اگر فقط یک وسیله نقلیه در این وضعیت ترمز بزند، اتفاقات بدتری برای خودرو‌هایی که پشت سر هم قرار دارند می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه در ایام زمستان تمامی رانندگان باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند، اظهار کرد: من باید از حق بچه‌های راهداری دفاع کنم، آنها نه زمستان دارند، نه عید و نه تابستان!

این خبر در حال تکمیل است...  

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر

به گزارش خبرنگار مهر، سیدباقر موسوی فخر شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ثبت بیش از ۱۷۵ میلیمتر بارندگی در ۲ روز آورد آبی به مراتب بیشتر از ظرفیت شبکه دفع آب‌های سطحی داشت که این موضوع موجب آب‌گرفتگی‌های گسترده در دزفول شد.

رئیس شورای شهر دزفول با تقدیر از حضور مسئولانه و جهادی تمام تیم‌های عملیاتی شهرستان برای کمک به مردم در بارندگی‌های شدید اخیر گفت: ۵۰۰ نفر از کارکنان و مدیران شهرداری دزفول مجاهدانه در میدان حضور داشتند که این تلاش ارزشمند قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها به ویژه ناحیه مقاومت بسیج، تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش، آبفا، هلال احمر، پرسنل و کارگران شهرداری، گروه‌های مردمی و حتی خودرو سواران آفرود و اهالی و ساکنان مناطق آبگرفته در ایام بارندگی برای کمک به مردم، بیرون کشیدن خودروهای گرفتار از معابر دچار آب‌گرفتگی و همچنین تخلیه آب منازل با تمام توان وارد میدان شدند و نتیجه این همدلی بازگشت شهر به شرایط عادی در کمترین زمان ممکن با وجود حجم بی سابقه باران بود.

رئیس شورای شهر دزفول با اشاره به پخش برنامه تلویزیونی «هموطنز» با محوریت دزفول گفت: این شورا نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی برای معرفی دزفول و معرفی ظرفیت‌های بی‌بدیل آن در سطح ملی موافق است ولی انتظار می‌رود تا این برنامه‌ها هدفمند و شفاف باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری دزفول برای برگزاری هفته فرهنگی دزفول در تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع ضروری است تا این مورد در کمیسیون فرهنگی به طور تخصصی بررسی و پس از بررسی ابعاد مختلف و دستاوردهای آن برای دزفول، در صحن علنی تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 6097709

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه در بارندگی اخیر
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت