Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@14:02:28 GMT

نحوه راه رفتن بر روی زمین‌های لغزنده

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۲۸۶۴

یک متخصص و جراح مفاصل در خصوص نحوه صحیح راه رفتن بر روی زمین‌های لغزنده و آسیب‌هایی که ممکن است بر اثر سُر خوردن به بدن افراد وارد شود توضیحاتی را ارائه داد. ناطقان: یاسر نژادی متخصص و جراح مفاصل، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارش برف و ایجاد یخبندان احتمال لیز خوردن بر روی سطح زمین خصوصاً در کودکان و افراد سالمند افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین به تبع این موضوع احتمال ‌آسیب‌هایی مانند شکستگی مفاصل یا پارگی عضلات نیز افزایش خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین اصل برای راه رفتن بر روی سطح زمین یخ‌زده حفظ تعادل بدن است. معمولاً افراد به این دلیل سُر می‌خورند که نمی‌‌توانند تعادل خود را به درستی حفظ کنند.
نژادی گفت: برای حفظ تعادل بدن باید به اصل علمی گرانیگاه توجه کرد یعنی اینکه وزن بدن در کدام قسمت متمرکز باشد و به طور کلی توصیه می‌شود در هنگام راه رفتن مرکز ثقل بدن به سمت جلو قرار گیرد. 
متخصص و جراح مفاصل، افزود: در هنگام زمین خوردن معمولاً دست‌ها به سمت جلو قرار می‌گیرد تا از آسیب‌های وارد شده به سایر نقاط بدن پیشگیری کند که این موضوع باعث می‌شود آسیب‌هایی به استخوان‌های کف دست و آرنج‌ها وارد شود. همچنین در مواردی که فرد به پشت‌سر زمین بخورد شکستگی‌هایی در کشکک زانو یا آسیب‌هایی به لگن فرد وارد خواهد شد.
وی تصریح کرد: معمولاً پس از این گونه آسیب‌ها بهتر است که ظرف مدت 48 ساعت ناحیه آسیب‌دیده را با کیسه  آب سرد مراقبت کنیم و پس از گذشت این بازه زمانی در صورت ایجاد خون‌مردگی یا لخته خون در بافت می‌توان از کمپرس آب گرم نیز برای برطرف شدن این عارضه استفاده کرد.
این جراح مفاصل توصیه کرد: در برخی مواقع آسیب‌هایی که به مفاصل یا استخوان‌های فرد وارد می‌شود، فرد  احساس درد نداشته اما احساس ناخوشایندی به وی دست می‌دهد که بهتر است در این زمان با مراجعه به یک متخصص ارتوپد نوع آسیب به درستی تشخیص داده شود. همچنین باید توجه داشته باشیم که اگر فرد آسیب دیده را سریع‌تر به پزشک برای معاینه ارجاع دهیم درمان وی بهتر انجام خواهد شد.
نژادی با بیان اینکه آسیب‌هایی مانند دررفتگی مفاصل جزو موارد اورژانسی است، تأکید کرد: در هنگام بروز چنین حوادثی لازم است فرد به سرعت به بیمارستان یا پزشک متخصص ارجاع داده شود.
وی افزود: معمولاً در فصل زمستان و با یخ زدن پیاده‌روها شاهد افزایش شکستگی‌های لگن در افراد سالمند هستیم. برخی از این افراد از پوکی استخوان رنج می‌برند که احتمال افزایش آسیب در آنها بیشتر است همچنین برخی دیگر به دلیل مصرف داروهای برطرف‌کننده پوکی استخوان، استخوان‌هایشان حالت چدنی به خود گرفته که در این موارد نیز با خوردن یک ضربه به استخوان احتمال شکستن آن وجود دارد.
این جراح مفاصل در پایان توصیه کرد: اصولاً توصیه می‌شود در این فصل برای پیشگیری از سر خوردن بر روی زمین‌های لغزنده افراد کفش‌های ساق‌دار بپوشند که این موضوع می‌تواند از پیچ خوردگی جلوگیری کند همچنین پوشیدن دستکش نیز می‌تواند در زمان زمین خوردن فرد نیروی وارد شده به دست‌ها را کاهش دهد.
منبع: فارس برچسب ها: نحوه راه رفتن ، زمین‌ لغزنده ، بارش برف

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»

آرتریت پسوریاتیک زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن باعث التهاب مفاصل و ساختارهای اطراف (آنتزها) که به استخوان متصل است، شود.

به گزارش ایسنا، حدود یک سوم افرادی که پسوریازیس دارند به آرتریت پسوریاتیک مبتلا می‌شوند. علایم ممکن است شدید بوده و به سرعت بدتر شوند یا می‌توانند خفیف باشند و طی سالیان و به آهستگی وخیم شوند.

علایم

علایم این بیماری می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

۱) درد و سفتی مفاصل: آرتریت پسوریاتیک می تواند این قسمت‌های بدن را تحت تاثیر قرار دهد:

- مچ پا

- زانو

- انگشتان

- انگشتان پا

- پایین کمر

همچنین احتمال سفت شدن مفاصل در اول صبح یا بعد از مدتی استراحت بیشتر است.

۲) گرمی و تورم مفاصل: همراه با درد، التهاب می تواند مفاصل شما را متورم کند.

۳) مشکلات ناخن: آرتریت پسوریاتیک معمولاً باعث ایجاد تغییراتی در ناخن ها می شود از جمله سوراخ شدن، شکستن یا حتی جدا شدن ناخن.

۴) درد پایین کمر: برای حدود ۲۰ درصد از افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک، التهاب باعث ایجاد مشکلاتی در مفاصل بین مهره‌ها می‌شود؛ وضعیتی به نام «اسپوندیلیت». همچنین باعث التهاب مفصل «خاجی‌تهیگاهی» می‌شود.

۵) آماس انگشت: این زمانی است که کل انگشتان دست یا پا متورم می شوند. علایم آماس انگشت می تواند به پزشکان کمک کند تا آرتریت پسوریاتیک را از آرتریت روماتوئید تشخیص دهند.

۶) مشکلات چشمی: در برخی موارد، افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک مشکلات چشمی را تجربه می کنند. همان فرآیند التهابی که باعث مشکلات مفصلی می شود می تواند به سایر نواحی بدن مانند چشم ها نیز آسیب برساند.

۷) درد پا: دو مورد از رایج‌ترین قسمت‌های بدن برای یافتن آرتریت پسوریاتیک در تاندون آشیل است که بین ماهیچه ساق پا و پاشنه یا پایین پای شما قرار دارد.

۸) درد آرنج: التهاب ناشی از آرتریت پسوریاتیک می تواند باعث درد در آرنج نیز شود.

۹) خستگی: حدود نیمی از افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک احساس خستگی می کنند که بر فعالیت های روزانه آنها تأثیر می گذارد. این وضعیت ناشی از التهاب ناشی از آرتریت پسوریاتیک است.

۱۰) مشکل در حرکت دادنِ دست و انگشتان: تورم و درد مفاصل که ممکن است با آرتریت پسوریاتیک همراه باشد، می‌تواند حتی کارهای ساده و روزمره را سخت کند.

به گزارش «وب ام دی»، اگر هر یک از علایم بالا را دارید، به خصوص اگر پسوریازیس دارید یا در خانواده شما شایع است، با پزشک یا روماتولوژیست خود در مورد آنچه در حال وقوع است، صحبت کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای «طرح نور» فراجا
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما