Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@06:48:13 GMT

رودخانه‌ای که به رنگ خون درآمد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۲۹۵۱

رودخانه‌ای که به رنگ خون درآمد

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، تغییر رنگ آب رودخانه «موچانکا» در غرب سیبری طی یک هفته گذشته، موجب نگرانی اهالی محلی شده است.


مقامات این شهر پس از انجام آزمایشهایی روی نمونه هایی از آب این روخانه، از انتشار نتایج آن خودداری کرده‌اند. همچنین کارشناسان محیط زیست اعلام کردند موفق به کشف علت قانع کننده ای برای تغییر رنگ آب این رودخانه نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیبری تایمز گزارش داد: رودخانه موچانکا تامین کننده آب شهر تیومن است و اهالی این شهر طی گمانه هایی از احتمال تخلیه حجم زیادی از مواد شیمیایی داخل این رودخانه و تغییر رنگ آن خبر دادند.
یکی از ساکنان شهر کوچک تیومن به سیبری تایمز گفت: تغییر رنگ ناگهانی آب رودخانه ممکن است یک خطر جدی برای اهالی باشد. تغییر رنگ آب رودخانه در برخی مناطق به قرمز و در نواحی دیگر متمایل به نارنجی است. به نظر نمی رسد تغییر رنگ آب تاثیری در غلظت آن گذاشته باشد.


در همین حال، سخنگوی سازمان نظارت بر محیط زیست سیبری اذعان کرده است هیچ دلیلی در خصوص علت تغییر رنگ آب رودخانه وجود ندارد. وی گفت: تغییر رنگ آب رودخانه مسئله ای است که پیش از این رخ نداده است؛ بنابراین باید منتظر نتایج آزمایش های پیشرفته بود.
یادآور می شود، تا چند صد کیلومتری این رودخانه هیچ معدنی وجود ندارد. بنابر این فرضیه ورود املاح معدنی به آب این رودخانه و ایجاد واکنش های شیمیایی مردود است.

 

باشگاه خبرنگاران

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی

میثم روحی رئیس شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی ساری گفت: شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان ساری پرونده قاچاق ۳۹۶ کیسه کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش یک میلیاردو ۲۳۷ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او افزود: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت سه میلیاردو ۷۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

روحی گفت: ماموران پلیس شهرستان میاندورود کود قاچاق را در یک دستگاه کامیون کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • قاچاقچی کود شیمیایی ۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران
  • سرآسیاب قدیمی ترین حسینیه محله کن
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی