Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@20:21:50 GMT

طرز تهيه آش امام قزوين

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۲۹۶۹

طرز تهيه آش امام قزوين

خبرگزاري آريا -

طرز تهيه آش امام قزوين
مواد لازم براي آش امام :
گوشت گردن و يا سردست گوسفندي 1 کيلوگرمآب قلم 2 پيمانه يا اگر نداشتيد روغن نصف پيمانهلوبيا قرمز 1 پيمانه لوبيا چشم بلبلي1 پيمانه عدس1 پيمانهماش1 پيمانهبرنج2 پيمانهپياز سرخ شده2 پيمانهزردچوبه1 قاشق غذاخوريدارچين1 قاشق مرباخورينمک و فلفلبه مقدار لازم
نکته براي تهيه آش امام قزوين :
پيمانه همان پيمانه پلوپز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين آش بايد تند باشد. ولي بسته به ذائقه تان مي توانيد فلفل اضافه کنيد.
حبوبات را بايد از شب قبل و در جاي خنک خيس کنيم و چند بار آب آن را عوض کنيم. تا هم مواد مضر آن از بين برود و هم مواد مغذي آن بيشتر مي شود.
طرز تهيه آش امام قزوين :
ابتدا گوشت را با مقداري آب روي حرارت مي گذاريم تا حسابي بپزد و نرم شود بعد گوشت را له مي کنيم و يا ريش ريش مي کنيم و کنار مي گذاريم.
بعد در قابلمه اي جداگانه 3 ليتر آب مي ريزيم و به ترتيب لوبيا قرمز و لوبياي چشم بلبلي و ماش را اضافه مي کنيم.
عدس و برنج را هم اضافه مي کنيم. بعد زردچوبه را با مقداري روغن تفت مي دهيم و اضافه مي کنيم. وقتي زردچوبه را با روغن تفت بدهيم و داخل آش بريزيم خيلي بهتر است چون آش خوش رنگ تر مي شود. 1 پيمانه از پياز سرخ شده را هم اضافه مي کنيم. و مي گذاريم يک ساعت بجوشد تا حبوبات بپزند.
بعد گوشت ريش ريش شده + آب گوشت + آب قلم را اضافه مي کنيم. نمک + فلفل + يک سوم دارچين را در قابلمه مي ريزيم و بقيه را براي تزئين روي آش نگه مي داريم. دارچين را فقط براي بوي گوشت مي ريزيم و نيازي نيست زياد بريزيم چون اگر زياد بريزيم رنگ آش را تيره مي کند و اجازه مي دهيم تا خوب بپزد. اين آش را موقع پخت بايد هر از چند گاهي هم بزنيم تا هم ته نگيرد هم کشدار شود.
يک ربع آخر 1 پيمانه از بقيه پيازي که داشتيم را به آش اضافه مي کنيم. بعد از پخت در ظرف دلخواهمان مي کشيم و با پياز داغ و دارچين تزئين مي کنيم.
منبع : bia2matbakh.loxblog.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی

به گزارش خبرآنلاین، برای چربی‌سوزی اصولی، ترکیبی از یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و به‌کارگیری عادات سالم در سبک زندگی ضروری است. هم‌چنین برخی مواد غذایی چربی‌سوز با دارا بودن مواد مغذی خاص به کاهش چربی و کاهش وزن کلی کمک می‌کنند:

۱) تخم‌مرغ

تخم‌مرغ سرشار از کولین است و در متابولیسم چربی نقش دارد. خوردن تخم‌مرغ می‌تواند با ایجاد حس سیری، احتمال پرخوری در طول روز را کاهش دهد.

۲) آجیل

آجیل‌ها منبع پروتئین و چربی‌های سالم هستند؛ همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده مغذی تبدیل می‌کند که برعکسِ ارزش غذایی بالا، دارای کالری پایینی هستند و گزینه مناسبی برای کاهش وزن به شمار می‌آیند.

۳) روغن زیتون

روغن زیتون، سرشار از چربی‌های تک غیراشباع یا چربی‌های سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ است و با افزایش سوخت‌وساز بدن، باعث چربی‌سوزی می‌شود. این روغن به جنگ کلسترول بد می‌رود و با کاهش آن، فرآیند چربی‌سوزی را آغاز می‌کند.

۴) اسفناج

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات برای کاهش وزن است که کالری ناچیزی دارد. فیبر موجود در اسفناج باعث هضم بهتر غذا و ایجاد احساس سیری می شود.

۵) گوجه‌فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ترکیبات بتاکاروتن، لیکوپن و لوتئین است که مصرف این ترکیبات با کاهش تجمع چربی احشایی در ارتباط است و با بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی مبارزه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، این هشت نوع سبزیجات را بخورید

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1886540

دیگر خبرها

  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی
  • اهدای 1794 سری جهیزیه و لوازم ضروری به نیازمندان خراسان جنوبی
  • فرایند پخت 135 کیلوگرم پلو ازبکی با گوشت توسط آشپز مشهور ازبکستانی (فیلم)
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • کشف و معدوم سازی ۱۸۰ کیلوگرم روغن ضایعاتی در روداب
  • دین با شناخت و علم ارزش پیدا می‌کند
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟
  • تدارک ۱۵۰ هزار بسته اطعام افطار برای روزه داران امام حسنی (ع)