Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ­بهاي نفت خام سبک و شيرين ‏شاخص ‏نيويورک، ‏وست تگزاس ‏‏اينترميديت ‏‏(دابليو.تي.آي)،‏ ‏در پايان معاملات روز چهارشنبه اندکي افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از نيويورک، بهاي هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شيرين، وست تگزاس اينترمدييت ‏‏‏(دبليو.تي.آي) که بيشتر براي ‏‏قيمت گذاري نفتي که در ‏‏آمريکا ‏مصرف مي شود به کار ‏برده مي ‏شود در پايان معاملات ‏بازار نفتي ‏نيويورک، نايمکس، ‏براي تحويل ‏در ماه مارس با 23 سنت افزايش نسبت به پايان معاملات روز کاري پيشين اين بازار، به 64 دلار و 73 سنت رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اطلاعاتي که وزارت انرژي آمريکا منتشر کرد ذخاير نفت تجاري آمريکا پس از ده هفته روند کاهش ، هفته گذشته افزايش زيادي داشت.
اندرو لبوف از کارشناسان بازار نفت در اين مورد مي گويد :"اين افزايش قابل ملاحظه ناشي از افزايش غيرمنتظره واردات و کاهش تغذيه پالايشگاه ها است. " وي افزود:"با اين حال ديگر عامل تعيين کننده در بازار کاهش پايانه نفتي ‏‏«کوشينگ» (‏Cushing‏) است."
پايانه نفتي ‏‏کوشينگ در ايالت ‏اکلاهما واقع در بخش جنوبي ‏آمريکا، پايانه اي است که نفت ‏موجود در آن به عنوان ‏مرجع ‏در تعيين بهاي نفت پايه ‏آمريکا،وست تگزاس ‏اينترميدييت، مورد استفاده ‏قرار مي گيرد. همچنين بر اساس آمار هفتگي ارائه شده از سوي وزارت انرژي آمريکا ذخاير بنزين نيز دوميليون بشکه و ذخاير ديگر محصولات پالايش شده يک ميليون و 900 هزار بشکه کاهش داشته است.
توليد نفت آمريکا نيز همانطور که پيش بيني مي شد به طور متوسط به 9 ميليون و 920 هزار بشکه در روز رسيد درحالي که در هفته پيش از آن 9 ميليون و 880 هزار بشکه بود.
همچنين به گزارش خبرگزاري رويترز از لندن ، در زمان بسته شدن بازار نيويورک ، بهاي ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت درياي شمال که ‏از آن به عنوان ‏يکي از مهمترين مراجع قيمت گذاري ‏ نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهاي بين المللي و پايه اي براي قيمت ‏گذاري ديگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده مي شود با شش سنت افزايش به 69 دلار و 6 سنت رسيد. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما سایت خبرگزاری «اسپوتنیک» از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر داد.

یک منبع محلی به این خبرگزاری گفت: پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العُمَر» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه هدف شلیک موشک قرار گرفت.

یک منبع آگاه روز جمعه گفت: هفت موشک به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العُمَر شلیک شد که سه فروند از آنها از سمت جنوب شرقی در داخل پایگاه و چهار موشک دیگر در مجاورت پایگاه برخورد کرد.

یک منبع افزود: ستون‌های دود در محل مشاهده می‌شد.

از زمان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳، نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه بار‌ها هدف حمله موشکی و پهپاد‌هایی قرار گرفته اند که به اعتقاد واشنگتن، متعلق به گروه‌های برخوردار از پشتیبانی ایران است.

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست
  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه