Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@00:29:20 GMT

اجرای طرح روستای بدون بیکار در 12 روستای لرستان

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۴۲۲۱

اجرای طرح روستای بدون بیکار در 12 روستای لرستان

رحمن قلاوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح روستای بدون بیکار براساس ابلاغ معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان لرستان در راستای اشتغالزایی و کاهش بیکاری جامعه روستایی استان آغاز شده است.
وی بیان کرد: این طرح در روستاهای تپه دار کاکاشرف در خرم آباد، ده گاه در بروجرد، درب آستانه در دورود، چمن سلطان در الیگودرز، چشمه سلطان در ازنا، شهن آباد در دلفان، اشتره گل گل در کوهدشت، اسلام آباد بالا در پلدختر، قلعه نصیر در معمولان، سراب چگه در دوره چگنی، آغاجان رومشگان و عدل آباد در سلسله اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی در طرح روستای بدون بیکار در هر شهرستان یک روستا به عنوان پایلوت انتخاب شده است که پس از دستیابی به نتیجه مورد نظر این طرح در سطح تمام روستاهای استان توسعه خواهد یافت.
وی افزود: به منظور برنامه ریزی دقیق و دستیابی به شاخص های مورد نظر نرخ بیکاری، تعداد جمعیت و مشاغل مورد نظر در این روستاها به مراجعه به خانوارهای این روستاها احصا شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: پس از برگزاری کارگاه های آموزشی در رشته های مورد تقاضا و قابل اجرا در روستاهای پایلوت به افراد متقاضی و گروه های شغلی تسهیلات ارزان قیمت از طریق استانداری و دستگاه های اجرایی مرتبط پرداخت خواهد شد.
وی افزود: جمعیت تحت پوشش این طرح در حال حاضر 2هزار و 600 نفر است.
استان لرستان دارای 2 هزار و 864 روستای دارای سکنه است.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی در روز‌های اخیر بیشترین میزان بارش با ۹۱.۲ میلیمتر در رومشکان و کمترین بارش با میزان ۹ میلیمتر در سیلاخور ثبت شده است.

بهروز مرادپور افزود: میزان بارندگی در خرم آباد ۴۲.۴، بروجرد ۱۱.۱، کوهدشت ۵۵.۱، الیگودرز ۱۶.۵، پلدختر ۵۱.۸، دورود ۱۱، الشتر ۳۶.۴ و نورآباد ۳۸.۵ میلیمتر ثبت شده است.

همچنین بنابر این گزارش میزان بارندگی در ازنا ۱۱.۲، ایمان آباد ۳۱.۵، سپیددشت ۴۴، ریمله ۵۸ و شول آباد ۳۸.۵ میلیمتر ثبت شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با تأکید بر تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها، سامانه جدید بارشی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت وارد کشور می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • پلمب‌ تالاری که باعث لغو پروازهای خرم‌‌آباد شد
  • برگزاری مسابقات باشگاهی تنیس روی میز بزرگسالان لرستان
  • سیل و آبگرفتگی در روستای جنت آباد گرمسار
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متر بارش باران در رومشکان
  • ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت