Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-09@02:07:44 GMT

تنها درخواست کسبه پلاسکو ساختن آن است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۴۴۱۶

تنها درخواست کسبه پلاسکو ساختن آن است

به گزارش جهان نيوز، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک،در خصوص وضعیت بازار پوشاک اظهار کرد: افق آینده صنعت پوشاک کشور امیداوار کننده است. بخش زیادی از مسئولان و افراد ذیربط به دنبال توسعه و حمایت از تولید داخلی هستند، همچنین در این میان واحد های صنفی هم به فروش کالای داخلی مبادرت می ورزند.
  وی بیان کرد: صنعت پوشاک و تولید کنندگان نیازمند حمایت ضرب العجل دولت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش دسترسی سریع افراد به مواد اولیه ، ملزومات تولید و ارتقای دانش فنی تولیدکنندگان از جمله اقداماتی است که موجب تسهیل امور می شود.

 رئیس اتحادیه پوشاک با بیان  اینکه افزایش نرخ ارز تاثیر مثبتی بر کاهش واردات داشته است،افزود: بالا رفتن قیمت دلار نه تنها باعث به صرفه نبودن واردات پوشاک برای افراد شده  بلکه  موجب ایجاد یک فضای رقابتی برای محصول تولیدکنندگان داخلی نیز شده است. تاکنون اقدامات موثری در خصوص کاهش میزان وارات صورت نگرفته است و دستگاه های نظارتی واردات را در تنه اصلی کاهش نداده اند.چرا که بخش زیادی از اقدامات مقابله ای با این موضوع در سطح خرده فروشی بوده که این امر نیز  اثری در این باره نداشته است.

شیرازی با بیان اینکه هم اکنون شاهد  واردات بی رویه در بخش پوشاک به صورت قانونی هستیم،افزود: این امر باید مورد بازنگری ، بحث و بررسی قرار گیرد.چراکه در اصل واردات باید موجب ارتقای سطح کیفی تولیدات داخلی و فاصله قیمتی زیاد با نمونه های خارجی در بازار عرضه شود .هم اکنون پوشاک خارجی موجود در بازار در رده  کیفی نمونه های داخلی است و با قیمت های نازلی در بازار به فروش می رسد، که این موضوع موجب تضعیف تولیدات داخلی در بازار شده است.

عضو اتاق اصناف تصریح کرد: تا پایان سال حدود 2 ماه  زمان باقی مانده است و دولت باید به سرعت اقداماتی در زمینه کاهش قاچاق و تسهیل امور تولیدکنندگان اجرا کند. ما  توقع داشتیم  که طی سه ماه گذشته برنامه هایی در این باره از جانب دولت  در دستور کار قرار گیرد.

 شیرازی با تاکید بر اینکه بانک ها تاثیر زیادی بر افزایش حجم نقدینگی و ثبات آن دارند، مطرح کرد: تسهیلات بانکی باید موجب تاسیس، نوسازی و توسعه واحد های تولید باشند ،اما هم اکنون نرخ بالای سودهای بانکی در کشور اثری متناقض برجای گذاشته است.در اکثر مناطق دنیا نرخ سود بانکی تک رقمی است  در حالیکه این عدد در کشور ما 18 درصد است.

وی با اشاره به فاصله کم  باقی مانده  تا بازار شب عید گفت: بخش زیادی از فروشگاه های  عضو اتحادیه با نزدیک شدن به بازار شب عید در صدد فروش فوق العاده تولیدات داخلی هستند تا مردم با قیمتی مناسب به خرید پوشاک با کیفیت مطلوب اقدام کنند.

رئیس اتحادیه پوشاک درباره بازار شب عید کسبه پلاسکو هم بیان کرد: تمام وعده هایی که به کسبه آسیب دیده پلاسکو داده شده بود به مرحله اجرا نرسیده  است . این افراد در یک سال اخیر از گردش مالی مناسبی  برخوردار نبوده اند. به همین سبب اگر یک نمایشگاه بهاره در محل مجتمع نور برگزار شود  موجب تبلیغ این کسبه و توسعه فعالیتشان خواهد شد.

شیرازی در پایان گفت: تنها درخواست کسبه پلاسکو ساخت دوباره ساختمانشان است،که با توجه عملیاتی نشدن وعده ها ، سازمان های مربوط باید هر چه سریع تر به فکر اجرایی کردن این مهم باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمهدی شاهین زاده بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت، انجام خدمات الکترونیک است و در این راستا مجوزها بویژه پروانه کسب اصناف از سوی درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود که به همین منظور تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلات و خدماتی که دولت ارائه خواهد داد، باید کد شناسه یکتا داشته باشند.

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان گناوه افزود: کد یکتا به حساب بانکی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند متصل می‌شود.

وی گفت: تا پیش از این، افراد باید از مجوز فیزیکی استفاده می‌کردند یا استعلامی از نهادهای مربوطه انجام می‌گرفت تا اعتبار پروانه کسب آنها بررسی شود، اما با الکترونیکی شدن و ایجاد بستر جهت دریافت کد یکتا دیگر نیازی به موارد ذکر شده نیست.

شاهین زاده با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که در حال حاضر اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی به دنبال آن هستند اخذ شناسه یکتا توسط بازاریان و کسبه است، افزود: متقاضیان می‌توانند با ورود سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه یا کد مجوز و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها، به سرعت و به صورت رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) خود را دریافت کنند.

شاهین زاده تاکید کرد: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، کسبه‌ای که مجوز الکترونیک نداشته باشد و نام آن‌ها در بانک اطلاعات کسب و کار کشور نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان گناوه گفت: اتاق اصناف شهرستان و اتحادیه‌های صنفی آماده پاسخگویی در این مورد به کسبه و بازاریان است.

کد خبر 6098535

دیگر خبرها

  • چرا خارجی خریدیم؟ / شهرداری تهران توجیه می کند یا توهین؟
  • از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد
  • بدقولی بیمه‌ها؛ کمبود دارو در بازار
  • جنجال جدید شهرداری تهران درباره واردات اتوبوس
  • بیلبورد‌های شهرداری تهران در حمایت از خرید اتوبوس از چین
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان