Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین که در حاشیه اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان کنفرانس گفت: به شما تبریک می‌گویم که چنین حرکت پرشور و کاملا عقلایی و اعتقادی را آغاز کردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: باید همین ابتدا بگویم نگران این هیاهوها نباشید که عده‌ای از روی جهالت وسیله‌ای می ‌شوند در دست مزدوران که علیه آرمان‌های مقدس این کشور و این نطام حرف‌هایی بزنند؛ عدم درک درست از تحولات عالم در شعار «نه غزه و نه لبنان» نهفته است. می‌شود کسی در خانه‌ای بنشیند و بگوید اگر خانه همسایه آتش گرفت به ما ارتباطی ندارد.

ولایتی با بیان اینکه همه می‌خواهند جای پایی در کشورمان داشته باشند، تاکید کرد: اینجا قلب تحولات جهان است.

وی ادامه داد: فرض کنید ما مسلمان هم نبودیم، می‌شود کنار مرز ما در داخل عراق، پرچم اسرائیلی‌ها را در کردستان عراق بلند کنند و ما ساکت بنشینیم؟

* افتخار ایران حمایت از محور مقاومت است

 رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با با بیان اینکه لبنان حزب الله توسط ابران تقویت شد و به اعلام آن افتخار می‌کنیم، افزود: امروز حزب‌الله در شرایطی است که حاکمان اسرائیل همانند جنگ 33 روزه، از آن می‌گریزند.

وی با بیان اینکه مسئولان مقاومت فلسطین در جنگ غزه هم گفتند از نان تا فشنگ را ایران به ما داد، تاکید کرد: این نکته را آقای رمضان در نشست خبری خود پس از جنگ گفت و ما افتخار می‌کنیم اینجا نشسته‌ایم و مسلمانان را در برابر صهیونیست‌ها حمایت می‌کنیم.

ولایتی اضافه کرد: 22 روز تمام کل غزه حدود 300 کیلومتر مربع که مورد حمله از همه طرف بود، موفق شد مقاومت کند؛ این عزم ملت فلسطین را می‌رساند و حمایت ما را و ماهم افتخار می‌کنیم که اسرائیل را زمین‌گیر کرده‌‌ایم.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری برخی شعارهای انحرافی در خصوص عدم حمایت از ملت فلسطین و حزب‌الله لبنان تاکید کرد: عده‌ای مزدور این حرف‌ها را می‌زنند و عده‌ای بی‌خبر هم تکرار می‌کنند اما این نهضت که به فرموده رهبری آغاز شده، مبارک است و باید به دست جوانان ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: ایران در طول تاریخ، هم در تمدن و هم در فرهنگ، پرچم‌دار بوده و اکنون نیز در منطقه پرچم‌دار است.

مردم ایران در مقابل سلطه می‌ایستند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه با بیان اینکه امروز بنای آمریکا بر تجزیه کشورهاست، گفت: نقشه خاورمیانه جدید به دنبال تجزیه کشورهاست و ایران با این کار مخالف است.

ولایتی به زورگویی استکبار جهانی در منطقه اشاره کرد و گفت: یکی می‌گوید برجام را حفظ می‌کنیم، البته باید موشک‌تان محدود شود. یکی دیگر می‌گوید حضورتان را در منطقه محدود بکنید. به چه دلیل؟ آیا این زورگویی نیست؟ این زور را زمان شاه می‌توانستید بگویید، اما الان خیر.

وی با بیان اینکه همواره مردم ایران در برابر سلطه ایستادند، تاکید کرد: ملت ابران از ابتدای تاریخش هیچ‌گاه سلطه را نپذیرفته، زمان حمله اسکندر به ایران، در مقابل سلطه یونانی‌ها ایستادند و در زمان اسلام هم حقانیت اسلام را دیدند و بنی امیه و بنی‌عباس را ساقط کردند.

* حضور ایران در منطقه اجتناب ناپذیر است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: حضور منطقه‌ای ما امری اجتناب ناپذیر است و برای اینکه تعیین کننده‌ترین عنصر منطقه باقی بمانیم، این روند را ادامه خواهیم داد.

وی اضافه کرد: حضور ما در عراق و سوریه و فلسطین و لبنان با هماهنگی و تمایل دولت‌های این کشورها است. همچنین اگر به یمن کمک می‌کنیم، این وظیفه انسانی ماست و عربستان بداند که در صورت ادامه این روند، یمن، ویتنام عربستان خواهد شد.

گفتنی است ولایتی در خاتمه سخنرانی خود از نشریه جبهه واحد رونمایی کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، اشرف القدره گفت: ۱۱ هزار نفر از فلسطینیان همچنان در زیر آوارهای غزه هستند.

وی افزود: میانگین روزانه شهدای غزه بر اثر تجاوز نظامی (رژیم) اسرائیل به این باریکه به ۱۷۲ شهید از جمله ۷۰ کودک می‌رسد.

وزارت بهداشت فلسطین پیش تر اعلام کرده بود: ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، با ۵ مورد جنایت، دست کم ۴۸ شهروند فلسطینی را شهید و ۷۹ نفر دیگر را زخمی کرده است.

با احتساب این آمار، شمار شهدای نوار غزه از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر رسید.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین شمار زخمی‌ها را در این مدت ۷۶ هزار و ۹۸۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • صفی الدین: عملیات «وعده صادق» ایران اتفاق بزرگی است
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد
  • ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • ترکیه: اسرائیل باید احساس شرم کند
  •  اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان
  • مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در شلومی هدف قرار گرفت
  • مصر: در تنش اسرائیل و ایران هر آنچه می‌توان باید انجام داد