Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@12:05:10 GMT

روباتی که مجری تلویزیون می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۵۴۵۳

روباتی که مجری تلویزیون می شود

ژاپن در عرصه روباتیک پیشتاز است و تاکنون روبات‌هایی با توانمندی بالا در این کشور طراحی شده است. درهمین راستا قرار است برای نخستین بار در جهان، یک روبات انسان نما با نام اریکا (Erica)از آوریل 2018به عنوان مجری تلویزیون ژاپن نقش آفرینی کند و جای یک نیروی انسانی را بگیرد. میترا جلیلی خبرنگار

ایران آنلاین /این روبات انسان نما که ظاهری شبیه به یک زن 23ساله دارد نتیجه تلاش محققان علوم روباتیک در دانشگاه های اوزاکا و کیوتو و نیز موسسه بین المللی تحقیقات روباتیک ATR در سال 2014 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هیروشی ایشیگورو» یکی از طراحان این روبات می گوید:  اریکا شبیه ترین روبات انسان نمای اندرویدی و هوشمند به انسان است و توانایی درک سوال های دیگران را دارد. همچنین می تواند به راحتی و با تغییر حالات چهره خود، به سوالات مخاطبان پاسخ بدهد.  وی یادآور شد که برای ساخت صورت و ظاهر این روبات،از عکس 30 زن زیبای ژاپنی استفاده شده است و درنهایت، ترکیبی از چهره های آنها را ایجاد کردیم. ازآنجا که این روبات می تواند نوشته ها را به صورت روان بخواند و به راحتی بر روی صندلی بنشیند مناسب ایفای نقش مجری در تلویزیون است.

وی، تفاوت این روبات مجهز به هوش مصنوعی با دیگر روبات ها را این موضوع می داند که اریکا دارای کاریزما است و با توجه به مجهز بودن به الگوریتم های صحبت کردن، می تواند با مخاطبان ارتباط کلامی و چشمی برقرار کند. این روبات همچنین به سنسورهای اینفرارد و تکنولوژی شناسایی چهره مجهز است تا بتواند صورت همه افراد حاضر در اتاق را شناسایی کند.

گردن و شانه و کمر این روبات متحرک است و می تواند بدون کمک دیگران بسیاری از حرکت ها را انجام دهد. این روبات خود را اهل کیوتو و کاملا شبیه انسان ها می داند و از ملاقات با انسان ها بسیار هیجان زده می شود. بسیاری معتقدند این روبات بسیار علاقه مند به آموزش و یادگیری درباره دنیای بیرون است.

البته این نخستین بار نیست که یک روبات در تلویزیون مجری گری می کند و پیش از این نیز روبات Siaois در سال 2015 که توسط مایکروسافت طراحی شده است در یک برنامه تلویزیونی چینی در بخش پیش بینی وضعیت آب و هوا مدتی به فعالیت پرداخت ولی این فعالیت ادامه نیافت.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پخش مسابقه مردان آهنین امروز ۹ فروردین از تلویزیون + شبکه ۳، ورزش و ساعت تکرار

ساعت پخش مسابقه مردان آهنین از شبکه‌های تلویزیونی در ایام عید نوروز مورد توجه کاربران فضای مجازی است. مجری مردان آهنین علیرام نورایی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسابقه محبوب مردان آهنین بعد از سال‌ها به قاب تلویزیون بازگشته است.

مجری برنامه مردان آهنین

این مسابقه با اجرای علیرام نورایی در ایام نوروز هر شب از ساعت ۲۰ روی آنتن تلویزیون می‌رود.

ساعت پخش مسابقه مردان آهنین از شبکه ۳

مسابقه مردان آهنین ساعت ۲۳:۳۰؛ از شبکه سه

ساعت پخش مسابقه مردان آهنین از شبکه ورزش

مسابقه مردان آهنین ساعت ۲۰:۰۰؛ از شبکه ورزش

ساعت تکرار پخش مسابقه مردان آهنین

تکرار مسابقه مردان آهنین ساعت ۱۳:۰۰؛ از شبکه ورزش

کد خبر 739873

دیگر خبرها

  • (ویدئو) کنایه مجری تلویزیون به ساسی مانکن؛ ساس فرهنگ ایران است
  • زمان پخش مسابقه مردان آهنین امروز ۱۰ فروردین از تلویزیون + شبکه ۳، ورزش و ساعت تکرار
  • حسن ریوندی: تلویزیون چند تا مجری خل و چل داره که یکیشون بهمن هاشمیه (فیلم)
  • عکس جنجالی سفیر ایران با مجری تلویزیون باکو
  • زمان پخش مسابقه مردان آهنین امروز ۹ فروردین از تلویزیون + شبکه ۳، ورزش و ساعت تکرار
  • سودابه آقاجانیان از دلیل غیبتش در تلویزیون پرده برداشت
  • یک برنامه جدید با محوریت جناب خان در راه است
  • عقب‌گرد بزرگ جبلی به گذشته؛ سلبریتی گریزی جوابگو نبود همه سلبریتی‌ها مجری شدند!
  • مهران رجبی: قرآن نور مطلق است و هیچ شکی در آن نیست + فیلم
  • انتقاد تند مجری تلویزیون از رفتارهای ناعادلانه روی آنتن زنده