Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مطلب که به قلم مهدی ناصرنژاد نگاشته شده، آمده است: معمولاً و در مواقع بارش سنگین برف که کوه و دشت و بیشه زار و باغ زیر پوشش ضخیمی از حریر برف پنهان می ماند، آوارگی و دربه دری حیوانات وحشی هم شروع می شود.
در اینگونه مواقع حیوانات گرسنه برای تنازع بقای خود و با پیروی از شمّ قوی که دارند، به تدریج و ناخواسته به حریم شهرها و روستاها نزدیک می شوند به این امید و غریزه پنهان که شاید طعم های و شکاری به چنگ آورده و شکم گرسنه ای سیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حیوانات وحشی از جمله گرگ و روباه و شغال که بیشتر از هر وحوش در طبیعت و اقلیم استان همدان دیده می شوند، بر اساس آن غریزه ذاتی و انحراف ناپذیر خویش می دانند که انسانها همواره برای حیات و ذخیره گاه غذایی مورد نیاز خود اقدام به نگهداری و پرورش حیوانات اهلی می کنند و امکان شکار و دستبرد به آن در هر شرایطی وجود دارد.
متأسفانه و یا در این مورد خوشبختانه در جامعه امروز ما فقط ذخیره گاه مواد غذایی در کنار و همراه انسانها نیست که حیوانات وحشی را برای بقا به فکر و طمع می اندازد، بلکه بی توجهی به سلامت محیط زیست و ناتوانی در دفع زباله های انسانی است که مواقع سرما و زمستان و برف، حیوانات وحشی را از دامنه ها و دشت ها به حاشیه سکونتگاه های انسانی می کشاند.
کیسه های مملو از زباله ها و پسماندهای مواد پروتئینی در هر ساعت از روز و شب مقابل خانه ها و در بستر معابر و کوچه و پس کوچه های اصلی و فرعی به وفور پراکنده است.
از سوی دیگر اخبار گوناگون و تأیید شده و ناشده در این روزها حاکی از مشاهده گرگهای گرسنه در محلات حاشیه ای همدان است.
در یک زاویه مخصوص از نگاه انسانی، هیچ اشکال و گناهی ندارد چنانچه حیوانات وحشی حتی از نوع گرگ های درنده به حریم شهرها و سکونتگاه ها نزدیک شوند و احیاناً کیسه زبال های حاوی ضایعات مرغ و کله ماهی و استخوان قابل هضم به چنگ آورند و بگریزند، اما اشکال کار اینجاست که خدای ناکرده سه لانگاری و بی توجهی معمول ما نوع بشر در دفع زباله باعث اتفاق ناگواری گردد و وقت و بی وقتی گرگ یا شغال گرسنه از روی ترس یا گرسنگی شدید به جان کودک یا انسان کم توان بیفتد و فاجعه ای به بار آید.
بنابراین اگر انسانهای دلرحمی هستیم و دوستدار طبیعت و مخلوقات خدا از انواع وحش آن می باشیم چه بهتر که غذا و دان و ضایعات قابل مصرف وحوش را کیلومترها دورتر از حریم زندگی همسایگان بی گناه خود رها سازیم و اجازه دهیم زباله هایمان در ساعاتی معین توسط افراد و گروه های مأمور به صورت معمول حمل شده و بیرون از شهرها و مکانهای انباشت زباله های شهری باری به هر جهت در دسترس وحوش و حیوانات ولگرد هم قرار بگیرد.
در این باره حساب پرندگان از همه وحوش جداست، بخصوص که این روزها پرندگان بی آشیان و میهمان بیشتر از هر زمانی احتیاج به دانه و جیره ناچیزی برای چینه دانهای ضعیف خود دارند و به شکرانه نعمت های الهی چه خوب که به فکر مخلوقات کوچک و بی پناه و گرسنه هم باشیم و از سویی به گونه ای مواظبت کنیم تا با دست خودمان گوشت را به دهان گربه نسپاریم و آت وآشغال اغواکننده را از دسترس حیوانات درنده دور نگه داریم تا حریم زندگی و سکونت خودمان همچنان امن بماند.
روزنامه همدان پیام به مدیرمسئولی نصرت الله طاقتی احسن در همدان چاپ و منتشر می شود.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان توسعه تجارت ایران در بخشنامه ای موضوع ضوابط صادراتی محصولات فرعی جنگل و مرتع را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: بازگشت به نامه شماره ۱۴۰۲/۱۵۹۱۷۷۸ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۸، به پیوست تصویر نامه شماره ۱۷۰۴۹ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و ضمائم آن در خصوص ضوابط صادراتی محصولات فرعی جنگل و مرتع به تفکیک اقلام ممنوع صادراتی و (اقلام مجاز مشروط) در صادرات ارسال می گردد. ضمناً طبق اعلام معاونت مذکور صادرات اقلام مندرج در بند ۲ نامه فوق الذکر اقلام) مجاز مشروط) منوط به تایید سیستمی نماینده دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در سامانه گمرک ایران خواهد بود. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ نمایند.

ضوابط صادراتی محصولات فرعی جنگل و مرتع

برابر مفاد بخشنامه شماره ۱۴۰۲۳۳۰۹۶/۱ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور موضوع نامه شماره ۱۴۰۳۱۱۵۸/۶۴ مورخ ۱۴۰۳/۱/۲۰ دفتر امور مراتع سازمان مذکور ضوابط صادرات محصولات فرآورده ها فرعی جنگل و مرتع به شرح ذیل است؛

۱- اقلام غیرمجاز جنگلی و مرتعی برای صادرات (صادرات ممنوع): شقاقل، پرسیاوشان زیره سیاه اشنیان شقار، کرفس وحشی و کوهی، کلوس خزه مرزه خوزستانی، گل بنفشه، کشمش کولی، سنبل الطیب مهر، خوش چله داغی سورنجان، قرهقات، بیا تر سرخدار، شمشاد شقایق، ایرانی انواع لالمها، سوسن چهل چراغ، سنبل خوزستانی انواع قارچ خوراکی برداشت از جنگل مان دنبلان سیاه، سیر کوهی (والک) گز، عافی، ریشه و پوست درختان و درختچه های جنگلی، ریزوم، ثعلب ریشه، کوکب ریشه می ریشه کاسنی ریشه ریواس وحشی، ریشه چوبک، ریشه روناس، خاس ریشه زنبق، وحشی ریشه کوکب، وحشی ریشه شیرین بیان، مرتعی ریشه، سریش برگ مورد، بن سرخ، پیاز و گل لاله سرنگون گل اروانه پیاز گل، نرگس بذر جاشیر، خوراکی اجزای کامل درختچه های گز مان، شوکه گز روغنی خاک خاکبرگ جنگلی، زغال و و هیزم.

۲- اهم اقلام مجاز مشروط صادراتی جنگلی و مرتعی: گلپر اسپند خارشتر (ترنجبین، شیرخشت، فرنجمشک مریم، نخودی، چماز گز، شهداد، بیدخت، انچوچک، گل نمدار، درمنه، افسنطین، برنجاسب علف گاو، زبان گل نرگس گز خوانسار گز انگبین آویشن شیرازی کاکوتی، آنغوزه تلخ، آنغوزه شیرین، همیشک انواع سرخس بال، عقابی، عشقه کوله، خاس ترانه، ارغوان باریجه کثیرا، وشاء شکر تیغال انزروت، کاپاریس (لگجی)، علف چای، گل بومادران، گل کاسنی، گل گندم، قدومه شیرازی، بارهنگ بابونه شاتره، موسر (برداشت از مراتع)، کنگر، انواع قارچ خوراکی دنبلان)، سفید قهوه ای و قرمز برداشت شده از توراتع، مستکی سرشاخه آویشن بنایی، سرشاخه آویشن برگ باریک سرشاخه آویشن، کرمانی اندام هوایی، ریواس صمغ طبیعی الله (سقز)، صمغ طبیعی درختان بادام و گیلاس جنگلی (زدو) برگ کنار برگ اکالیپتوس میوه محلب میوه روناس میوه ناخنک کلیل الملک میوه بادام جنگلی کوهی)، میوه زرشک وحشی (جنگلی) میوه نسترن وحشی میوه بنه و بلوط مازوج گال) (بلوط پسته، جنگلی، سماق گردو، جنگلی فندق جنگلی، تخم مرو، مصطکی، زالزالک، اسفناج وحشی، گلابی وحشی، سیب وحشی، جفت، بذر باریجه، بذر آنغوزه، چاشور، میوه خارخاسک و سایر محصولات مرتعی و جنگلی.

برای مشاهده جزییات به اینجا مراجعه کنید.

کد خبر 6092790 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • ترزیچ: ما برای فینال گرسنه‌تر از پاریسیم!
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • فرار بوفالو عظیم الجثه از چنگال شیرهای گرسنه | ویدئو
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • فرار یک بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه + فیلم
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است