Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار‬‎ با بیا ن اینکه حل مسائل اقتصادی از عوامل مهم برای حفظ حضور مردم در صحنه است، گفت: اگر در مسائل اقتصادی به موازات مسائل دیگر پیشرفته کرده بودیم شاید بیشتر از این می‌توانستیم مردم را در صحنه نگه داریم.احمد کریمی اصفهانی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب و بررسی نقاط قوت و ضعف عملکرد ۴۰ ساله مسئولان گفت: به طور طبیعی دیدگاه‌ها به اینکه به آن اهدافی که در نظر داشته‌ایم رسیدیم و یا نرسیدیم با توجه به سنین مختلف متفاوت است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  افرادی که قبل از انقلاب حضور داشتند معتقدند با مشکلاتی که رژیم شاه ایجاد می‌کرد و کسی حق نفس کشیدن نداشت امروز بستر و فضای بازی وجود دارد تا هر آنچه که افراد جامعه اعتقاد دارند، مطرح کنند. بنابراین این مسئله را می‌توان نمونه‌‌ای از رسیدن اهداف کلی از لحاظ اعتقادی دانست.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار‬‎ با اشاره به استقلال کشور گفت: ایران کاملا در رژیم شاه مستعمره و زیر یوغ بیگانگان و حکومت‌‌های مختلف بود و به عنوان ژاندارم منطقه برای غرب فعالیت می‌کرد اما امروز وضعیت مستقلی داریم و خودمان تصمیم‌گیری میکنیم با این باید تمام هم و غم خود را صرف این می‌کردیم که در دنیا الگو باشیم، در این بخش به اهداف مورد نظر نرسیدیم.

وی با بیان اینکه در موارد متعدد شاید به اهدافمان در انقلاب رسیده باشیم اما یکی از اهداف این بود که ملت در آرامش قرار گیرند در حالی که این هدف هنوز میسر نشده است، گفت: ضمن این که بسترهای مختلف از نظر علمی و نظامی و اجتماعی آماده شده است ضروری بود که حل تمام مسائل و مشکلات کشور به موازات هم پیش می‌رفت.

کریمی اصفهانی با اشاره به مباحث اقتصادی، گفت: حل مسائل اقتصادی از عوامل مهم برای حفظ و حضور مردم در صحنه است، اما بعضی‌ها کوتاهی کردند و در حالت خوش‌بینانه می‌توانیم بگوییم برخی هم نفهمیدند، اما برخی  وابستگی‌هایی داشتند که مردم را به نارضایتی کشاند.

وی ادامه داد: افرادی که سعی کردند کار و وظیفه را سست انجام دهند و یا شایستگی مسندهایی که بر سر آنها قرار دارند نداشتند، زمینه نارضایتی مردم را فراهم آوردند و به نظر می‌رسد تا حدودی دشمن در این زمینه موفق بوده که این موضوع باید مدنظر تمام مسئولان قرار گیرد و تمام تلاش خود را بگذارند تا رضایت و حداقل‌های معیشتی مردم و مسائل و مشکلات دیگر جامعه را حل کنند و در این بعد نظام دارای ضعف هستیم.

کریمی اصفهانی بیان کرد: متاسفانه مسئولان نتوانستند به بسیاری از مواردی که در سیاست‌های کلی آمده به خوبی عمل کنند و اگر ابلاغیه اصل ۴۴ پیاده شده بود و بخشی از کار به مردم سپرده می‌شد این رکود، بیکاری و مطالبی که باعث نارضایتی مردم شده است را شاهد نبودیم.

وی تاکید کرد: در بسیاری از مواقع محاسبات درست انجام نشده و افراد شایسته در مسند کار قرار نگرفتند.  اگر در مسائل اقتصادی به موازات مسائل دیگر پیشرفته کرده بودیم شاید بیشتر از این می‌توانستیم مردم را در صحنه نگه داریم.

کریمی اصفهانی اظهار داشت: قبل از اینکه بیگانگان را مدنظر قرار دهیم و به آنها امید داشته باشیم باید بدانیم که وعده الهی حق است و باید به ملت داشته‌ها و متفکران خود تکیه کنیم و طبیعی است که در این صورت پیشرفت خواهیم کرد و در این زمینه گله‌مندیم که چرا بیش از این پیشرفت نداشته‌ایم.

این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با اینکه باید چه سازوکاری در نظر گرفت تا به اهدافی که مدنظر انقلاب است برسیم، گفت: به نظر می‌رسد یکی از مواردی که از ابتدای انقلاب به آن متعهد بودیم وحدت بین مسئولان قوا و آحاد مردم برای اعتلا و سربلندی نظام است و تاکنون تجربه نشان داده که در سایه وحدت بسیاری از موفقیت‌ها را به دست آوردیم. تفرقه‌ای که در ابن مدت بین مردم به وجود آمد بسیار نامطلوب بود و آسیب‌های جدی به کشوروارد کرد که بایدبه آن توجه شود.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: مطلب مهم دیگر فساد در جامعه است این معظل به گونه‌ای شده که در حال فاسد کردن کل نظام است و اگر جلوی مفسدین گرفته نشود مشکلات ما روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارتدقی‌تر بر عملکرد مسئولان گفت: متاسفانه ما در کشور فاقد برخی ساز و کارهای نظارتی قوی لازمه کار هر نظامی است، هستیم که این نظارت هم از طریق مجلس و هم از طریق قوه مجریه باید اعمال شود.

این فعال سیاسی اصولگرا، ادامه داد: همچنین دستگاه قضا باید با قاطعیت با مفسدان برخورد کند، اما هنوز هم شاهد آن هستیم وقتی مفسدی دستگیر و حکم آن قطعی میشود صورت او را شطرنجی نشان میدهند در صورتی که فرد مفسد دیگر آبرویی بین مردم ندارد و پنهانکردن چهره و هویت وی قابل قبول نیست. بنابراین باید به مساله فساد جدی‌تر رسیدگی شود.

کریمی اصفهانی با تاکید بر ضرورت مدیریت قوی، گفت: ایران دارای منابع اقتصادی بسیار خوبی است و حدود ۸ درصد منابع جهانی را در اختیار داریم بنابراین وضعیت جامعه نباید اینگونه باشد. به طور حتم این وضعیت متاثر از مدیریت بد مسئولان است که نتوانستند به خوبی کشور را اداره کنند. مسئولان باید از خوابی که رفته‌اند بیدار شوند و رضایت مردم را به دست آورند.

وی درباره این که برای ایجاد اتحاد تا چه حد گفت‌وگوی ملی در بین جریان‌ها می‌تواند کارساز باشد، گفت: لازمه هر نظامی این است که گفتمان را بر کشور حاکم کند و به این معنا نیست که از ارزش‌ها چشم پوشی کنیم، تمام ارزش‌ها مانند استقلال، آزادی و جمهوریت و حاکم کردن نظام اسلامی هدیه انقلاب است و ما می‌توانیم در کنار این‌ها معضلات و مشکلات موجود را حل کنیم.

عضو حزب موتلفه تاکید کرد: گفتمان به این معنا که هر جناحی با جناح دیگر بنشیند و دیگری را محکوم کند حتما شرایط مطلوبی را به وجود نمی‌آورد. از طرفی گفتمان به معنای واقعی کلمه یکی از شعارهای مهمی است که برای نظام و حل چالشها و بحران‌هایی که وجود دارد، ضروری است.

کریمی اصفهانی در رابطه با از بین بردن شکاف بین نسلی، در دهه چهارم انقلاب اسلامی گفت: جوان‌های ما مشکلی با نظام ندارند بلکه با عملکرد مسئولان مشکل دارند و در این رابطه نتوانستیم مطالبات جوانان را برآورده کنیم و آنها حق‌شان است که دارای شغل باشند و بتوانند ازدواج و زندگی خوبی داشته باشند. اما وقتی که نتوانستیم رکود ، بیکاری جامعه و حداقل‌های زندگی را تامین کنیم طبیعی است که این فاصله هر روز بیشتر می‌شود بنابراین باید به این موضوع به طور جد پرداخته شود و تا زمانی که وضعیت رفاه مردم این‌گونه باشد، اعتراض‌ها وجود دارد .

وی ادامه داد: مسئولان بدانند افرادی که در راستای وظایفشان عمل نمی‌کنند و کسانی که اغتشاشات را راه انداختند از ملت ما نیستند و اگر کسانی بسترسازی می‌کنند و امنیت کشور را با ناآرامی‌ها برهم می‌زنند؛ مسئولان هم با آنها شریک هستند چرا که خوب کار نکردند.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهارداشت: البته انتقاد معترضان هم قابل قبول است؛ چراکه مردم مشکلاتی دارند و می‌خواهند مسائل خود را به گوش مسئولان برسانند و اعتراض حق مردم است اما حساب کسانی که اغتشاش کرده و اموال عمومی را تخریب می‌کنند از معترضان جدا است.

کریمی اصفهانی در رابطه با اینکه تا چه حد الگوی گفت‌وگوی ملی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها می‌تواند در کنترل هیجانات موثر باشد، گفت: ما نتوانستیم در این زمینه موفق باشیم اینکه در هر نظامی بستر برای کسانی که می‌خواهند مشکلات خود را مطرح کنند، فراهم شود یک مقوله طبیعی است و در همه دنیا متداول است اما باید مدیریت شده باشد تا افرادی که اعتراض دارند بتوانند اعتراض‌های خود را مطرح کنند و گروه و حزبی که آنها را نمایندگی می‌کنند مسئولیت این امر را بپذیرند و کسی حق تخریب و تجاوز به حقوق دیگران را نداشاه باشد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه تحقق جهاد اقتصادی چیست؟

   

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070334 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • لازمه تحقق جهاد اقتصادی چیست؟
  • نیروهای مسلح محبوب‌ترین قشر در بین مردم هستند
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • رضایت از سرمربی برزیلی؛ پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند