Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:13:43 GMT

وقتی هشدارها سبک شمرده می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۶۱۲۰

وقتی هشدارها سبک شمرده می‌شود

رئیس پلیس‌راه استان زنجان با انتقاد از نحوه عملکرد مردم در مواجهه با شرایط بحرانی در زمان بارش برف و بسته شدن راه‌ها، گفت: متاسفانه بسیاری از مسافران قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها اطلاعی نداشته و باعث بروز مشکل می‌شوند.

‌سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ با بیان اینکه بارها و به کرات اعلام شده است که در فصل زمستان مسافران قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها و شرایط آب‌ و هوایی اطلاع پیدا کنند، اظهار کرد: متاسفانه در وضعیت جوی چند روز گذشته در استان که شاهد بسته شدن برخی جاده‌ها بودیم، مشاهده شد که این تاکیدات برای برخی تاثیرگذار نبوده و مردم به این اصل مهم بی‌توجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در این وضعیت شاهد آن بودیم، بی‌توجهی محض بسیاری از رانندگان برای تجهیز خودروی خود به وسایل ضروری در سفرهای زمستانی و نیز زنجیرچرخ بود، به گونه‌ای که 99 درصد خودروها فاقد زنجیرچرخ بود و کسانی نیز که زنجیرچرخ به همراه داشتند طریقه استفاده درست از آن را نمی‌دانستند.

وی ادامه داد: همه ساله پلیس طرح‌های مختلفی را برای حفاظت از جان مسافران در ایام خاص به مرحله اجرا درمی‌آورد و دلیل این امر توجه به سلامت افراد است، ولی گویا عده‌ای خود به این موضوع بی‌توجه هستند و این موضوع باید واکاوی شده و برای آن راه چاره‌ای اندیشید؛ چراکه این افراد به جز خود جان دیگران را نیز به خطر می‌اندازند.

این مسئول به موضوع دیگری در رابطه با شرایط جوی چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: در وهله بعدی بسیاری از افراد که قصد تردد از جاده‌های استان را داشتند بعد از مواجه شدن با بسته شدن جاده اصرار بی‌جا برای ادامه سفر داشته و بی‌توجه به هشدارهای پلیس و عوامل راهداری بودند و این موضوع بسیار پررنگ بود.

وی افزود: وقتی اعلام می‌شود جاده مسدود است؛ قطعا با بررسی همه جوانب این تصمیم اتخاذ شده است، ولی عده‌ای با این تصور که موضوع دروغ است، اصرار برای طی ادامه راه دارند که این موضوع می‌تواند به قیمت از دست رفتن جان عده‌ای تمام شود.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه ماموران پلیس‌راه، راهداران و نیروهای امدادی در استان در چند روز اخیر با همه توان و امکانات پای کار بوده و تلاش کردند تا مشکلی برای مسافران پیش نیاید، گفت: انتظار داریم مردم نیز در این شرایط به توصیه‌ها توجه لازم را داشته باشند تا زمستانی بدون حادثه را پشت سر بگذاریم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر

مدتهاست جاده سبزوار و بردسکن در استان خراسان رضوی بسیار فرسوده شده و در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد. علاوه بر خطر انحراف خودرو از جاده، تردد رانندگان در این جاده نیز به راحتی صورت نمی‌گیرد و به خودروهایشان آسیب رسانده است.

این موضوع موجب شد تا شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر وضعیت جاده را به نمایش درآورد و از مسئولان درخواست رسیدگی کند.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

حال و روز ناخوش جاده روستا‌های گلباف و نسک پس از بارش باران سیل آسا + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز