Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سلطان مرادی 28‌ساله، ساکن شهرستان چادگان اصفهان بعد از گذشت یک‌سال و نیم از ازدواجش حالا پدر چهارقلوهاست. سه دختر و یک پسر او هنوز در بیمارستان عسگریه اصفهان تحت مراقبت پزشکان قرار دارند. آفتاب‌‌نیوز : محمد سلطان كارگري فصلي است كه چرخ زندگي‌اش به سختي مي‌گذرد. او از مسئولان درخواست شغلي ثابت و هزينه‌اي براي تأمين معاش چهارقلوها دارد كه اميد است صدايش شنيده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقاي مرادي، چه زماني متوجه شديد كه قرار است پدر چهار فرزند شويد؟
همسرم سه ماهه بود كه در سونوگرافي فهميديم او چهارقلو باردار است.
اين خبر شما را خوشحال كرد يا ناراحت؟
واقعاً خوشحال شدم، اما خب نگراني‌هايي هم داشت و دارد...
شغلتان چيست؟
كارگر فضاي سبزهستم و در يك شركت پيمانكاري قراردادهاي شش‌ماهه مي‌بنديم. شش ماه اول سال سركار هستم و شش ماهه دوم سال را زير كرسي مي‌گذرانم!
منزل مسكوني كه در آن ساكن هستيد استيجاري است؟
خير. زمين كوچكي داشتم كه طي اين چند سال هر چه درآمد داشتم را خرج كردم تا اينكه چند ماه قبل به هر سختي كه شده بود در آن ساكن شديم.
همسرتان شاغل است؟
خير. دانشجو بود كه به خاطر بارداري ترك تحصيل كرد.
آيا شرايط خانواده‌تان طوري هست كه بتوانند شما را كمك كنند؟
نه، واقعاً نمي‌توانم از آنها انتظاري داشته باشم.
آيا دوران بارداري همسرتان مخارج زيادي داشت؟
بله. پزشكان وقتي فهميدند كه همسرم چهارقلو باردار است داروهاي تقويتي تجويز كردند كه گاهي هر نسخه از آنها حدود 300 هزارتومان هزينه داشت.
الآن روحيه مادر بچه‌ها چطور است؟
خداروشكر خوبه. فقط نگران بچه‌هاست.
مرخص شده‌؟
بله. امروز مرخص شد.
چقدر هزينه ترخيص ايشان و بچه‌هاست؟
هزينه ترخيص همسرم حدود يك ميليون و نيم شد، ولي فعلاً بيمارستان پولي نگرفت و با يك برگه موقت او را ترخيص كردند، اما بچه‌ها در دستگاه هستند كه هزينه آنها شبي 500 هزار تومان است.
آيا در دوران بارداري و بعد از زايمان پيشنهادي براي قبول فرزندانتان داشتيد؟
بله. در دوران بارداري دو پزشك به ما گفتند كه ممكن است در اين شرايط زايمان چهارقلوها سخت باشد و پيشنهاد دادند همسرم دو تا از آنها را سقط كند. آنجا بود كه سراغ دكتر جهرمي‌زاده رفتيم و او ما را مطمئن كرد كه در شيراز تجربه چهارقلوزايي داشته است. او خيلي به ما دلگرمي داد كه به لطف خدا نگران نباشيم و توكلمان را به خدا كنيم. با حرف خانم دكتر من و همسرم بنا به اعتقاداتمان دلمان را به خدا سپرديم تا اينكه به لطف حق همه آنها سالم به دنيا آمدند. جا دارد از خانم دكتر تشكر كنم؛ چراكه او در همه شرايط و در هر زمان كه همسرم به او نياز داشت پاسخگو بود. بعد از زايمان هم چند نفر به صورت تلفني يا پيام پيشنهاد دادند كه يكي، دوتا از بچه‌ها را به عنوان فرزندخواندگي قبول كنند، اما نه خودم و نه همسرم راضي به اين كار نشديم.
چه انتظاري از مسئولان داريد؟
شرايط براي من و همسرم بسيار دشوار است. از مسئولان خواهش مي‌كنم من را تنها نگذارند و در صورت امكان براي هزينه‌هاي بيمارستان كمك كنند همچنين اگر شغل مناسبي پيشنهاد دهند از آنها سپاسگزارم كه شرمنده خانواده‌ام نشوم.
حرف آخر...
خيلي اين جمله را شنيده بودم كه بهشت زير پاي مادران است، اما باور كنيد امروز اين جمله را كامل درك كردم؛ چراكه همسرم در اين چند ماه خيلي سختي كشيد و من قدردان زحماتش هستم. از خدا مي‌خواهم مرا شرمنده او نكند.
منبع: جوان

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، محسن افشارچی، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: طی دوسال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و یکی از ویژگی‌های مسئولین این دستگاه پیگیری مداوم امور است.

افشارچی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشا خیر و به نفع مردم است، افزود: از فرمانداران و مسئولین استان در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تاثیرگزار بنگرند و در این راستا عمل کنند.

این مسئول ادامه داد: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد؛ کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را دربر می‌گیرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: ترویج کتابخوانی از اهداف مهم ما است و ترویج کتاب و کتابخانه و تربیت فرهنگی منشا خیر و به نفع مردم است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله، باید و نبایدهای حقوق شهروندی و... است. در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

استاندار زنجان ضمن اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان، گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی در پایان ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی و صدا و سیما برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، راه آهن و ترمینال محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان استندهای ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافرین ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • فیلم/ وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • حرفهای متواضعانه اوسمار در تمجید از یحیی و برانکو
  • راز مرگ پسر ۲۲ ساله گمشده برملا شد
  • حرفهای خشن اشکش به پورموسوی: مسئولان ورود کنند!
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی
  • برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ توصیه به مسئولین کشور