Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@23:12:32 GMT

وزیر ارتباطات وارد کهنوج شد + برنامه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۶۴۲۵

صراط: محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات به همراه هیات همراه وارد کهنوج شد.

به گزارش تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه خود را با نشست با نخبگان در کهنوج آغاز می‌کند.

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سپس از معدن تیتانیوم کهنوج بازدید و بعد از آن به منوجان سفر می‌کند.

آذری‌جهرمی در پایان سفر به جنوب استان کرمان در جلسه شورای اداری شهرستان منوجان و کهنوج شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهواره ارتباطی چین وارد مدار ماه شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، به گفته اداره ملی فضایی چین، ماهواره رله «کوئیکیاو_۲» (Queqiao-۲) روز دوشنبه پس از ۱۱۲ ساعت پرواز، در فاصله حدود ۴۴۰ کیلومتری از سطح ماه ترمز پریلون را انجام داد و پس از حدود ۱۹ دقیقه وارد مدار ماه شد.

این ماهواره که در تاریخ ۲۰ مارس با موشک حامل لانگ‌مارچ به فضا فرستاده شد، به عنوان سکوی رله برای مرحله چهارم برنامه اکتشاف ماه چین طراحی شده است و خدمات ارتباطی را برای ماه‌نورد چانگ‌ای‌۴ ارائه می‌کند. 

ترمز پریلون یک نوع کنترل مداری حیاتی در طول پرواز ماهواره به ماه است؛ ماهواره باید با نزدیک شدن به ماه "ترمز" کند و سرعت نسبی خود را به کمتر از سرعت فرار ماه برساند تا بتواند توسط گرانش ماه گرفته شود و به دور ماه بچرخد.

دو ماهواره آزمایشی فناوری ارتباطات، تیاندو-۱ و -۲ که روی موشک حامل لانگ مارچ  بودند نیز ترمز پریلون را تکمیل کردند و روز دوشنبه وارد مدار ماه شدند.

 ‌کوئیکیاو_۲ و در مقایسه با مدل قبلی خود با نوآوری‌های بیشتر در فناوری، عملکرد‌ها و طول عمر بیشتر برای مأموریت‌های بیشتر همراه است. 

این ماهواره به عنوان بخش مهمی از برنامه‌های فضایی چین برای ایجاد یک سامانه ارتباطی بین ماه و زمین در نظر گرفته شده و با ورود به مدار ماه، امکان ارتباط مستقیم آن با ماهواره‌های چینی در سطح ماه و ارسال داده‌ها و اطلاعات به صورت مستقیم به زمین فراهم شده است.

این ماهواره در موقعیت مناسبی در مدار ماه قرار گرفته است که به طور بهینه امکان ارتباط با ماهواره‌های دیگر و ایجاد یک پل ارتباطی موثر بین ماه و زمین را فراهم می‌کند. این اقدام مهم برای توسعه برنامه‌های فضایی چین و ارتباط موثر با ماه به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

با ورود این ماهواره به مدار ماه، امکان دسترسی سریع‌تر و موثر‌تر به داده‌ها و اطلاعات مربوط به برنامه‌های فضایی چین و برنامه‌های تحقیقاتی مربوط به ماه فراهم شده است. این مهم است که چین به عنوان یکی از کشور‌های پیشرو در حوزه فضاپیما‌ها و ارتباطات فضایی، از فناوری‌های مدرن و پیشرفته برای ارسال داده‌ها و اطلاعات ماهواره‌های خود به زمین استفاده کند و این موفقیت نشان از توانایی و توانمندی چین در این زمینه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش آذری جهرمی به ادعای رئیسی درباره سرمایه گذاری خارجی در ایران
  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • ماهواره ارتباطی چین وارد مدار ماه شد
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟