Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@17:28:05 GMT

پالایشگاه تبریز، پالایشگاه پاک کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۶۷۴۵

پالایشگاه تبریز، پالایشگاه پاک کشور

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، غلامرضا باقری دیزج در گفت و گو با خبرنگاران اظهار  کرد: با اجرای پروژه‌های مختلف زیست محیطی از سال 88  توانسته ایم در زمینه شاخص فضای سبز، پساب، پسماند، آلاینده‌های هوا، مدیریت مصرف انرژی، خاک و آب، آموزش فرهنگ زیست محیطی از وضعیت مناسبی در بین 9 پالایشگاه کشور برخوردار شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی احداث واحد بنزین‌سازی جدید، با اعتباری بالغ بر 265 میلیون یورو با هدف تولید بنزین منطبق با استانداردهای زیست محیطی ( یورو) را از جمله این پروژه ها عنوان کرد.

باقری دیزج افزود: احداث واحد گرانولاسیون گوگرد تولیدی ، با اعتبار 80 میلیارد ریال با هدف کاهش انتشار ذرات گوگرد از دیگر پروژه های اجرایی است که در مهرماه 92 آغاز و خرداد 94 پایان یافت.

وی اضافه کرد: پروژه بازیافت گازهای ارسالی به فلر (FGR  ) نیز با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و آلاینده های اتمسفری با هزینه 5 میلیون یورو در این شرکت اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز ادامه داد: خرید، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های پایش لحظه‌ای بویلرها ، با هدف پایش آنلاین گازهای خروجی از دودکش‌ها به منظور کنترل بهینه احتراق و کاهش انتشار آلاینده‌های اتمسفری با هزینه 10 میلیارد ریال در سال 91 آغاز و سال 93 به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تفکیک لجن‌های نفتی، بیولوژیکی و آهکی، با هدف مدیریت بهینه پسماند و بازیافت لجن‌های تولیدی در تصفیه خانه با هزینه 17 میلیارد ریال از دیگر پروژه های زیست محیطی اجرا شده این شرکت است .

باقری دیزج با اشاره به اجرای پروژه طراحی شبکه پایش آبهای زیرزمینی و احداث و حفر گمانه‌ها، گفت: این پروژه  با هدف پایش منظم آبهای زیرزمینی به منظور شناسایی و کنترل منابع آلاینده با اعتبار 3.5 میلیارد ریال اجرایی  شده است.

وی تاکید کرد: پروژه شناسایی ، اندازه ‌گیری و ارزیابی کمی و کیفی منابع آلاینده هوا (EFD) نیز با هدف مدیریت کنترل و حذف منابع آلاینده و بروزرسانی سیستم مدیریت زیست محیطی ISO–14001 که با صرف هزینه 1.7 میلیارد ریال از دیگر پروژه های زیست محیطی پالایشگاه تبریز است.

مدیرعامل شرکت پالایش تبریز همچنین به هزینه‌یابی جریان موادMFCA  براساس استاندارد 14051 با هدف کاهش ضایعات و انتشار آلاینده‌ها و استقرار سیستم مدیریت سبز  با 1 میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد.

 وی یادآور شد: پالایشگاه تبریز در این مدت بیش از 113 میلیارد ریال و 270 میلیون یورو اعتبار به اجرای پروژه‌های زیست محیطی تخصیص داده است.

باقری دیزج اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام یافته و همچنین براساس گزارش ها و پایش‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پالایشگاه تبریز از بین ۹ شرکت پالایشی کشور با کسب امتیاز 97.1 از مجموع 100 امتیاز رتبه نخست دررتبه‌بندی زیست‌محیطی شرکت‌های پالایشی را به خود اختصاص داده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر سلطانی‌محمدی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل خوب اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با هدف حل چالش‌های بسیار محیط زیست منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همکاری در این تفاهم‌نامه دوطرفه خواهد بود، ادامه داد: استفاده مطلوب از توانایی علمی دانشکده برای حل مشکلات و انجام تحقیقات کاربردی، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی، طراحی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی - پژوهشی، استفاده متقابل از بانک اطلاعاتی و کتابخانه‌ها، حمایت از پروژه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان، استفاده از امکانات تحقیقاتی دانشگاه، ارائه خدمات مشاوره‌ای در موضوعات زیست محیطی و همکاری برای ارتقای سطح تحصیلی کارکنان محیط زیست از مفاد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همکاری برای پیشبرد اهداف دو طرفه، چاپ مقالات و کتب علمی، پذیرش دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی و کارورزی، همکاری در راه‌اندازی نشریات علمی و کمک برای ترجمه متون علمی، برگزاری نشست‌های سه‌جانبه میان صنایع، دانشگاه و محیط زیست برای شناسایی مشکلات، بررسی و ارائه راهکار از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تنها دانشکده تخصصی آب کشور است. در این دانشکده چهار گروه تخصصی آبیاری و زهکشی، سازه‌های آبی، مهندسی محیط زیست و هیدرولوژی و منابع آب فعال هستند و در مقطع کارشناسی یک رشته، در مقطع ارشد ۱۰ رشته گرایش و در مقطع دکتری تخصصی نیز سه رشته گرایش تدریس می‌شوند. در این دانشکده، تمرکز روی گسترش دوره تحصیلات تکمیلی است.

دیگر خبرها

  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان