Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت یک روز پس از اینکه کاروانی از نظامیان ترکیه را در ریف جنوبی حلب هدف قرار داد، عملیات نظامی خود در شرق استان ادلب را مجددا آغاز کرد؛ منطقه‌ای که به مناطق اطراف «الحاضر و العیس» متصل است.

تحرکات روز گذشته ارتش سوریه از منطقه غربی فرودگاه ابوالظهور به سمت شمال غرب آن یعنی شهرک «سراقب» آغاز شده و نیروهای مقاومت توانستند ظرف مدتی کوتاه، 18 شهرک و منطقه را از تروریست‌های النصره پس بگیرند و خود را به «تل سلطان» و «مغاره میرزا» در جاده «ابوالظهور-معره النعمان» برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبگاه خبری «مراسلون» گزارش داد که ارتش سوریه صبح روز چهارشنبه (دیروز)، 12 شهرک را در محور غربی شهرک ابوالظهور و شش منطقه را در شامگاه روز گذشته در شمال فروگاه ابوالظهور آزاد کرده است.

مناطقی که طی عملیات گسترده ارتش سوریه آزاد شد، عبارتست از: «المشیرفة، الطویحینة، الحسینیة، التویم، تل الوقود، تل السلطان، البراغیتی، جدیدة، ذهبیة، تل خطرة، پدافند هوایی، طویل الحلیب، سکریة، صالحیة، مسعدة، جبل طویل، خفیة و قلعة میرزا».

اندازه بزرگتر   

روزنامه الاخبار نیز گزارش داد که ارتش سوریه در ریف جنوبی استان حلب که در شمال فرودگاه ابوالظهور قرار دارد، روستاهای «الملاحمة، عطشانة شرقیة و عطشانة غربیة» را از تروریستها پس گرفت.

آزادسازی این مناطق، حلقه امنیتی گسترده ای را در اطراف این فرودگاه ایجاد کرده است و ارتش سوریه این امکان را خواهد داشت که از این منطقه به عنوان پایگاهی برای پشتیبانی از خطوط تماس استفاده کند؛ خطوطی که طولانی است و از غرب شهرک «ابودالی» در جنوب شرق ادلب تا مناطق شمالی شهر حلب امتداد دارد.

نیروهای مقاومت با این دستاورد همچنین قادر خواهند بود که به هر عملیات احتمالی در غرب به سمت مناطق اطراف جاده بین المللی دمشق-حلب امدادرسانی کنند.

بدین ترتیب ارتش سوریه به 15 کیلومتری سراقب رسیده که یکی از مهمترین مناطق استقرار تروریستهای جبهه النصره در شرق ادلب است و ارتش میتواند از آن به عنوان پایگاهی برای آغاز عملیات خود در عمق استان ادلب استفاده کند.

گذشته از این مسئله، جاده بین المللی حلب-دمشق از آن عبور می‌کند و با شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه و کفریا» که سال‌هاست در محاصره تروریستها قرار دارد، 11 کیلومتر فاصله دارد.

تحرکات اخیر ارتش سوریه در منطقه ای که بین راه آهن و جاده بین المللی دمشق-حلب واقع شده است، سبب شده که نیروهای سوری بیش از پیش به شهرک‌های مرکزی استان ادلب نزدیک شوند و ترکیه نیز در تلاش است که با ایجاد مقرهایی برای ارتش خود در این منطقه، مانع از اجرای چنین کاری شود.

انتهای پیام/ص

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران

آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس آباد به آتش نشانی این محدوده اطلاع داده شد که درپی آن چندین دستگاه خودروی آتش‌نشانی به همراه تانکر آب به محل اعزام شدند. همچنین با توجه به اینکه این محدوده از خارج از حوزه استحفاظی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران قرار دارد، یک ایستگاه کمکی به همراه تجهیزات نیز از تهران به این محل اعزام شد.

درپی این حریق دود زیادی به آسمان بلند شده به‌طوریکه تا شعاع چندکیلومتری از محل وقوع نیز قابل رویت است. در حال حاضر عوامل آتش‌نشانی در حال عملیات اطفاء حریق در این محل هستند و گزارش و اخبار بیشتری از جزئیات این حادثه اعلام نشده است.

جزئیات بیشتر از این حادثه و خسارات آن پس از پیگیری از مسئولان رسمی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته