Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  جماران، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که به هفت هزار شهروند سوری اجازه می‌دهد که برای 18 ماه دیگر در خاک آمریکا باقی بمانند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، اتباع سوری اجازه دارند تا 30 سپتامبر 2019 در خاک آمریکا باقی بمانند.

«کرسجن نیلسن» وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «بعد از بررسی دقیق وضعیت موجود، به این نتیجه رسیدم که تمدید تخصیص وضعیت حفاظت موقت (TPS) برای سوریه را تمدید کنم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «روشن است که شرایطی که بر اساس آن تخصیص TPS‌ برای سوریه صورت گرفته است، همچنان نیز وجود دارد بنابراین تمدید این وضعیت طبق قانون تضمین می‌شود».

طبق این گزارش، دولت ترامپ به تخصیص مجدد وضعیت سوریه بسنده کرده است که این به مفهوم آن است که تنها به آن دسته از سوری‌هایی مزایا تعلق می‌گیرد که از سال 2016 یا زودتر از آن در خاک آمریکا حضور داشتند.

سوریه در 23 مارس 2012 برای وضعیت حفاظت موقت، تعیین شد؛ به این مفهوم که آنهایی که برای TPS‌ ثبت‌نام کرده‌اند یا به آنها TPS تعلق گرفته است اجازه دارند برای 18 ماه (در صورت تمدید برای مدت زمان بیشتر) در خاک آمریکا بمانند.

این افراد اجازه دارند برای دریافت شغل در آمریکا کارت دریافت کنند و به صورت قانونی در مدت زمان تعیین شده در خاک آمریکا به کار مشغول شوند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ماه ژانویه سال گذشته بلافاصله پس از رسیدن به قدرت، دستوری را برای جلوگیری از سفر و مهاجرت شهروندان هفت کشور عمدتاً مسلمان برای ۹۰ روز صادر کرد. آن فرمان با تظاهرات و چالش‌های حقوقی در دادگاه ها مواجه شد.

دیوان عالی آمریکا چندی پیش به دولت دونالد ترامپ اجازه داد فرمان مهاجرتی تازه او علیه شش کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران را تا زمان رسیدگی به شکایت‌ها به طور کامل به اجرا بگذارد.

هفت نفر از ۹ قاضی دیوان عالی درخواست دولت برای برداشته شدن دو دستور توقف بر اجرای فرمان توسط دادگاه‌های اولیه را تایید کردند.

بنا به گزارش بی.بی.سی، این به سومین فرمان مهاجرتی و مسافرتی دونالد ترامپ مربوط می شود که در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی پس از انقضای فرمان قبلی او صادر شد.

این فرمان شامل شهروندان ایران، لیبی، سومالی، سوریه، یمن، چاد و کره شمالی می‌شود و مقام‌های ونزوئلایی را هم در بر می‌گیرد. وجود کره شمالی در این فهرست نمادین است چون عملا کمتر کسی از این کشور به آمریکا سفر می‌کند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود

تارنمای آکسیوس گزارش داد که بلینکن به نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح در جنوب نوار غزه با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین رابطه آکسیوس پیش‌تر به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داده است که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به این رژیم را به تعویق انداخته است.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز به پرسش‌ها در این باره پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی