Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@11:38:16 GMT

فردی جز رهبر انقلاب نمی تواند جای امام را پرکند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۸۰۴۲

فردی جز رهبر انقلاب نمی تواند جای امام را پرکند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز ، حجت الاسلام سیدعلی خمینی نوه حضرت امام(ره)، صبح امروز (پنج شنبه) در مراسم بزرگداشت سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به وطن اظهار داشت: لازم است هر سال در ایام دهه فجر، بازگردیم و آرمان ها مرور کنیم. باید از خود بپرسیم که ملت ایران به کدام دلیل انقلاب و برای رسیدن به کدام آرمان ها قیام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ها، رمز گرامی داشت دهه فجر است.

وی افزود: زنده یا مرده بودن انقلاب به این است که آیا آرمان های انقلاب ما آرمان ملت هم است، آیا امروز مردم همان آرمان هایی که در سال ۵۷ داشتند را امروز هم دارند. اگر هست، پس می گوییم که انقلاب اسلامی پویاست.

علی خمینی با بیان اینکه ما مدعی هستیم که انقلاب اسلامی زنده است، تصریح کرد: دلیل ما هم این است که مردم ما همان آرمان هایی که ۴۰ سال پیش داشتند، امروز آن ها را می خواهند و می پسندند.

وی گفت: در ایام دهه فجر باید به آرمان ها بازگردیم و باید ببینیم آرمان های ما چه بوده است. برای نسل و جامعه امروز روشن شود که قله ها کجاست و قرار است به کجا برسیم و امروز در کجا قرار داریم.

نوه حضرت امام با اشاره به استقلال طلبی به عنوان یکی از آرمان های ملت ایران اظهار داشت: استقلال، مثل اکسیژن در هواست و نعمتی است که وقتی هست، انسان آن را نمی فهمد اما وقتی انسان خود را ذلیل و تحت سلطه دیگران می بیند، آن زمان ارزش استقلال برایش روشن می شود. برای مردم ۴۰ سال پیش، این احساس وجود داشت که باید تحت سلطه شرق یا غرب باشند.

وی با اشاره به مسئله آزادی بیان گفت: امام فرمودند کسی که حجت دارد از آزادی بیان نمی ترسد؛ برخی خیال می کنند آزادی بیان از غرب آمده، خیر؛ ما این ها را از امام داریم؛ امام هم از اسلام گرفته است. این اسلام است که آزادی می آورد، اسلام می گوید هیچ فردی حق ندارد انسان و ملتی را از آزادی بازدارد.

حجت الاسلام علی خمینی تصریح کرد: در زمان شاه گفته شد ما می خواهیم به مردم آزادی بدهیم؛ امام گفت همین جمله جرم است؛ آزادی اعتناشدنی نیست. خدا به انسان آزادی داده است. انقلاب اسلامی هنوز زنده است؛ چون آرمان آزادی خواهی همچنان وجود دارد.

نوه حضرت امام گفت: امام، رای ملت را میزان و رهبری حق الناس دانستند. وزن گروه ها و تاثیرگذاری ها با میزان رای ملت سنجیده می شود. این طور نیست که ما لطف کرده باشیم و به مردم بگوییم در انتخابات شرکت کنید. حق الناس یعنی ریشه انتخابات ما در شرع ماست. ما این ها را از اسلام گرفته ایم، نه از شرق و غرب.

علی خمینی اظهار داشت: دشمنان چقدر ولایت فقیه و شخص ولی فقیه حضرت آیت الله خامنه ای را تخریب می کنند؟!؛ این ها نقش ولایت فقیه در نظام را نفهمیده اند. ما به وجود مقام معظم رهبری افتخار می کنیم و به بن دندان می گوییم که جز ایشان کسی نبود که جای امام را پر کند.

نوه حضرت امام تاکید کرد: چقدر خواستند رهبری را تخریب کنند در حالیکه عزت از آن خداست. امروز کسی سردمدار حکومت است که از روی صداقت در خبرگان نه از روی تعارف که حقیقتا معلوم بود که دنیا را پس زد.

حجت الاسلام علی خمینی افزود: آنچه در مجلس خبرگان رخ داد را با حزب ها و ریاست های ظاهری در دنیا مقایسه کنید. چقدر هزینه و تخریب می کنند تا به مقام زودگذر دنیایی برسند، ما افتخار می کنیم کسی سردمدار حکومت اسلامی شد که از بن دندان مقام را پس زد.

نوه حضرت امام تصریح کرد: یکی از آرمان های ما مقابله با اشرافیت است. الگوی ما باید امیراامونین باشد. امام فرمود: "اگر می خواهید در مقابل فساد بایستید و از حق خود دفاع کنید و سلاح های پیشرفته دشمن در روح شما اثر نگذارد، خود را به ساده زیستن عادت دهید." مبلغین ما قبل از انقلاب به فسادها و ریخت و پاش ها در زمان شاه اعتراض کردند.

حجت الاسلام علی خمینی گفت: قرار بود یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان عوض نکنیم؛ قرار ما این بود که بدانیم انقلاب برای مستضعفان است. هر جا مشکلی برای جمهوری اسلامی ایجاد شد این طبقات فرودست بودند که به میدان آمدند.

وی اضافه کرد: اینکه می گوییم اشرافی گری بد است، خطاب به مردم نیست. مردم عادی ندارند که بخواهند تجملاتی زندگی کنند، این حرف ها خطاب به کسانی است که در قدرت حضور دارند.

نوه حضرت امام گفت: ارزش ها به مال و منال نیست؛ خطاب اصلی ما به کسانی است که در قدرت هستند. شما که نمی توانید مشکل مردم را حل کنید، لاقل جوری رفتار و زندگی کنید که وقتی مردم شما را می بینند، باری بر دوششان افزوده نشود.

علی خمینی افزود: هیچ کسی، از دشمنان قسم خورده امام تا دوستان امام تردید نکردند که پیش و پس از انقلاب، تغییری در روحیه و زندگی ایشان ایجاد نشد. روش و رفتار و منش امام را ببینید؛ از مال دنیا به دو سه لباس اکتفا کرد. هیچ نداشت و برای کسب مال دنیا تلاش نکرد. امام اجازه نمی داد که در خانه شان میوه نوبر باشد. امام دستمال کاغذی را دو لایه می کردند تا دو مرتبه استفاده کنند.

وی گفت: امروز، دنیا هم دیگر تجمل را نمی پذیرد؛ ما فکر می کنیم دنیا اقتضا می کند که تجملاتی باشیم؛ خیر؛ دنیا امروز به این مسائل فکر نمی کند. دنیا از این موضوعات گذشته است. برخی اوقات گام هایی برمی داریم که غرب بیست سال پیش آن را تجربه کرده و اشتباهاتی می کنیم که آن ها انجام داده اند. ما فکر می کنیم که دنیا همین ظواهر و تجملات است.

سید علی خمینی نوه حضرت امام مقام معظم رهبری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟

خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • رهبر انقلاب: به ما می‌گویند چرا شما از فلسطین حمایت می‌کنید؛ امروز تمام دنیا از فلسطین حمایت می‌کنند (فیلم)
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم