Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: علاوه بر ذخیره بیش از ۴هزار متر مکعب آب، ۴۷۴ کیلومتر آب با لوله به آخرین نقطه اراضی تحت پوشش چاه ها در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، انتقال داده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، اسمعیل کزیم زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ظهر دیروز(11بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: کشاورزی یکی از بخش های مهم اشتعال به شمار می رود که برای تحقق اهداف اقتصادی نیز می‌توان از این بخش استفاده خوبی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این که امام خمینی (ره) نیز کشاورزی را محور توسعه و استقلال را مطرح کرده بودند، افزود: در این استان هم کشاورزی دارای جایگاه ویژه ای است، همچنین بخش موثری نیز در ایران به شمار می رود.

 

کریم زاده ادامه داد: مشکلاتی بسیاری در برخی موارد کشاورزی وجود دارد که با آن مواجه می شویم، از این جهت اقدامات خوبی شاهد بوده ایم و تولیدات خوبی نیز در این راستا انجام شده است.

 

وی با اشاره به این که مساحت، طول و عرض استان نسبت به اوایل انقلاب تغییر نکرده ولی امسال ده هزار تن از محصول چغندر قند به علت تولید بیشتر در مزارع استان باقی مانده است، عنوان کرد: چهار و نیم میلیون تن محصول زراعی، یک و شش دهم میلیون تن محصولات باغی و پانصد و ۴۰ هزار تن محصولات تولیدی دام در آذربایجان غربی وجود دارد.

 

کریم زاده خاطرنشان کرد: شاهد محصول تولیدی شش میلیون و ۶۶۸ هزار تن در استان هستیم، همچنین در طول سال ۹۶ در مناسبت های مختلف ۲۸۲ پروژه آماده افتتاح شده و به بهره برداری رسیدند.

 

وی ادامه داد: امسال برای ۵ هزار و ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۹ و ۶۳۰ نفر به صورت زمینه اشتغال غیر مستقیم ایجاد شد، برای دهه فجر ۹۶ نیز ۵۶۸ پروژه عمرانی و طرح های مربوط به واحدهای تولیدی اماده بهره برداری هستند و ۳۹۳ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه صرف شده است.

 

کریم زاده با اشاره به ریز پروژه های افتتاحی در دهه فجر افزود: ۵۳۸ پروژه آب و خاک با مبلغی بالغ بر ۱۴۸ میلیارد ریال، شش طرح دام و طیور، چهار طرح تولیدات گیاه، ۱۶ طرح اداره کل امور عشایر و تعاون، چخار تا صنایع تبدیل و تکمیلی، ریز پروژه های این ایام است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، ارائه خدمات رایگان کلینیک های دام پزشکی از دیگر برنامه های دهه فجر است.

 

وی با اشاره به آب ذخیره شده سالانه گفت: ۴ هزار و ۴۰۰ متر مکعب سالانه آب ذخیره می شود؛ ۴۷۴ کیلومتر آب با لوله به آخرین نقطه اراضی تحت پوشش چاه ها در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، انتقال داده شده است.

 

کریم زاده اظهار کرد: به ازای هر کیلومتر ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب اب ذخیره می شود و نزدیک به ۹۰ میلیون متر مکعب در سه سال گذشته در اجرای روش های مختلف جهاد کشاورزی ذخیره شده است.

 

وی در پایان تصریح کرد: در سال ۹۲ دریاچه ارومیه دارای تراز آبی نزدیک به ۶۰۰ میلیون متر مکعب بود ولی اکنون نزدیک به یک میلیون متر مکعب آب در سطح دریاچه وجود دارد.

 

 

پایان پیام/322

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سجاد بیرامی افزود: ۱۳۵ مصوبه در قالب ۱۸۱ پروژه شامل ۹۰ فضای روباز و ۲۲ فضای سرپوشیده روستایی و ۲۴ فضای روباز و ۴۵ فضای سرپوشیده شهری در این سفرها به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی رسیده است.

وی اضافه کرد: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها هفت هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که برای ۲۰ شهرستان تمهید و اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: از نزدیک به ۵۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی اضافه شده در آذربایجان غربی، ۲۸۰ هزار مترمربع در حوزه تکمیل پروژه های نیمه تمام بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: هفت پروژه برای محلات کم برخوردار در قالب مصوبات محرومیت زدایی با اعتبار بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال شامل ۲ فضای روباز و پنج فضای سرپوشیده به مساحت بیش از هفت هزار مترمربع نیز در دست اجراست.

بیرامی گفت: همچنین در سفر رییس جمهور یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ۲۶ پروژه ورزشی سرپوشیده و ۱۹ فضای ورزشی روباز مصوب شده که از این میزان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

دیگر خبرها

  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه