Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:34:14 GMT

دیپلمات های ارشد پاکستان به افغانستان می روند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۴۸۷۱۷

دیپلمات های ارشد پاکستان به افغانستان می روند

اسلام آباد - ایرنا - رسانه های تصویری پاکستان روز پنجشنبه اعلام کردند که هیات بلند پایه پاکستانی به سرپرستی خانم 'تهمینه جنجوعه' قائم مقام وزیر امورخارخارجه این کشور شنبه 14 بهمن برای گفت و گو با مقام های افغانستان به کابل سفر می کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، سفارت پاکستان در کابل همچنین امروز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که هیات بلندپایه دولت اسلام آباد روز شنبه هفته آینده به کابل سفر کرده و در خصوص موضوع هایی همچون تروریسم و مهاجران افغانستان با مقام های این کشور گفت و گو می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، معاون وزیر امور خارجه پاکستان در راس این هیات با مقام های کابل در رابطه با موضوع های مختلف نظیر 'مبارزه علیه تروریسم، صلح، آشتی و روند بازگشت مهاجران افغان' بحث و تبادل نظر می کند.
همچنین بر اساس اعلام رسانه های پاکستان، در سفر هیات پاکستانی به افغانستان، قرار است کارگروه همکاری های دو کشور بار دیگر فعال شود.
به گزارش ایرنا، کابینه دولت پاکستان، شامگاه گذشته - چهارشنبه- مهلت رو به پایان برای بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان به کشور خود را تا 11 فروردین 97 (به مدت دوماه) تمدید کرد.
ضرب الاجل تعیین شده از سوی پاکستان برای خروج بیش از یک و نیم میلیون مهاجر افغان ثبت نام شده در این کشور، روز گذشته 31 ژانویه (11 بهمن) تعیین شده بود اما با توجه به سفر هیات امنیتی دولت کابل به اسلام آباد و درخواست آنان برای تمدید دوباره مهلت اقامت پناهندگان، دولت پاکستان نیز آن را برای دوماه دیگر تمدید کرد.
همچنین بر اساس اعلام تارنمای 'اکسپرس تریبیون' پاکستان، «معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی و «ویس احمد برمک» وزیر کشور افغانستان که روز گذشته به منظور گفت و گو با نخست وزیر پاکستان و دیگر مقام های این کشور وارد اسلام آباد شدند، با نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت و گو کردند.
فرستادگان دولت افغانستان با نخست وزیر و رئیس سازمان اطلاعات نظامی پاکستان دیدار کرده و این هیات در سفر به اسلام آباد، شواهد و مدارک حملات اخیر را با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان و ژنرال «نوید مختار» رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان به اشتراک می گذارد.
تنش های لفظی پاکستان و افغانستان در هفته گذشته افزایش یافته و دولت کابل ، اسلام آباد را به دست داشتن در رخدادهای اخیر این کشور نظیر حملات تروریستی اخیر در کابل متهم کرد که این اتهام ها از سوی مقام های پاکستانی تکذیب شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین دهم بهمن ماه در پیام توییتری اعلام کرد که دولت کشورش، نوامبر سال گذشته میلادی(آبان ماه 96) ۲۷ متهم ارتباط با شبکه حقانی و طالبان افغانستان را به دولت کابل تحویل داده است.
وی افزود: پاکستان تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از استفاده از خاک این کشور از سوی تروریست‌ها علیه افغانستان به کار خواهد برد.
اما یک مسئول در نهاد ریاست جمهوری افغانستان پس از آن به رسانه های افغان گفت که پاکستان هیچ عضو شبکه حقانی و طالبان را به دولت افغانستان تحویل نداده است.
شبد**آساق**6125**1010
سیدبهادر حسینی**انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است که از ماه جنوری تا مارچ سال جاری میلادی دست‌کم ۳۶ تن در پی حملات داعش در افغانستان کشته و ۱۱۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

یوناما امروز با نشر گزارشی به دستور شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان گفت که در این حملات بیشتر شیعیان هدف قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، از ۶ تا ۱۱ جنوری، سه انفجار بمب‌دستی در شهر کابل سبب کشته و زخمی شدن دست‌کم ۷۹ غیرنظامی شده است.

یوناما افزوده است که در ۶ جنوری پنج غیرنظامی در پی انفجار ماین جاسازی‌شده در یک بس مسافری در منطقه دشت‌برچی کابل کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان در ۹ جنوری انفجار ماین جاسازی‌شده در یک موتر حامل کارمندان اداره زندان‌های طالبان در منطقه «الوخیل» کابل، سه کشته و ۱۳ زخمی برجا گذشته است.

گزارش تصریح کرده که به تاریخ ۱۱ جنوری نیز در پی وقوع انفجاری در یک مارکیت تجارتی واقع در دشت‌برچی کابل که هنوز نوعیت آن مشخص نشده است، سه تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مردان، زنان و کودکان شامل قربانیان این حملات هستند.

طبق یافته‌های یوناما، حمله انتحاری در مقابل نمایندگی کابل بانک در قندهار هم ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشته است؛ این حمله در ۲۱ مارچ رخ داده بود.

مسئولیت تمام این حملات را گروه داعش بر عهده گرفته است.

این در حالیست که پس از ماه مارچ نیز کابل و هرات گواه حملات داعش بوده است.

در تازه‌ترین مورد، شام‌گاه دوشنبه، ۱۰ ثور، افراد تفنگ‌دار مربوط به داعش بر مسجد شیعیان در ولسوالی گذره هرات حمله کرده‌اند که در پی آن، شش تن به‌شمول زنان و کودکان کشته‌ شده‌اند و یک تن دیگر زخمی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان