Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این آیین حاضرانبا نثار شاخه های گل و عطر افشانی حجره طلبگی امام راحل، نسبت به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این آیین گفت: آرمان های امام راحل سرمایه اصلی نظام اسلامی است و تا زمانی که مردم و مسئولان نسبت به این آرمان ها و همچنین منویات رهبر معظم انقلاب پایبند باشند هیچ قدرتی بر ملت ایران مستولی نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: حفظ آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی باید سرلوحه آحاد جامعه باشد و هیچ کس حق ندارند با دروغ پراکنی ارزش های ناب نظام اسلامی را زیر سوال ببرند.
وی اضافه کرد: دولت و مجلس باید برای واگذاری مسئولیت های مختلف در بدنه نظام اسلامی، اصل شایسته سالاری را در دستور کار قرار دهند و در روند واگذاری مسئولیت ها از بازی های سیاسی و حزبی خودداری کنند چرا که این مهم خیانت به خون شهدا است.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: مسئولان و دولتمردان باید موازین قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) را در دستگاه های اجرایی و بدنه نظام جاری کرده و عملکرد مدیران را مورد ارزیابی قرار دهند و با کسانی که بر خلاف ارزش های ناب اسلامی و انقلابی ملت ایران حرکت می کنند با جدیت برخورد کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اخلاص و کار برای جلب رضایت خداوند را از مهمترین ویژگی های امام راحل دانست و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی منزل مسکونی شخصی خود را وقف دفتر نماینده ولی فقیه در قم کرد و زمین های وارثی خمین را نیز به فقرا بخشیدند و این رفتار حسنه و ساده زیستی باید الگوی آحاد جامعه باشد.
وی بیان کرد: با وجود موفقیت های چشمگیر و عملکرد ارزشمند نظام اسلامی در 40 سال گذشته، مشکلات و تنگناهایی نیز وجود دارد که مسئولان و دولتمردان باید نسبت به رفع این مشکلات بیش از پیش تلاش کنند.
رئیس حوزه های علمیه استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ایران اسلامی به برکت وجود وحدت و یکپارچگی ملی و رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری قدرت مطلق منطقه محسوب می شود.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم سپاسی افزود: جایگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، رفیع و بلند است و باید از همه فرصت ها برای تبیین اندیشه های امام راحل (ره) استفاده کرد و تفکر والای معمار کبیر انقلاب اسلامی را ترویج داد.
حجره امام راحل در جبهه شرقی ساختمان مدرسه سپهداری اراک ( مدرسه علمیه) واقع شده و توسط میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است.
مدرسه سپهداری یکی از کانون های پرورش علوم دینی است که در دوره قاجاریه و به دستور سپهدار اعظم اراک ساخته شده است.
گلباران بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین، به صدا درآمدن ناقوس کلیسای مسروپ ارامنه اراک و به صدا درآمدن سوت قطار در این شهر از دیگر برنامه های ستاد برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر استان مرکزی در دوازدهم بهمن ماه بود.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب