Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-رئيس انجمن بلاکچين ايران با بيان اينکه اين فناوري اطلاعات پايه را از درون گوشه گاو صندوق ها بيرون آورده و در اختيار عموم قرار مي دهد گفت: بلاکچين شفافيت را در بخشي که نياز داريم بيش از پيش خواهد کرد.

به گزارش ايرنا، فناوري زنجيره بلوکي (بلاکچين Block Chain) يک پايگاه داده توزيع شده از اسناد و يا دفترکل عمومي از همه تراکنش ها يا رويدادهاي ديجيتال است که توسط اجزاي تشکيل دهنده اش به شکل مشترک اجرا مي شود؛ نفوذ ناپذيري آن در برابر هکرها از ويژگي هاي آن است که سبب شده تا ارزهاي ديجيتال برپايه اين فناوري شکل بگيرند و رشد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سپهر محمدي روز پنجشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: فناوري زنجيره بلوکي به ما کمک مي کند تا آن چيزي که منافع عمومي در آن قرار دارد را در بيشترين حالت در دسترس عمومي قرار دهيم.
وي ادامه داد: مي توان ثبت املاک و يا حتي ثبت خودروها را در فناوري بلاکچين قرار داد و هنگامي که اين خودرو به دليلي تصادف کرد و در مراکز تعميرگاهي روي هر قسمت آن کار تعمير انجام شود در بلاکچين ثبت خواهد شد و ديگراني که در آينده قصد خريد آن را دارند، مي دانند که چه قسمت خودرو آسيب ديده و ديگر نمي توان از اين طريق مردم را دچار ضررهاي ناخواسته کرد.
محمدي استفاده از فناوري بلاکچين را تنها در بخش تراکنش هاي مالي ندانست و خاطرنشان ساخت: مي توان از اين فناوري در همه بخش هايي که نياز به شفاف سازي اطلاعات است، استفاده کرد.
رئيس انجمن بلاکچين ايران با اشاره به کاربرد اين فناوري در معرفي وکلاي دادگستري ادامه داد: هر وکيلي مي تواند پروانه کار خود را در بلاکچين قرار دهد تا مردم از آن آگاه شوند و بدانند وکيل مورد نظرشان چه توانايي هايي دارد و آيا در واقع وکيل مورد تاييد هست يا خير و به اين گونه بساط افراد سودجو برچيده خواهد شد.
به گفته وي، بلاکچين اين توانايي را در اختيار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي قرار مي دهد تا اطلاعات بيماران را در آن قرار داده و به اين ترتيب بيمار به هر دکتر و يا مرکز درماني مراجعه مي کند اطلاعات قبلي به راحتي در اختيار دکتر جديد قرار گرفته و بر اساس آن روند بيماري را کنترل کند.
محمدي گفت: بلاکچين در همه بخش هاي مالي، بهداشتي، دولتي، اطلاعات عمومي افراد و بانکداري کاربرد دارد و شفاف سازي زيادي ايجاد مي کند.
رئيس انجمن بلاکچين ايران به کاربرد اين فناوري در راي گيري هاي انتخاباتي اشاره کرد و افزود: بلاکچين مي تواند روند راي گيري را به شدت شفاف ساخته و از بروز مشکلات ناشي از آن جلوگيري کند.
به گفته وي، فناوري بلاکچين در بسياري از امور کاربرد دارد و مي تواند با شفافيتي که ايجاد مي کند مانع بسياري از سوء استفاده ها شود.
چندي پيش نخستين کنفرانس رگولاتوري بلاکچين و رمزارزها با هدف بررسي تجربه کشورهاي پيشرو در فناوري بلاکچين و استفاده از آنها براي تدوين مقررات صحيح در کشور برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در سال 2009 فردي با نام مستعار ساتوشي ناکاموتو، الگوريتمي را طراحي کرد که اساس اولين پول ديجيتال تاريخ به نام بيت کوين شد؛ اين پول بدون نياز به تضمين هيچ بانک مرکزي در دنيا امکان انجام تراکنش بدون واسطه را براي همه فراهم کرد.
آنچه بيت کوين بر اساس آن طراحي شده است مفهومي به نام بلاک چين است. در ساده ترين بيان ممکن، بلاک چين در واقع يک دفتر ديجيتالي است که بر اساس سه اصل باز بودن دفترچه، عدم تمرکز و غير قابل هک بودن طراحي شده است.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2078*6075
مصاحبه :محمد مهدي بهرامي* انتشار دهنده: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۴۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رادمنش ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش زیادی از این روستاها برای اولین بار از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شدند و بخشی از آنها دارای پوشش جامع و بهینه‌تر شدند.

وی بیان داشت: پروژه فیبر نوری روستایی در استان اجرا و در این مدت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر روستایی تحت پوشش فیبر نوری قرارگرفته است.

رادمنش اظهار داشت: در فاز دوم این پروژه، ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای استان از دیگر پروژه‌های راهبردی و زیرساختی استان است که این پروژه در سه شهر دهدشت، چرام و گچساران در حال اتمام است و بزودی در دیگر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.

رادمنش با بیان اینکه استفاده از شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: سرعت اینترنت ثابت بر بستر فیبر نوری افزایش ۱۰۰ برابری داشته و با اجرای این پروژه مردم استان طعم شیرین فناوری را با کیفیت و سرعت بالا خواهند چشید.

وی افزود: توسعه و بهبود خدمات ارتباطی و اینترنتی در شهرهای و روستاهای مختلف استان بر روی بستر شبکه فیبر نوری ضروری است و رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم نسبت به استفاده از این فناوری ایمن، پیشرفته و قابل اتکا همکاری کنند.

رادمنش تصریح کرد: باید ذائقه و نگرش مردم را نسبت به این مهم تغییر داد و نقش رسانه‌ها در این راستا بسیار تعیین کننده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه در ۳۰ ماه عمر دولت سیزدهم، ما شاهد رشد کم نظیر زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد بودیم، گفت: دولت سیزدهم همواره با نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته تلاش کرده است که در راستای برقراری عدالت ارتباطی قدم بردارد.

کد خبر 6091162

دیگر خبرها

  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد