Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@23:19:37 GMT

حمله به محل سکونت آنگ‌سانگ‌سوچی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۵۰۶۲۷

بین الملل > آسیا - ایرنا نوشت: یک بمب بنزینی به سوی ویلای محل سکونت آنگ سانگ سوچی رهبر معنوی میانمار در منطقه ای نزدیک دریاچه یانگون درحالی پرتاب شد که وی در این محل حضور نداشت.

زا هاتی' سخنگوی دولت میانمار با تایید این حمله به رسانه های این کشور اطلاعات و جزئیات بیشتری در مورد آن ارائه نکرد.
وی گزارش داد: دراثر انفجار این بمب بنزینی به این محل آسیب جزئی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوی دولت میانمار، سوچی سال ها پیش دراین مکان توسط دولت نظامی دستگیر شده بود و حمله به این مرکز درواقع اقدامی نمادین محسوب می شود.

شبکه تلویزیونی خبر آسیا با انتشار گزارشی دراین زمینه اعلام کرد: سوچی درزمان حمله در نایپیدائو مرکز میانمار بود. وی امروز در مراسم دومین سالگرد به قدرت رسیدن دولت غیرنظامی در پارلمان این کشورشرکت کرده است.
مسئولان امنیتی میانمار تاکنون در مورد این حمله گزارشی ارائه نکرده اند. همچنین تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

سوچی به دلیل سکوت درقبال کشتار مسلمانان روهینگیایی که از ماه اوت 2017 (شهریور96) توسط ارتش میانمار و گروههای بودایی افراط گرا انجام شد، مورد انتقاد گسترده بین المللی و نهادهای حقوق بشری در جهان قرار گرفته است.
تاکنون بیش از شش هزار و 700 روهینگیایی در اثر حملات مستمر نظامیان درمیانمار کشته شدند و قریب به 700 هزار نفر از آنها خانه و روستای خود را در ایالت راخین رها کرده و به سوی بنگلادش فرار کردند.

سوچی پس از برنده شدن درانتخابات 2015 توانست دولت غیرنظامی را در میانمار روی کار آورد اما نتوانست مانع از کشتار روهینگیایی ها توسط ارتش این کشور شود.

گفته می شود وی هنوز در میان جامعه بودائیان میانمار طرفداران بسیاری دارد که او را ' بانو' خطاب می کنند.
بودائیان افراطی روهینگیایی ها را مهاجران غیرقانونی و' بنگالی ' می نامند و طبق گزارش های سازمان های بین المللی در عملیات کشتار این اقلیت درحدود پنج ماه گذشته درایالت راخین میانمار مشارکت داشته اند.

52311

کلید واژه‌ها : میانمار - حمله انتحاری - حمله تروریستی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی در مورد تلاش این شرکت جهت نگهداری ازبند‌های تغذیه مصنوعی استان، ابراز کرد: عملیات لایروبی و رسوب برداری از چندین بند در سطح استان از ابتدای سال تاکنون، آغاز شده است.
وی ادامه داد: تاکنون عملیات لایروبی و رسوب برداری بند‌های صادق آباد تفت، مروست، بهاباد ۲ و بهادران ۲ به میزان ۲۸۰ هزار متر مکعب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • کارشناس صهیونیست: چرا نتانیاهو برای حمله به رفح معطل می‌کند؟
  • اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • خودروی سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • خودرو سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟