Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:16:15 GMT

برگزاری «اجلاس نماز و فضای مجازی » در خور و بیابانک

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۵۱۷۶۹

برگزاری «اجلاس نماز و فضای مجازی » در خور و بیابانک

اصفهان- ایرنا- اولین اجلاس شهرستانی نماز با عنوان «فضای مجازی» روز پنجشنبه درخوروبیابانک برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه خوروبیابانک در این مراسم گفت: فضای مجازی فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ نماز و کاهش آسیب های اجتماعی است.
حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد افزود: باید از این ظرفیت برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگ سازی در زمینه نماز بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه نماز اول وقت و به صورت جماعت در مساجد برپا شود به ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه دست می بابیم.
وی افزود: باید سعی کنیم از فضای مجازی به درستی استفاده کنیم و مطالب مرتبط با دین و اعتقادات مذهبی را در این فضا نشر دهیم تا زمینه ترویج و توسعه فرهنگ مقدس اقامه نماز بیش از پیش فراهم شود.
مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز با اشاره به نقش بازدارندگی نماز گفت: اگر در جامعه ای نماز حقیقی اقامه شود دیگر شاهد فساد و فحشا نخواهیم بود.
حجت الاسلام رنجبر با اشاره به عضویت بیش از 40 میلیون ایرانی در شبکه اجتماعی تلگرام، خاطرنشان کرد: از این منبع عظیم و فرصت ایجاد شده باید نهایت استفاده را درجهت تبلیغ، تبیین، ترویج فلسفه نماز، آثار و برکات دنیوی و اخروی نماز، نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگ سازی این فریضه الهی بهره برد.
فرماندار خوروبیابانک نیز گفت: امروز تهدیدهای فضای مجازی را باید با توسعه فرهنگ دینی و ترویج فرهنگ نماز به فرصت تبدیل کنیم و فضای مجازی را به کمک ترویج فرهنگ نماز بیاوریم.
علی استوار افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی بویژه حوزه های فرهنگی باید از ظرفیت هایی که در اختیار دارند، ترویج و توسعه فرهنگ نماز در فضای مجازی را در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی بخش مهمی از زندگی مردم شدهاست، اظهار کرد: اگرچه نگرانی عمومی در راستای استفاده از فضای مجازی در بین خانواده ها و جامعه ایجاد شده، اما فرصت های بسیار خوبی نیز در این فضا وجود دارد که باید برای استفاده مطلوب از این ظرفیت ها تلاش کنیم.
اجرای سرود با موضوع نماز توسط دانش آموزان، مدیحه سرایی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا«س»، قرائت مقالات مرتبط با نماز از دیگر برنامه های اجرا شده در این اجلاس بود.
تقدیر از دستگاههای برتر نمازی، مساجد و ادارات فعال در عرصه نماز، مدیران موفق در زمینه نماز، ائمه جماعات نمونه نمازی مدارس و ادارات، فعالان نماز صبح، یاوران نماز، فعالین در فضای مجازی از مهمترین اهداف برگزاری این اجلاس بود.
اجلاس نماز با موضوع فضای مجازی با حضور جمع کثیری از مسئولان ، ائمه جمعه و روحانیان در سالن آمفی تئاتر شهید خسروی شهر خور برگزار شد.
شهرستان خوروبیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.
ت / خبرنگار : محسن فیروزی - انتشار دهنده : عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب