Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- استاندار لرستان گفت: باید اختیارات مدیران مرکز لرستان افزایش یابد و در این حوزه در شورای اداری و یا از طریق بخشنامه‌ای مسائل را اعلام خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی ظهر پنجشنبه در شورای اداری خرم آباد با اشاره به اینکه امروز ایران به جایگاهی رسیده که هیچ تحولی در دنیا بدون حضور ایران قابلیت انجام ندارد، در منطقه هیچ تصمیمی را بدون ایران نمی توان گرفت، اظهار داشت: این ارزشی است که از طریق انقلاب و رهبری به ما رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم آرمان های انقلاب، امام و قانون اساسی محقق شود، تصریح کرد: هنوز راه درازی را در حوزه تحقق آرمان های انقلاب در پیش داریم، آنچه که امروز به آن رسیده ایم بخش ناچیزی است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه نکته مهمی که در شخصیت امام راحل وجود داشت، وجهی بود که امام خود را خدمتگذار مردم می دانست، با آن صلابت و قدرت در مقابل مردم خدمتگذار بود، افزود: ما امروز همه صاحب چنین نقشی هستیم، مفتخریم به اینکه در قالب مسئولیت های خود خدمتگذار مردم هستیم.

خادمی خاطرنشان کرد: اگر با نگاه مادی به مسئولیت ها نگاه کنیم، این مسئولیت ها پَست می شوند و خود فرد مسئول نیز ارزشش کاهش می یابد، اگر از زوایه خدمت گذاری نگاه کنیم مسئولیت داشتن یک نعمت و افتخار بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین نعمتی که می تواند شامل حال فرد شود این است که مردم به او مراجعه کنند و او مشکل مردم را حل کند، ادامه داد: اگر رفتار شما با مردم خوب باشد و مشکلات آنها را حل کنید، اولا مسائل به بحران تبدیل نمی شود و در ثانی رضایتمندی بیشتر می شود؛ مدیران به نقش خود در گسترش روحیه خدمتگزاری و تامین رضایتمندی مردم در حکومت توجه داشته باشند.

استاندار لرستان با بیان اینکه خرم آباد به عنوان بزرگترین شهر لر نشین در واقع مرکز لرهای کشور هم محسوب می شود و باید تبدیل به یک شهر خوب و زیبا شود، افزود: استعدادهای اولیه خرم آباد برای تبدیل شدن به یک کلان شهر خوب است، طبیعت، وجود قلعه فلک الافلاک، رودخانه خرم آباد و ارتفاعات اطراف خرم آباد استعدادهای بسیار خوبی هستند و کمتر شهری است که این استعدادها را یکجا داشته باشد.

خادمی با تاکید بر اینکه بخشی از کار باید در حوزه دولتی انجام شود، یادآور شد: قلعه فلک الافلاک با تلاش زیادی که از قبل شده بود، از سال ۷۰ با دستور رهبری و بعد مصوبه مجلس و جلسات هیئت دولت و ... گام های خوبی در راستای ساماندهی برداشته و در چندماه اخیر به نتیجه رسید و تفاهم کاملی در این حوزه برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش آزادسازی این قلعه از چندین کارخانه با هزار اشتغال ارزشمند تر خواهد بود، ادامه داد: در حوزه ساماندهی رودخانه خرم آباد، مطالعات آن تمام شده و بخش هایی از آن را اجرا خواهیم کرد، ساماندهی پل های روی آن در دستور کار است.

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت برنامه کلانی در بحث بازسازی بافت های فرسوده دارد و این مورد به عنوان یکی از برنامه های اصلی دولت قرار است اعلام شود، تصریح کرد: خرم آباد یکی از شهرهای هدف در این رابطه است، یکی از شهرهایی هستیم که بیشترین جمعیت حاشیه نشین را داریم و ساماندهی محلات حاشیه ای آن را در سال ۹۷ شروع می کنیم.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدیران مرکز استان به نوعی زیرسایه مدیران کل قرار می گیرند، گفت: در شورای اداری استان و یا از طریق بخش نامه ای مسائل این حوزه را اعلام می کنیم تا مدیران مرکز استان از اختیارات بیشتری برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه راه توسعه در این است که سرمایه گذاری بخش خصوصی را بیاوریم، به سرمایه گذار احترام بگذاریم، اجازه بروز تنگ نظری را ندهیم، تصریح کرد: برخی پروژه ها بیش از ۱۰ سال است که مانده اند، بخشی از این موضوع به ما برمی گردد، باید با نگاه باز و سخاوتمندانه به سرمایه گذاران نگاه کنیم، البته اجازه سوء استفاده و چپاول سرمایه ها را نمی دهیم اما اصل بر تشویق است.

استاندار لرستان یادآور شد: لرستان در حوزه فضای کسب و کار آخرین رتبه را دارد، بدترین استان در این حوزه است، متاسفانه در تابستان ۹۶ نسبت به ۹۵ وضع بدتر هم شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: انتخاب فرد اصلح ضروری است و مردم نگاه قبیله گرایی را کنار بگذارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز هفتم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی اظهار کرد: اگر افرادی بدون در نظر گرفتن شایسته‌سالاری به فردی رأی دهند، خیانت به اسلام، نظام و مردم کرده است، انتخاب فرد اصلح ضروری بوده و مردم نگاه قبیله گرایی را کنار بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی امین و امانت‌دار مردم بوده و حفاظت و صیانت از رأی مردم را بر عهده دارند، همچنین مسئولان طبق قوانین حق تبلیغ ندارند و در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

امام‌جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: اگر تخلفاتی صورت بگیرد، باید اطلاع‌رسانی شود تا جنبه بازدارندگی داشته باشد، همچنین منصوبان ولی‌فقیه در لرستان هم به‌صورت یکسان حق دارند و ضوابط رعایت خواهد شد.

شاهرخی اضافه کرد: هیچ نهادی در لرستان درباره رد و یا تأیید شخص و یا حوزه انتخابیه از نماینده ولی‌فقیه استعلام نکرده و همه‌چیز برای مردم یکسان خواهد بود.

وی با اشاره به انتصاب استاندار جدید لرستان افزود: اولین گام لزوم حمایت دولت و قوای سه‌گانه از ایشان است تا شاهد توسعه باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: حمایت‌هایی که تاکنون انجام‌شده قابل‌تقدیر اما کافی نیست و همکاری با استاندار جدید ضروری خواهد بود تا تحول همراه با جهش را شاهد باشیم.

شاهرخی با اشاره به‌روز کارگر ادامه داد: حیات وزندگی جامعه وابسته به کار و کارگر و مهم تلقی می‌شود، جامعه باید به سمتی حرکت کند که کسب ثروت رابطه مستقیم باکار داشته باشد.

وی اظهار کرد: ویژه خواری، ربا، رانت و از این قبیل در نظام اسلامی باید برچیده شود، همچنین بخشی از مشکلات امروز از عدم به هنگام، فوری و قاطع در مبارزه با فساد بوده، توجه به ارتقا شغلی کارگر، پرداخت حقوق به‌موقع کارگران، دقت در واگذاری کارها به کارگر ضروری است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: گروهی منحرف این فقیه و فیلسوف را از جامعه اسلامی گرفتند و با توجه به نامگذاری این روز به نام معلم روز معلم، معلمان چراغ ارشاد را در دل شاگردان روشن نگه دارند که با ارزش‌ترین هدیه است.

شاهرخی با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: این ورزش با طنین ذکر و یاد اهل‌بیت به‌ویژه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام همراه و این فرهنگ باید باهدف جوانمردی تبلیغ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد