Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول سلامت، افزایش مراجعه به بیمارستان‌های دولتی را به همراه داشت، گفت: برخی از شرکت‌های تجهیزات پزشکی به دلیل تاخیر در پرداخت مطالباتشان این تجهیزات را کمتر ارائه داده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمد رازی در آستانه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی دو سالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی اظهار کرد: هر چند که دولت‌ها موظفند که تسهیلات کافی جهت ارائه خدمات پزشکی به مردم ارائه کنند، ولی با اجرای طرح تحول به صورت ناگهانی بسیاری از جراحی‌ها و اقدامات پزشکی رایگان شد و بخشی از مردم تصور کردند که اگر برای جراحی مراجعه نکنند، از قافله عقب خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش مراجعات به بیمارستان‌های دولتی از اقداماتی بود که با اجرای طرح تحول صورت گرفت و این در حالی بود که مشکلات اقتصادی در کشور وجود داشت و کسی نمی‌تواند این مساله را انکار کند.

رئیس انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ادامه داد: بر همین اساس برخی از شرکت‌های تجهیزات پزشکی که در زمینه ارتوپدی خدمات ارائه می‌کردند، به دلیل اینکه پرداخت مطالبات آنها با تاخیر انجام گرفت، ارائه تجهیزات را کمتر مورد نظر قرار دارند و وزارت بهداشت نیز در کنار این مساله دید که باید ساماندهی‌هایی صورت گیرد.

رازی با اشاره به اینکه اگر کنترل و نظارت وزارت بهداشت صورت نمی‌گرفت، آسیب‌های زیادی بروز می‌یافت، افزود: تجهیزات ارتوپدی خوشبختانه امروزه استاندارد و به روز بوده و رشته ارتوپدی یکی از حوزه‌های هزینه‌بر برای جامعه است، بنابراین حکومت‌ها باید به دنبال پیشگیری از تصادفات و کاهش وزن مردم باشند.

رئیس انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی خاطرنشان کرد: بی‌تحرکی به هیچ عنوان در حوزه ارتوپدی توصیه نمی‌شود و افرادی که دچار آرتروز شدید، بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی سکته هستند، باید وضعیت مناسب تحرکی با توجه به ویژگی‌های جسمانی خود داشته باشند.

وی در مورد استفاده از تردمیل گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا و مشغله‌های کاری، استفاده از این وسیله ورزشی مناسب بوده، ولی افراد باید نکات مربوطه در این زمینه همچون میزان آمادگی، ابتلا به آرتروز و آسیب‌های قدیمی را از لحاظ ارتوپدی مورد نظر قرار دهند. همچنین زمان استفاده از این وسیله بستگی به شرایط فرد دارد.

بر اساس این گزارش، پنجمین کنگره بین المللی دو سالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ۲۵ تا ۲۸ بهمن در مرکز همایش های بین المللی جزیزه کیش با حضور متخصصان جراحی زانو از ۵ قاره جهان برگزار می‌شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان

حسین زاده گفت : پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در این بیمارستان ها باید به صورت رایگان انجام شود .

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ؛ موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود، به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود