Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@03:12:32 GMT

آیت‌الله خسروشاهی عصاره فضائل بزرگان عصر بود

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۵۳۱۹۵

آیت‌الله خسروشاهی عصاره فضائل بزرگان عصر بود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اسفندماه سال قبل بود که روح بلند عالم پارسا آیت‌الله خسروشاهی به ملکوت اعلی پیوست؛ به مناسبت اولین سالگرد ارتحال این عالم ربانی با آیت‌الله محسن حبیبی داماد ایشان و تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی به گفت‌وگو پرداختیم.
آیت‌الله محسن حبیبی در ابتدا بیان کرد: اگر کسی بخواهد حقیقتی را در مورد ایشان بیان کرد، الفاظ معرف عظمت ایشان نمی‌تواند باشد، به قدری ایشان در همه مراحل کتوم بودند که ما با حدود ۶۰ سال ارتباط تنگاتنگ، ناشناخته با ایشان برخورد می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیبی در ادامه تصریح کرد: به صورت خلاصه این که ایشان عصاره‌ای از بزرگان گذشته بود، یعنی اگر مرحوم شیخ عباس تهرانی و علامه بزرگوار و امام راحل (ره) را یک عصاره‌کشی می‌کردند، ایشان عصاره بزرگواران بود و با یک حلم و فروتنی بسیار فوق‌العاده با قضایا برخورد می‌کرد و در مسائل دینی هم بسیار حساس و پیگیر بود، حتی با بیماری‌هایی که بر ایشان عارض بود، این مسئله را به صورت شدید دنبال می‌کرد.
تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی بیان کرد: برای تعلیم و تربیت افرادی که واجد شرایط بودند نیز بسیار کوشا بود، به طوری که تا لحظه آخر تدریسش را تعطیل نکرده بودند و در مقابل مشکلات و مسائل ظاهری هم خیلی مقاوم بودند، هیچ گاه از ایشان در بیماری‌هایی که مکررا برایشان عارض می‌شد، یک عدم رضایت یا ناله‌ای که مثلا فلان بیماری گربیان ما را گرفته مشاهده نشد.

وی در پاسخ به این سؤال که ویژگی بارز ایشان که موجب رسیدن به مقامات علمی و معنوی شد چه بود؟ گفت: در درجه اول عنایات خدا را می‌دانم، ایشان فرزندی بودند که در طفولیت پدر را از دست دادند و خداوند هم لطف می‌کند و خودش از ایشان کفالت می‌کند و اینطور بود که ایشان از این طریق بهره‌مند بود و خدا لطف کرد و ابوالزوجه ایشان که شیخ عباس بود، پدری بهتر از پدر خودشان بود و از همان جا معنویات قبل از معلومات در ایشان ریشه پیدا کرد، سپس در هر دو مسیر به رشدی رسید که برخی از بزرگان می‌فرمودند: در زمان خودمان کسی را نسبت به همه علوم دینی آگاه‌تر از ایشان نمی‌شناسیم، اما ایشان بسیار کتوم بودند.
حبیبی در انتها بیان کرد: در درجه اول عنایات الهی و بعد هم آن حالت خضوعی که ایشان نسبت به اهل بیت (ع) داشت را عامل رسیدن ایشان به مراتب عالی علمی و معنوی می‌دانم که تا آخرین لحظه سفارش می‌کرد که در کنار اهل بیت (ع) برکات الهی نازل می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، از تحویل دادخواست ابطال بخشنامه مزد خبر داد.

او یه ایلنا گفت: (۱۰ اردیبهشت)، دادخواست خود را جهت ابطال بخشنامه دستمزد غیر قانونی سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۷۶۷۱۶ شورای‌عالی کار که اعضای کارگری آن‌را امضاء نکرده‌اند، از طریق دفاتر خدمات قضایی به دیوان عدالت اداری تحویل دادم.

حبیبی افزود: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار کذشته و وفق مواد ۱ و۱۰ قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901201

دیگر خبرها

  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • دوری 9 الی 12 ماهه رونی بردغجی، هدف نقل و انتقالاتی بزرگان اروپا از میادین
  • راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در فارس برملا شد
  • لِه شدن جواد عزتی و الناز حبیبی در فشار مردم!
  • (تصاویر) استقبال پرشور از جواد عزتی و الناز حبیبی در مشهد
  • معلمان همه جامعه‌ای قابل احترام هستند
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟