Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، ارتش سوریه و همپیمانانش در محور مقاومت موفق شدند که 9 روستا را در ریف جنوبی «حلب»آزاد کنند.

ارتش سوریه و هم پیمانانش پس از درگیری های شدید با عناصر گروه تروریستی جبهه النصره این روستاها را آزاد کردند.

ستاد تبلیغات جنگ نیز اعلام کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش در محور مقاومت تپه های «الحسن» و «عطشانه غریبه» در ریف جنوبی حلب آزاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ستاد تأکید کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش چندین روستا و مزرعه را در استان «حماه» نیز آزاد کردند.

خبرنگار المیادین در عفرین نیز گفت که درگیری ها میان ارتش ترکیه و گروه های همپیماناش با کردهای سویه در منطقه «راجو» در «عفرین» همچنان ادامه دارد.

این خبرنگار افزود که نیروهای ترکیه تلاش می کنند که برای ورود به شهر«جندیرس» شکافی ایجاد کنند اما موفق به این کار نشدند.

نیروهای ترکیه همچنین مناطق«باصوفان» و «برج سلیمان» را گلوله باران کردند.

خبرگزاری سانا نیز در گزارشی اعلام کرد که رژیم ترکیه  همچنان به تجاوز خود به منازل شهروندان و زیرساخت های منطقه عفرین ادامه داد.

در این گزارش آمده است که نیروهای رژیم ترکیه روز گذشته منطقه عفرین را هدف حملات سنگین توپخانه ای خود قرار دادند و تعدادی از زخمی ها از جمله کودکان و زنان را به جای گذاشتند و آثار موجود در منطقه واقع در شمال شهر حلب در حدود 63 کیلومتر است را نابود کردند.

منابع محلی به سانا گفتند: نیروهای رژیم ترکیه با موشک شهر عفرین را بمباران کردند.

این منابع افزودند: این حملات منجر به مجروح شدن 12 غیرنظامی از جمله 3 کودک و دو زن و ورود آسیب های زیادی به منازل و املاک، شد.

این منابع محلی در ادامه اشاره کردند: روستاهای «بافلونه»، تپۀ « کفری» و«حمام» در منطقه عفرین مورد حملات بمباران موشکی از سوی رژیم ترکیه قرار گرفت.

منابع محلی همچنین گفتند: این حملات موجب ورود خسارت های مادی در منازل و املاک شهروندان و نابودی زیرساخت ها و امکانات عمومی، شد.

 

 تنش میان آنکارا و پاریس بر سر حمله ترکیه به شمال سوریه

در پی اعتراض فرانسه به حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه میان آنکارا و پاریس تنش به وجود آمد.

تنش لفظی بین آنکارا و پاریس در حالی رخ می دهد که ارتش ترکیه با حملات هوایی و درگیری های مرزی بر شدت حمله خود به شمال سوریه افزوده است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که اعتراض فرانسه به عملیات آنکارا در خاک سوریه «توهین آمیز» است.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته-چهارشنبه- هشدار داده بود که عملیات ترکیه علیه شبه نظامیان کرد نباید «دستاویزی» برای اشغال خاک سوریه شود. وی همچنین از ترکیه خواسته بود اقدامات خود را با متحدانش «هماهنگ» کند.

رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با روزنامه فیگارو اظهار داشته بود: «اگر مشخص شود که عملیات کنونی در جهتی به جز مبارزه با خطر بالقوه تروریستم پیش می رود و تبدیل به عملیاتی اشغالگرایانه می شود، این مسئله برای ما واقعا مشکل ساز خواهد شد.»

«بنعلی ییلدیریم» نخست وزیر ترکیه نیز در واکنش به سخنان امانوئل ماکرون گفت: «اگر برداشت فرانسه از این مسئله عملیات اشغالگرایانه است ما نیز باید ارزیابی کنیم که آنها در سوریه چه اقدامی انجام داده اند.»

وزیر خارجه ترکیه در سخنان روز پنجشنبه خود همچنین بر احیای مذاکرات صلح سوریه در ژنو تاکید کرد. به گفته مولود چاووش اوغلو دولت سوریه اکنون پس از نشست صلح سوچی باید روند مذاکره را آغاز کند.

تنش لفظی بین آنکارا و پاریس در حالی روی می دهد که ارتش ترکیه با حملات هوایی و درگیری های مرزی بر شدت تهاجم خود افزوده است. این عملیات که آنکارا عنوان «شاخه زیتون» روی گذاشته است تاکنون هزاران نفر را مجبور به ترک محل سکونت خود کرده است.این عملیات از شنبه هفته گذشته آغاز شده است.

 

امضای توافقنامه همکاری در زمینه انرژی بین سوریه و روسیه

در تحولی دیگر سوریه و روسیه در زمینه انرژی توافقنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سانا«محمد زهیر خربوطلی» وزیر برق سوریه در سفر به روسیه توافقنامه همکاری در زمینه انرژی را با «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه امضا کردند.

وزیر برق روسیه پس از امضای این توافقنامه در گفتگو با خبرنگار سانا گفت: روسیه و سوریه دو کشور دوست هستند که روابطی طولانی دارند و بسیاری از طرح‌های انرژی در سوریه با همکاری با شرکت‌های روس ساخته شده است و برای همین ما امروز همکاری خود را گسترش می‌دهیم و نقشه راهی برای احداث و راه اندازی و نوسازی چند طرح نیروگاه تولید برق امضا شد و همچنین به همکاری در زمینه شبکه‌ها و خطوط انتقال انرژی برق و به طور کلی در این بخش در سوریه اقدام خواهیم کرد.

وزیر برق سوریه نیز گفت: اقدام امروز ما به امضای بسته‌ای از طرح‌ها نشان دهنده ازسرگیری حرکت چرخ اقتصاد و فعالسازی بخش‌های صنعتی، کشاورزی، بهداشتی، خدمات، آموزشی و فرهنگی است که به دست گروه ‌های تروریستی مسلح به صورت هدفمند تخریب شده است.

 خربوطلی افزود: این طرح‌های توسعه سیستم برق، از طریق بازسازی نیروگاه حرارتی حلب و راه اندازی نیروگاه تولید برق دیرالزور و همچنین افزایش مجدد توان نیروگاه‌های محرده و تشرین اجرا می‌شود.

وزیر برق سوریه در ادامه گفت: سوریه و همپیمانان و دوستان آن و در صدر آن‌ها روسیه به نیابت از جهان با تروریسم مبارزه می‌کنند.

 محمد زهیر خربوطلی تاکید کرد: مواضع روسیه، ایران و چین در حمایت از ملت ،رئیس جمهور و ارتش سوریه توطئه‌های دشمنان صلح را ناکام گذاشت.


 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رومن استاروویت» فرماندار منطقه کورسک روسیه اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه به چند روستا در این منطقه حمله کردند که در پی آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: طرف اوکراینی روستای کوزینو را بار دیگر بمباران کرد که در نتیجه آن یک زن کشته و یک نفر دیگر نیز به علت جراحت شدید به بیمارستان منتقل شد.

این مقام روس در ادامه افزود: یک پهپاد اوکراینی مهمات آتش‌زا بر بام یک خانه در روستای نیکولائف-دارینو در حومه سوژانسکی ریخت که باعث خسارت شدید شدید و یکی از ساکنان این خانه نیز بر اثر آتش‌سوزی جان باخت.

وزارت دفاع روسیه دیروز سه شنبه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: پهپاد اوکراین بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد. تلاش کی یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی بر فراز منطقه بلگورود و کورسک خنثی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: پهپادی که کی یف با آن قصد حمله به منطقه بلگورود و کورسک را داشت، منهدم شد؛ تلفات جانی و خسارتی هم به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هم اعلام کرده بود که سامانه پدافند هوایی مسکو، چند پهپاد ارتش کی‌یف را در منطقه بلگورود سرنگون کرد.

ضدحملاتی که کی یف ماه ها درباره آن تبلیغ کرده و غربی ها به شدت به آن دل بسته بودند، از اوایل ژوئن پیش شروع شد؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این ضدحملات راه به جایی نبرده و علاوه بر این، تلفات زیادی را هم روی دست رژیم کی یف گذاشت.

کد خبر 6093707

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه