Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:36:34 GMT

حجره طلبگی بنیان گذار انقلاب در اراک گلباران شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۵۳۶۳۰

حجره طلبگی بنیان گذار انقلاب در اراک گلباران شد

اراک- حجره طلبگی بنیان گذار جمهوری اسلامی در حوزه علمیه اراک، در نخستین روز از دهه فجر انقلاب، گلباران شد.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: دهه فجر از تاریخ ۱۲ بهمن ماه با نواختن زنگ انقلاب در مدارس و آذین بندی شهرهای سراسر کشور توام با شور و شوقی وصف ناپذیر در سرزمین ما آغاز می گردد و این تاریخ زمانی برای تجدید میثاق با امام راحل و شهدای انقلاب و همچنین زمانی برای یادآوری آنچه که بر این سرزمین و مردمان گذشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایام الله دهه فجر با شور و اشتیاق توصیف ناپذیری در کشور سپری می شود به گونه ای که این اشتیاق در تمام خیابان ها، ادارات، دانشگاه ها، مدارس و حتی مهدهای کودک با پرچم، عکس هایی از امام راحل و شهدا جلوه نمایی می کند.

دهه فجر میعاد همگانی مردم سرزمین ما به پاس گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است که همگان با سر دادن ندای الله اکبر، ولایت پذیر بودن خود را به گوش دشمنان این آب و خاک اسلامی می رسانند و  در روز ۲۲ بهمن نیز با حضوری پرشور در خیابان ها حماسه ای عظیم می آفرینند.

هر ساله به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر و در نخستین روز از این دهه مبارک، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولان و مردمان ولایت مدار و شهید پرور در حجره طلبگی امام خمینی(ره) در حوزه علمیه اراک حضور یافته و محل تلمّذ ایشان را به رسم یادبود گلباران و با عطر فاتحه مزین می کنند.

امام خمینی(ره) رهبر و ذخیره ای الهی بودند

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی امروز در مراسم گلباران حجره طلبگی امام خمینی(ره) در حوزه علمیه اراک، اظهار داشت: کسانی که دیروز ندای حق امام راحل را لبیک گفته اند امروز نیز لبیک گویان پیرو خط رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند که جا دارد از این همه آگاهی، معرفت، حضور، ایثار، وفاداری و خدمت به اهل بیت، رهبری و شهدا قدردانی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) یک رهبر و ذخیره ای الهی بودند که فریاد، تبسم، شجاعت، رشادت، توکل و اعتماد او تنها برای خدا و به خدا بود که چنین نتیجه ای بزرگ نیز از آن حاصل شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیبی نرسد و همین جمله پاسخی جامع در برابر اقدامات آشوبگران است که با به آتش کشیدن عکس شهدا، پرچم این مملکت و مساجد، ثابت کردند دشمنان قرآن و اسلام هستند، باید به یاد داشته باشیم که امام راحل این باغ عظیم انقلاب را با نقشه قانون اساسی به بار نشاند، که باید از آن صیانت کنیم.

جمهوری اسلامی ایران آمریکا را از خاورمیانه بیرون راند

حجت‌الاسلام کاظم سپاسی نیز در این مراسم اظهار داشت: امام خمینی(ره) برای خداوند متعال قیام، حرکت و انقلاب کردند و برای ادامه حق در برابر ظلمت ها ایستادگی کردند و در این مسیر پر فراز و نشیب بدون ذره ای ترس تا آخر مقابله کردند تا در نتیجه انقلاب اسلامی به یمن حضور این عالم فرهیخته پیروز شد.

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی عنوان کرد: مردمانی از جنس آهن و فولاد در جوار امام خمینی(ره) ایستاده بودند که راه آنها تا به امروز ادامه یافته است و این مردم در مقابل تمامی توطئه هایی که بر علیه این انقلاب نوارنی شکل گرفته ایستادگی کردند که جنگ تحمیلی، اعمال تحریم های مختلف و... از جمله این موارد هستند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت ۴۰سال بر قدرت خود باقی است و توانست حضور آمریکا را پس از کشور خود از منطقه خاور میانه حذف کند و امروزه آمریکا توانایی هیچ ارائه نظری در منطقه ندارد، مردم ولایتمدار این سرزمین در دفاع مقدس ایستادند و پس از آن برای حفظ این انقلاب ارزشمند و باشکوه در محور مقاومت و حتی خاک کشورهای عراق و سوریه به مقابله با دشمن پرداختند.

مردم و مسئولان به تعهدات انقلابی پایبند بمانند

حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه این مراسم اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائلی که برای ملت به ویژه جوانان ما وجود دارد این است که ارزش ها و تعهدات خود را در مقابل جمهوری اسلامی در عمل به اثبات برسانیم، زیرا وجه قالب نظام ما بر مبنای ارزش ها شکل گرفته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: انقلاب ما نشات گرفته از انقلابی عاشورایی بوده و امام راحل این انقلاب را براساس دستورالعمل و آئین نامه سیدالشهدا(ع) به حرکت درآورده و قیام لله داشته و مادامی که ارزش ها زنده بمانند، اقتدار نظام نیز حفظ خواهد شد.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است که متولیان نظام جمهوری اسلامی باید علاوه بر حفظ تعهداتشان در برابر ارزش های این انقلاب به مطالبات به حق مردم، مسائل اقتصادی، اشتغال، بیکاری و مسائل اجتماعی نیز توجه ویژه داشته و به یاد داشته باشند سیره ائمه اطهار(ع) نیز به گونه ای بوده که علاوه بر مسائل اجتماعی و فرهنگی مردم از اقتصاد آنها غافل نمی ماندند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!

آفتاب‌‌نیوز :

 محسن صادقی با اشاره به ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک اظهار داشت: شهر اراک از جمله شهر‌هایی بود که با مجوز‌های سازمان لیگ درب ورزشگاه‌ها را به روی بانوان باز کرد و تلاش شد با همکاری هیئت فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان، فراجا، باشگاه آلومینیوم زمینه حضور امن و مطلوب بانوان را فراهم آوریم و جزو نخستین شهر‌های کشور برای حضور بانوان علاقه‌مند به فوتبال بودیم، چراکه نگاه ما به این بود باید بانوان نیز با ایجاد بستر‌های مناسب از نزدیک از تماشای بازی‌ها لذت ببرند.

براساس گزارش تسنیم، وی افزود: با این وجود، سازمان لیگ فوتبال درخصوص رفع نواقص تذکراتی ارائه کرده بود که متأسفانه برخی انجام نشده که همین امر سبب شد تا ورود بانوان به ورزشگاه به سبب استاندارد و مهیا نبودن ورزشگاه برای ورود بانوان ممنوع باشد و نتوانیم در بازی‌ها پذیرش بانوان را به مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) اراک داشته باشیم.

دبیرکل هیئت فوتبال استان مرکزی عنوان کرد: سازمان لیگ امروز با ارسال نامه‌ای اعلام کرد به دلیل مشکلات ساختاری و نبود دستورالعمل مشخص در کنترل مبادی ورودی استادیوم امام خمینی (ره) اراک که منجر به عدم تأمین و به‌کارگیری استاندارد در رویه مهمان‌پذیری بانوان شده، همچنین نظر به عدم رفع کامل نواقص در زیرساخت ورزشگاه و عدم تأمین ایمنی بانوان، این ورزشگاه تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده فاقد شرایط پذیرش بانوان است.

صادقی ادامه داد: در نامه سازمان لیگ تأکید شده که باشگاه فرهنگی و ورزشی آلومینیوم اراک موظف است سازمان لیگ را از برنامه و روند استقرار شرایط حضور بانوان هرچه سریع‌تر مطلع کند تا پس از ممیزی شرایط بهبود یافته و ایجاد شرایط ایمنی نسبت به حضور بانوان تصمیم‌گیری شود.

این در حالی است که به نظر می رسد دلیل منع ورود زنان به ورزشگاه بخاطر حاشیه های اخیر در بازی استقلال و آلومینیوم بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!