Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@00:57:03 GMT

عوارض استفاده از گوش‌ پاک‌کن ها!

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۵۳۶۶۵

عوارض استفاده از گوش‌ پاک‌کن ها!

خبرگزاري آريا - يک متخصص گوش، حلق و بيني اظهار داشت: خداوند گوش انسان را به گونه‌اي ساخته است که خود بتواند بهداشت و فيزيولوژي طبيعي‌اش را حفظ کند. در اغلب مواقع گوش سالم هيچ نيازي به پاک شدن ندارد.
به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، نادر اکبري ديلمقاني متخصص گوش، حلق و بيني گفت: خداوند گوش انسان را مانند ساير قسمت‌هاي بدن به گونه‌اي ساخته است که خود بتواند بهداشت و فيزيولوژي طبيعي‌اش را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اغلب مواقع گوش سالم هيچ نيازي به پاک شدن ندارد.
اکبري ديلمقاني افزود: اشتباهي که امروزه در جامعه وجود دارد استفاده از وسيله‌اي است که به نوک آن پنبه متصل شده و افراد به عنوان گوش پاک‌کن در تميز کردن گوش از آن استفاده مي‌کنند.
وي بيان داشت: جرمي که داخل گوش وجود دارد ماده‌اي است که وظيفه محافظت از کانال و پرده گوش از اجسام خارجي و حشرات را بر عهده دارد. در کل جرم داخل گوش ماده مضري نيست.
اين متخصص گوش، حلق و بيني گفت: عده‌اي از افراد براي نظافت گوش از گوش پاک‌کن استفاده و آن را به سختي داخل گوش مي‌کنند تا جرم داخل آن خارج شود، کانال گوش به گونه‌اي ساخته شده که جرم به صورت اتوماتيک در آن ساخته مي‌شود و پس از انجام وظيفه جرم آن خشک و خود به خود از گوش خارج مي‌شود.
وي افزود: اصلاً نيازي نيست به عنوان گوش پاک‌کن وسيله‌اي نوک تيز را وارد گوش کنيم تا جرم آن تميز شود همچنين علاوه بر نياز نبودن ضرر فراواني نيز دارد.
اکبري ديلمقاني ادامه داد: شکل و سايز گوش پاک‌کن به گونه‌اي است که به جاي آنکه جرم گوش را خارج کند مانند سمبه جرم را به داخل آن فرو مي‌برد و تا نزديک پرده گوش هدايت مي‌کند.
وي در ادامه اضافه کرد: نزديک شدن جرم به پرده گوش باعث انسداد، درد و عفونت آن مي‌شود؛ لذا در حالت عادي استفاده از گوش پاک‌کن در هر فرم، شکل و سني به هيچ شخصي توصيه نمي‌شود.
منبع:فارس
انتهاي پيام/
خبرگزاري ميزان: انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه هاي داخلي و خارجي لزوماً به معناي تاييد محتواي آن نيست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضاي رسانه اي منتشر مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی با درخواست ساکنان شهر جدید سهند برای تمدید تخفیف عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر موافقت کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جریان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی برای افتتاح تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند و یک مدرسه برای کودکان استثنایی، دستور داد که تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزاد راه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر تمدید شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!