Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان با ظرفیت 492 مگاوات همزمان با سفر رئیس جمهوری و با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسئولان در شهرستان سیرجان استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، مجری طرح ‌های نیروگاهی خصوصی در شرکت تولید نیروی برق حرارتی وزرات نیرو روز پنجشنبه در آئین افتتاح این طرح گفت: در حال حاضر در استان کرمان بصورت عمومی و در سیرجان بصورت خاص ظرفیت نیروگاهی مناسبی در سال‌های اخیر وارد مدار شده و کرمان جزو استان هایی است که به سمت تراز مثبت تولید حرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی خبازپیشه افزود: با حضور رئیس جمهوری و وزیر نیرو 2 نیروگاه تولید برق دیگر در استان کرمان طی امروز و فردا به بهره ‌برداری می رسد.

وی تصریح کرد: بخش گاز و بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان به اتمام رسیده است و با ظرفیت 492 مگاوات امروز (پنجشنبه) بوسیله رضا اردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد و همچنین نیروگاه دیگری امروز توسط رئیس ‌جمهوری در چارچوب افتتاح پروژه گل گهر با حضور نیروگاه گهران افتتاح خواهد شد که ظرفیت این نیروگاه هم 332 مگاوات است و بخش گاز این نیروگاه هم تا آینده نزدیک به بهره‌ برداری خواهد رسید.

مجری طرح ‌های نیروگاهی خصوصی در شرکت تولید نیروی برق حرارتی وزرات نیرو گفت: این 2 پروژه عظیم تولید برق درمجموع 825 مگاوات برق را به شبکه سراسری تزریق خواهند کرد و در واقع مردم منطقه در گام نخست از آن استفاده می ‌کنند و همچنین صنایعی که در این منطقه وجود دارد از ظرفیت بوجود آمده بهره‌ مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه عمده مصارف نیروگاه قابل افتتاح به مصارف صنعتی مس و فولاد منتهی می شود، افزود: ظرفیت به وجود آمده از افتتاح پروژه‌ های صنعت برق زمینه ‌ساز اشتغال بیشتر در استان کرمان می شود زیرا زیرساخت این صنایع افزایش و باعث رشد اشتغال در این منطقه می‌ شود.

خبازپیشه با بیان اینکه شهرستان سیرجان جزو مکان هایی است که اشتغال خوبی دارد، عنوان کرد: حدود 300 میلیون یورو در هرکدام از این نیروگاه‌ ها سرمایه‌ گذاری شده است و 2 نیروگاه قابل ‌افتتاح در این روز درمجموع سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری داشته اند و امیدواریم بخش نیروگاهی گل گهر هم تکمیل شود.

وی گفت: 70 درصد هزینه نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافته و مابقی سرمایه گذاری نیز بوسیله سرمایه گذاران بخش خصوصی هزینه شده است.

وزیر نیرو به همراه رئیس جمهوری و جمعی از وزیران به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه ملی و استانی به استان کرمان سفر کرده است .

براساساین گزارش همچنین همزمان با سفر رئیس جمهوری و وزیر نیرو به استان کرمان 9 پروژه آب و برق افتتاح می شود و 2 پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

این دومین سفر استانی رئیس جمهوری در دولت دوازدهم است که به مقصد استان کرمان انجام گرفته است .

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع