Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@19:14:20 GMT

ارتوپدي يکي از رشته هاي گران حوزه پزشکي است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۵۴۰۳۹

ارتوپدي يکي از رشته هاي گران حوزه پزشکي است

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – رئيس انجمن جراحي زانو، آرتروسکپي و آسيب هاي ورزشي ايران با بيان اينکه، خوشبختانه در حال حاضر تجهيزات ارتوپدي در کشور به روز، استاندارد و زياد مي باشد، در عين حال اين رشته را يکي از رشته هاي گران و هزينه بر براي مردم دانست.

به گزارش خبرنگار گروه علمي ايرنا، دکتر محمد رازي رئيس انجمن جراحي زانو، آرتروسکپي و آسيب هاي ورزشي روز پنج شنبه در نشست خبري پنجمين کنگره بين المللي انجمن جراحي زانو، آرتوسکوپي و آسيب هاي ورزشي ايران افزود: البته امروز کشورهايي که از برنامه ريزي مناسب برخوردار هستند بيش از درمان بدنبال اقدامات پيشگيرانه حرکت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين اظهار کرد: در حال حاضر با رايگان شدن خدمات بهداشتي و درماني در طرح تحول نظام سلامت، مراجعه بيماران به بيمارستان هاي دولتي براي استفاده از خدمات درماني افزايش يافته است که اين خود برخي مشکلات بيمه اي را بدنبال داشته است.
رازي در پاسخ به سوالي در خصوص برخي شبهات موجود در استفاده از دستگاه ورزشي خانگي تردميل که بسيار مورد سوال واقع مي شودگفت: اين موضوع را بايستي در شرايط مختلف مورد واکاوي و بررسي قرار داد؛ برخي از اين دستگاه ها داراي نقاله استاندارد و تکنولوژي به روزي هستند و البته گران قيمت و برخي نيز ساده و تا حدودي غير استاندار مي باشند که هرکدام ويژگي خود را دارا هستند.
وي افزود: امروز با توجه به زندگي هاي آپارتماني در فضاي شهرها و همچنين وجود انواع و اقسام مشکلات از جمله سرما، گرما، آلودگي هاي هوا و همچنين کمبود وقت و مشغله هاي فراوان، نقش وسائل ورزشي همچون تردميل در انجام ورزش براي حفظ سلامت بسيار پررنگ شده است.
وي ادامه داد: اگر اين دستگاه ها نيز کنار گذاشته شوند عملا ديگر نمي توانيم ورزش کنيم ضمن اينکه رعايت برخي نکات در استفاده از اين دستگاه ها ضروري است.
رازي، نوع جنس، کيفيت و ضربه گيري تردميل ها در کنار تطبيق دادن شرايط جسماني با شيوه و روش هاي صحيح استفاده از اين دستگاه ها را مورد تاکيد قرار داد و گفت: بايد سرعت حرکت دستگاه با توجه به شرايط جسماني و ميزان آمادگي جسماني از جمله آمادگي قلبي و عروقي و آرتوروز و ساييدگي مفاصل تنظيم شود.
رئيس انجمن جراحي زانو، آرتروسکپي و آسيب هاي ورزشي ايران اظهارکرد:ممکن است ما پول کافي براي خريد يک دستگاه تردميل ساده را نداشته باشيم اما اگر قصد استفاده از يک تردميل ساده و معمولي نيز داريم بايد توجه داشته باشيم ميزان فعاليت هاي ورزشي ما بر روي اين تردميل نبايد به اندازه يک تردميل با استاندارد بالا باشد.
وي افزود:زمان ورزش بر روي تردميل نيز بستگي به ميزان آمادگي تنفسي، قلب، وزن استفاده کننده و همچنين ميزان آسيب ديدگي زانو و آرتروز دارد و براي کسي که از آمادگي لازم برخوردار نيست از 10 تا 20 دقيقه با سرعت پايين تر تعريف شده است.
رازي با تاکيد براينکه، امروز چيزي بنام بي تحرکي در ارتوپدي و حتي بيماران شديد قلبي وجود ندارد، گفت:امروز کساني که مشکل زانو، مفصل و حتي آرتروز دارند ورزش هاي مناسب و ويژه بخصوص راه رفتن در استخر توصيه مي شود و حتي سکته هاي قلبي خيلي شديدي نيز نبايستي بدون تحرک باشند.
** فوتباليست ها، بسکتباليست ها، اسکي بازان و رزمي کاران بيشتر دچار صدمه زانو مي شوند
دبير علمي پنجمين کنگره بين المللي دوسالانه انجمن جراحي زانو، آرتروسکوپي و آسيب هاي ورزشي ايران نيز در اين نشست گفت :پنجمين کنگره بين المللي دوسالانه انجمن جراحي زانو، آرتروسکوپي و آسيب هاي ورزشي ايرانISKAST 2018) ) 25 تا 28 بهمن ماه جاري با حضور 30 ميهمان خارجي در جزيره کيش برگزار مي شود.
دکتر حميدرضا يزدي، هدف از برگزاري اين کنگره را ايجاد فرصتي مناسب براي شرکت کنندگان به منظور يادگيري و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود با جراحان برجسته بين المللي عنوان کرد.
وي ادامه داد: کنگره ISKAST 2018 داراي متنوعترين موقعيت هاي آموزشي از جمله سخنراني هاي اصلي، ارائه مقالات علمي، بحث ها، سمينارها، ويديوهاي جراحي، سخنراني هاي دوره آموزشي و نمايشگاه هاي فني است.
يزدي اظهارکرد: جامعه هدف اين کنگره جراحان ارتوپدي، متخصصان پزشکي ورزشي و متخصصان مرتبط با پزشکي ورزشي از جمله متخصصان توانبخشي، فيزيوتراپيست ها و ساير کارکنان مرتبط پزشکي خواهند بود.
وي افزود: در اين کنگره متخصصان در زمينه جراحي زانو و آرتروسکوپي مفاصل و تمام جوانب آسيب هاي ورزشي، همچنين در زمينه روش هاي درماني محافظه کارانه و تکنيک هاي جراحي و مداخلات درماني با کمترين ميزان تهاجمي، دانش خود را گسترش داده و مهارت هاي جراحي خود را ارتقا خواهند داد.
يزدي همچنين گفت: در اين کنگره علاوه بر سخنراني هاي علمي از سوي جراحان به نام در سطح جهاني، با برگزاري سمپوزيوم ها و کارگاه ها امکان تعامل بيشتر با متخصصان را فراهم خواهد شد و نمايندگان و شرکت کنندگان از جوامع و کشورهاي مختلف در اين کنگره حضور خواهند داشت و چشم انداز منحصر به فرد خود را در اين کنگره به ارمغان خواهند آورد.
وي گفت: ميهمانان اين کنگره از کشورهاي آمريکا، کانادا، آلمان، انگلستان، فرانسه، بلژيک، دانمارک و ايتاليا اتريش و از آسيا نيز از کشور ترکيه و همچنين از کشورهاي قطر، امارات، ژاپن و کره جنوبي مي باشند.
دبيرعلمي پنجمين کنگره بين المللي دوسالانه انجمن جراحي زانو، آرتروسکوپي و آسيب هاي ورزشي ايران همچنين با بيان اينکه، در مدت زمان تعيين شده حدود 70 مقاله به اين کنگره ارسال شده است که اين مقالات از سوي حداقل سه داور شناخته شده داخلي مورد بررسي قرار گرفته است، افزود: براساس يک نمره دهي مقالاتي که رتبه بالاتري داشتند مورد پذيرش قرار گرفتند.
وي با بيان اينکه، تعداد 20 مقاله پذيرش شده بصورت شفاهي و سخنراني ارائه و 40 مقاله نيز بصورت پوستر ارائه خواهد شد اظهارکرد: اين مقالات همچنين طبق برنامه ريزي انجام شده بصورت الکترونيک و آنلاين نيز قابل دسترس خواهند بود.
يزدي همچنين در بخش ديگري با اشاره به اينکه در همه جاي دنيا آسيب هاي ورزشي وجود دارد، در عين حال اين آمار فرواني آسيب ديدگي زانو در ورزشکاران کشور را نسبت به ساير نقاط دنيا بالا دانست و گفت: به نظر مي رسد ورزشکاران ما خوب آموزش نمي بينند و اين بدليل نبود مربيان مناسب ورزشي و حتي ارائه آموزش هاي نادرست از سوي آنان است.
وي با بيان اينکه نوع ورزش در سلامت زانو بسيار تاثير گذار است، گفت: به طور معمول ورزش هايي همچون فوتبال، بسکتبال، اسکي ، رزمي و کشتي گيران در رده بعدي که در اين ورزش ها حرکات جهشي، پرشي و دويدن زياد است، زانو بيشتر در معرض آسيب قرار مي گيرد.
يزدي در ادامه استفاده از مشاور ارتوپد را براي باشگاه ها و سالن هاي ورزشي را مانند آنچه که در حال حاضر در کشورهاي پيشرفته اتفاق رايج است را براي ارائه آموزش هاي صحيح و همچنين کاهش حجم صدمات وارده به ورزشکاران امري ضروري دانست.
پنجمين کنگره بين المللي دوسالانه انجمن جراحي زانو، آرتروسکوپي و آسيب هاي ورزشي ايران (SKAST 2018)
25تا 28 بهمن ماه جاري با حضور 30 ميهمان خارجي در جزيره کيش برگزار مي شود.
علمي ** 1836 **6075
خبرنگار:يوسف درويشي** انتشاردهنده: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۵۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری

به گزارش مدیسن نت، پس از تجزیه و تحلیل خون ۲۰۰ زن سفیدپوست بریتانیایی که نیمی از آن ها به آرتروز زانو مبتلا بودند و نیمی دیگر مبتلا به این بیماری نبودند، محققان دریافتند که وجود برخی از نشانگرهای زیستی زنان مبتلا به آرتروز زانو را از زنان بدون این بیماری متمایز می‌کند.

دکتر «ویرجینیا بایرز کراوس»، نویسنده ارشد این مطالعه و جراح ارتوپدی در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک کارولینای شمالی، گفت: «ما دریافتیم که می‌توانیم افرادی را که در معرض خطر ابتلا به آرتروز زانو هستند شناسایی کنیم، اما چیزی که هیجان‌انگیز بود این بود که هشت سال قبل از اینکه آن ها تغییراتی در اشعه ایکس داشته باشند، توانستیم آن را شناسایی کنیم.»

این مطالعه مبتنی بر تحقیقات قبلی است که در آن آزمایش خون ۷۴ درصد دقت در پیش‌بینی پیشرفت آرتریت زانو و دقت ۸۵ درصد در تشخیص آرتریت زانو را نشان داد.

در حالی که هیچ درمانی برای آرتروز زانو وجود ندارد، موفقیت درمان‌های جدید می‌تواند به شناسایی زودهنگام بیماری و کاهش سرعت پیشرفت آن بستگی داشته باشد.

محققان تاکید کردند که درست مانند بیماری قلبی، پوکی استخوان یا بیماری آلزایمر، آرتروز زانو نیز یک اختلال مزمن است که معمولاً در اواخر بیماری تشخیص داده می‌شود. به گفته محققان، با شناسایی زودتر آن، پزشکان به طور بالقوه می‌توانند این بیماری را قبل از اینکه ناتوان کننده شود، متوقف کنند.

کراوس گفت: «در واقع با شناسایی زودتر آن، می‌توانیم از ناتوانی، درد و بدتر شدن کیفیت زندگی جلوگیری کنیم.»

به گفته کراوس، اگر بیماران از طریق آزمایش خون متوجه شوند که در معرض خطر بالای آرتروز زانو هستند، می‌توانند تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند که شامل کاهش وزن، ورزش، تغذیه سالم یا حتی تزریق استروئید می‌شود.

محققان همچنین تاکید کردند که آرتروز زانو برای بیماران چیزی بیش از دردناک است: همچنین در بیشتر موارد منجر به تعویض مفصل می‌شود و بار اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • هوش مصنوعی نمی‌تواند جای پزشک را بگیرد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود